DİVAN EDEBİYATI SANATÇILARI KONU ANLATIMI,Divan Şiiri Sanatçıları
13. YÜZYIL
Anadolu’da Türk edebiyatı, ilk kalıcı
örneklerini 13. yüzyılda vermeye başlar. Bu dönemde edebî dil niteliği
kazanmaya başlayan Oğuz Türkçesi ile eserler verilmeye başlanmıştır. Bu yüzyıl,
Anadolu’da dini-tasavvufi Türk edebiyatının geliştiği bir dönemdir. Bu dönemin
önde gelen tasavvuf şairleri Mevlana, Ahmet Fakih, Sultan Veled ve Şeyyad
Hamza’dır. Ancak Klasik Türk şiirinin 13. yüzyılda Hoca Dehhani ile başladığı
kabul edilir.
HOCA DEHHANİ
- 13.
yüzyılda yaşamıştır.
- İlk divan
şairidir.
- Tasavvufun
hâkim olduğu bir dönemde ilk kez din dışı konuları işleyen şairimizdir.
- Divanı
yoktur.
- Eseri:
- Selçuklu
Şehnamesi (mesnevi)
Ayrıca Bkz. Hoca Dehhani
Hakkında Ayrıntılı Bilgi
MEVLANA
- 13.
yüzyıl tasavvuf şairidir.
- Eserlerini
Farsçayla keleme almıştır.
- Her
zaman aruz veznini kullanmıştır.
- Yunus
Emre’yle birlikte Anadolu’nun en önemli iki mutasavvıf şairinden biridir.
- İnsan
sevgisini, hoşgörüyü öne çıkran bir anlayışla ele aldığı eserleriyle
evrensel bir şairdir.
- Mevlevi
tarikatının kurucusu olan oğlu Sultan Veled de ünlü bir şairdir.
- Eserleri:
- Mesnevi (26 bin beyit)
- Divan-ı
Kebir (Gazelleri
ve rubaileri)
- Fihi
Ma-Fih
- Mecalis-i
Seb’a (Yedi
Vaaz)
- Mektubat
Ayrıca Bkz. Mevlana Hakkında Ayrıntılı Bilgi
SULTAN VELED
- Mevlana’nın
oğlu ve Mevlevilik tarikatının kurucusudur.
- Eserleri:
- Dîvân
- İbtidâ-nâme
- Rebâb-nâme
- İntihâ-nâme
- Ma’arif
Ayrıca Bkz. Sultan Veled Hakkında Ayrıntılı Bilgi
AHMET FAKİH
- Hoca
Ahmed Fakîh veya Sultan Hoca Fakîh adları ile de tanınan sanatçının yaşamı
hakkındaki bilgilerde belirsizlik vardır.
- En
önemli eseri Çarhname’dir.
- Eserleri:
- Çarhname
- Kitâbu
Evsâfı Mesâcidi’ş-Şerîfe
Ayrıca Bkz. Ahmet Fakih
Hakkında Ayrıntılı Bilgi
ŞEYYAD HAMZA
- 13.
yüzyılda Anadolu Selçukluları döneminde yaşamış; yazdığı dini-tasavvufi
şiirleriyle Ahmed Fakih’i izlemiştir.
- Yusuf u
Züleyha adlı mesnevinin yazarıdır.
- Eseri:
- Yusuf u
Züleyha
Ayrıca Bkz. Şeyyad
Hamza Hakkında Ayrıntılı Bilgi
14. YÜZYIL
14. yüzyılda birçok temsilci yetiştiren
divan edebiyatı, 13. yüzyıl şairlerinden Hoca Dehhani’den sonra din dışı
konularda ürünler vermeye başlamıştır. Bu yüzyılın en tanınmış şairi
Ahmedî’dir. Siyasi ve sosyal sarsıntıların yaşandığı bu yüzyılda edebî niteliği
zengin eserler ortaya konmuştur. Bu yüzyılda Arapça ve Farsça sözcükler yoğun
bir şekilde dilimize girmeye başlar.
AHMEDİ
- 14.
yüzyıl divan şairidir.
- “Divan”
sahibi olan ilk şairimizdir.
- Eserlerinde
sade bir dil kullanmıştır.
- Eserlerinde
Oğuz Türkçesinin özellikleri görülür.
- Cemşid
ü Hurşit, İran kökenli bir aşk mesnevisidir.
- Eserleri:
- Cemşid
ü Hurşit (mesnevi)
- İskendername (mesnevi)
- Divan
Ayrıca Bkz. Ahmedi Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
AŞIK PAŞA
- Asıl
adı Ali olan Âşık Paşa, mutassavıf bir şairdir.
- Selçuklu
sarayında Farsçanın konuşulduğu bir dönemde Türkçeyi savunmuştur.
- Eserleri:
- Garibnâme
- Fakrnâme
- Hikâye
- Vasf-ı
Hâl
Ayrıca Bkz. Aşık
Paşa Hakkında Ayrıntılı Bilgi
KADI BURHANEDDİN
- 14.
yüzyıl divan şairidir.
- Tuyuğlarıyla
ünlüdür.
- Sivas’ta
beylik de yapan şair, bir savaşta esir düşerek ölmüştür.
- Şiirlerinde
dünya zevklerini konu edinmiştir.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Kadı Burhaneddin Hakkında Ayrıntılı Bilgi
NESİMİ
- 14.
yüzyıl divan şairidir.
- Azeri
sahası şairlerindendir.
- Tasavvuftan
etkilenmiştir.
- Sade
bir dille, halka ulaşmaya çalışmıştır.
- İnancı
nedeniyle derisi yüzdürülerek öldürülmüştür.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Nesimi Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
GÜLŞEHRİ
- 14.
yüzyıl divan şairidir.
- Tasavvufu
konu edinmiştir.
- “Kuşların
konuşması” anlamına gelen “Mantıku’t Tayr” adlı tasavvufi alegorik
mesnevisinde Kaf Dağı’na ulaşmak isteyen kuşların Hz. Süleyman’ın kuşu
olan Hüthüt’ün önderliğinde yaptıkları yolculuğu anlatır.
- Eserleri:
- Mantıku’t
Tayr (Farsçadan
çevrilmiş, alegorik, tasavvufi bir mesnevi)
- Felekname
Ayrıca Bkz. Gülşehri Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
HOCA MESUT
- 14.
yüzyılda yaşamış divan şairidir.
- Hayatı
hakkında yeterli bilgi yoktur.
- Eserleri:
- Süheyl
ü Nevbahar
- Ferhengnâme-i
Sadî
Ayrıca Bkz. Hoca
Mesud Hakkında Ayrıntılı Bilgi
15.YÜZYIL
Bu yüzyıl Anadolu’da Türk birliğinin
kurulduğu dönemdir. Bu dönemde yöneticiler kültür, sanat ve edebiyata önem
vermiş, bu da bilim, kültür ve edebiyat alanında ciddi gelişmelerin önünü
açmıştır. Divan edebiyatı bu yüzyılda daha da güçlenerek gelişimini
sürdürmüştür. Dönemin Anadolu’da yetişen en büyük şairi Şeyhî’dir. Ayrıca Ahmet
Paşa ve Necati yüzyılın tanınmış diğer şairleridir. Anadolu dışında
edebiyatımızın en büyük sanatçılarından Ali Şir Nevâî bu dönemde yetişmiştir.
ŞEYHİ
- 15.
yüzyılın en güçlü divan şairidir.
- Tasavvuftan
etkilenmiştir.
- Harname
adlı 126 beyitlik sembolik mesnevisiyle tanınmıştır.
- Bir
fabl olan Hamame’de şair, bir eşekten hareketle tasavvufi ve toplumsal
bir hiciv örneği vermiştir.
- Eserleri:
- Harname (mesnevi)
- Hüsrev
ü Şirin (Farsçadan
çeviri, mesnevi)
- Divan
Ayrıca Bkz. Şeyhi Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
AHMET PAŞA
- 15.
yüzyıl şairidir.
- Bu
yüzyılın Şeyhi’den sonraki en güçlü divan şairidir.
- Fatih
Sultan Mehmet’in hocasıdır.
- 16.
yüzyıl şairleri üzerinde etkili olmuştur.
- “Kerem
Kasidesi”yle oldukça sevilmiştir.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Ahmet Paşa Hakkında Ayrıntılı Bilgi
NECATİ BEY
- 15.
yüzyıl divan şairidir.
- Mahallileşme
akımını başlatmıştır.
- Şiirlerinde
atasözlerine ve halk söyleyişine yer vermiştir.
- Türkçenin
şiir dili olmasına katkıda bulunan şairlerdendir.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Necati
Bey Hakkında Ayrıntılı Bilgi
SÜLEYMAN ÇELEBİ
- 15.
yüzyıl divan şairidir.
- Vesiletü’n
Necat (Kurtuluş Vesilesi) adlı mesnevisiyle tanınmış ve sevilmiştir.
Günümüzde de sevilen bu mesnevi Hz. Muhammet’in doğumunu anlatır ve
“Mevlit” adıyla bilinir.
- Eseri:
- Vesiletü’n
Necat (Mevlid)
Ayrıca Bkz. Süleyman
Çelebi Hakkında Ayrıntılı Bilgi
ALİ ŞİR NEVAİ
- 15.
yüzyıl divan şairidir.
- Çağatay
edebiyatının önemli temsilcisidir.
- Şairliğinin
yanında, düşünür ve devlet adamı kimlikleri de vardır.
- Hamse
sahibidir.
- Eserleri:
- Divan (dört tane)
- Muhakemet-ül
Lugateyn (Türkçenin
Farsçadan üstün olduğu savunulur.)
- Mecalisü’n
Nefais (ilk
tezkire)
- Mizan’ül
Evzan (Aruz
vezniyle ilgili teorik bir eser)
Ayrıca Bkz. Ali Şir Nevai Hakkında Ayrıntılı Bilgi
16. YÜZYIL
Türk edebiyatının en parlak olduğu
dönemdir. Osmanlı’nın siyasî ve sosyal alanda gösterdiği başarıya edebiyat ve
sanat alanındaki çalışmalar da eklenmiştir. Divan şiiri, taklit dönemini aşarak
kendi üstatlarını yetiştirmeye başlamıştır. Anadolu dışında Fuzûlî, Anadolu’da
ise Bâkî bu yüzyılın en önemli temsilcileridir. Ayrıca bu dönemde Zatî,
Bağdatlı Ruhî, Hayalî gibi önemli şairler yetişmiştir.
TAŞLICALI YAHYA
- 16.
yüzyıl divan şairlerindendir.
- Mesnevileriyle
tanınır.
- Hamse
sahibidir.
- Eseri:
- Şah u
Geda (mesnevi)
Ayrıca Bkz. Taşlıcalı Yahya
Hakkında Ayrıntılı Bilgi
BAĞDATLI RUHİ
- 16.
yüzyılda yaşamıştır.
- Azeri
sahası şairidir.
- Mevlevidir.
- Toplumsal
konuları işleyen bir şairdir.
- Divan’ındaki
terkib-i bend’iyle tanınır. Üzerine üç yüzden fazla nazire yazılan bu
“terkib-i bent”e en güzel nazireyi Ziya Paşa yazmıştır.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Bağdatlı Ruhi
Hakkında Ayrıntılı Bilgi
FUZULİ
- 16.
yüzyıl divan şairidir.
- Bağdat’ta
yaşayan şair Azeri sahası Türk edebiyatının temsilcisidir.
- Kerbela’da
bir salgın hastalık sonucunda ölmüştür.
- Şiirlerinde
üç dili de kullanmıştır: Azeri Türkçesi, Arapça ve Farsça
- Platonik
aşkı anlattığı lirik şiirleriyle Türk edebiyatının en büyük gazel
ustalarındandır.
- Tasavvufun
etkisiyle, beşeri aşkı ilahı aşka ulaşmak için bir basamak olarak
değerlendirmiştir; bundan dolayı şiirlerini acı çekmenin insanı
olgunlaştıracağı düşüncesiyle yazmıştır.
- Sevgiliye
kavuşmak istemeyen, ayrılığın getirdiği acıdan hoşlanan bir şairdir. Bu
düşüncesini “Aşk derdiyle hoşem el çek ilacumdan tabip / Kılma derman kim
helakim zehri dermanundadır.” beytiyle anlatmıştır.
- Bilimsiz
şiiri temelsiz duvara benzeten şairin şiirlerinde dini-tasavvufi birikimi
kadar tıp, kimya, matematik gibi bilimlerdeki birikimi de dikkat çeker.
- Güzel
bir naat örneği olan “Su Kasidesi”yle oldukça sevilmiştir.
- Leyla
ile Mecnun mesnevisinde Mecnun’un beşeri aşktan ilahı aşka yükselişini
anlatır.
- Divan
şairlerini de halk şairlerini de etkilemiştir.
- Eserleri:
- Divan (Türkçe, Arapça ve
Farsça)
- Leyla
ile Mecnun (mesnevi)
- Şikâyetname (Süslü nesir örneğidir.
Kanuni’nin ölümünden sonra kendisine verilmeyen maaşı vesilesiyle rüşvetçiliği,
sosyal aksaklıkları konu edinen bir mektuptur.)
- Hadikatü’s
Süeda (Kerbela
olayını anlatır)
- Hadis-i
Erbain Tercümesi (Kırk
Hadis)
- Risale·i
Sıhhat ü Maraz (Sağlıkla
ilgili)
- Beng ü
Bade
- Enisü’l
Kalb
- Rind ü
Zahit
- Sakiname
Ayrıca Bkz. Fuzuli Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
BAKİ
- 16.
yüzyıl divan şairlerindendir.
- Sultanü’ş
Şuara (Şairler Sultanı) olarak tanınır.
- Divan
şiiri Osmanlı sahasında en olgun seviyesine Baki ile yükselmiştir.
- Gazel
ustasıdır.
- Din
adamı olmakla birlikte, tasavvuftan etkilenmemiş, din dışı konuları ele
almış ve somut aşkı anlatmış bir şairdir.
- Mahallileşme
akımının etkisiyle sade İstanbul Türkçesiyle şiirler yazmış bir öncü
isimdir.
- Fuzuli
gibi acıları anlatan bir şair değildir; rindane (zevk ve eğlenceye düşkün)
bir şairdir.
- Kanuni
Sultan Süleyman tarafından korunmuştur.
- Kanuni’nin
ölümü üzerine terkib-i bend biçiminde yazdığı, en önemli eseri olan Kanuni
Mersiyesi’yle tanınmıştır. Bu mersiye Divan’ında yer almaktadır.
- Mesnevi
yazmamıştır.
- En
önemli eseri Divan’ı olan şairin, Arapçadan çevirdiği eserleri vardır
- Şiirleri,
özellikle Şeyhülislam Yahya ve Nedim üzerinde etkili olmuştur.
- Eserleri:
- Divan
- Fezail-i
Cihad (Arapçadan
tercüme)
- Fezail-i
Mekke (Arapçadan
tercüme)
- Hadis-i
Erbain Tercümesi
Ayrıca Bkz. Baki Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
ZATİ
- 16.
yüzyılda gazel ve kaside türlerinde eserler veren önemli divan şairlerimizdendir.
- Eserleri:
- Şem ü
Pervane, Ahmed ü Mahmud, Ferruhname, Siyer-i Nebi, Fal-i Kur’an, Şehrengiz
Ayrıca Bkz. Zati Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
HAYALİ
- Heyecan
ve hisse çok değer veren bir şairdir.
- Tasavvufi
şiirleri olmakla birlikte tasavvufi bir şair değildir.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Hayali Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
NEV’İ
- Edebiyatımızda
sâde dilli ve samimî duygular bulunduran gazelleri ile tanınmıştır.
- Âşıkane
söyleyişi vardır.
- Eserleri:
- Dîvan,
Hasb-ı Hâl, Tercüme-i Hadîs-i Erbain
Ayrıca Bkz. Nev’i Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
17. YÜZYIL
Türk edebiyatının kendi kimliğini bulduğu
bir dönemdir. Osmanlı devletinde başlayan siyasi gerilemeye karşılık, bu yüzyıl
edebiyatında gelişme ve yükselme devam eder. İran edebiyatını taklit etme ve
örnek tutma alışkanlığı, özellikle bu yüzyılda terk edilmiş. Türk şairleri,
kendilerini İran şairleriyle eşit hatta onlardan üstün görmeye başlamıştır bu
yüzyılda. Nef’i ve Nâbî bu yüzyılın en önemli şairleridir. Ayrıca Şeyhülislam
Yahya, Naili, Neşâti, Nevizade Atâî gibi şairler yetişmiştir bu dönemde.
NEF’İ
- 17.
yüzyıl divan şairidir.
- Hiciv
şairidir. (Ölümü de hicivleri yüzünden olmuştur)
- Kaside
ustasıdır.
- Sebk-i
Hindi akımının etkisindedir.
- Dili
ağır ve süslüdür.
- Övgüleri,
daha çok kendi şairliğine dönüktür. Yani kasideleri fahriye türündedir.
- Eserleri:
- Divan (Farsça ve Türkçe)
- Siham-ı
Kaza (Kaza
Okları, hicivlerini topladığı kitabı)
Ayrıca Bkz. Nef’i Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
NABİ
- 17.
yüzyıl divan şairlerindendir.
- Hikemi
(öğretici, düşündürücü, felsefi) şiir tarzının en önemli temsilcisidir.
- Düşünceye
önem veren toplumcu yönü olan bir şairdir.
- Çağının
aksaklıklarını eleştirmiştir.
- Şiirlerinde
anlaşılması güç sözcüklere fazla yer vermez. Şeyhü’ş Şuara (Şairlerin Şeyhi)
unvanıyla anılır.
- Eserleri:
- Divan (Türkçe ve Farsça)
- Hayriye (Oğlu için yazdığı,
didaktik bir mesnevi)
- Hayrabad (mesnevi)
- Tuhfetü’l
Harameyn (Gezi
yazıları)
- Surname
Ayrıca Bkz. Nabi Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
AZMİZADE HALETİ
- 17.
yüzyılda rubaileriyle ün yapmıştır.
- Rubai
nazım şeklini edebiyatımızda kullanan en usta şairdir.
- Rubailerini
Divan’ında toplamıştır.
- Eserleri:
- Divan
- Sakiname
- Münşeat
Ayrıca Bkz. Azmizade Haleti Hakkında Ayrıntılı Bilgi
NAİLİ
- Gazel
tarzına yeni bir söyleyiş, yeni bir tarz, yeni bir hava getirmiştir.
- Sebk-i
Hindi tarzının divan edebiyatındaki ilk temsilcisidir.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Naili Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
NEVİZADE ATAİ
- Gazel
ve kasidede başarılı olmakla birlikte asıl başarısını ve gücünü
mesnevilerinde göstermiştir.
- Dili
oldukça ağır ve külfetli olan şairin gazellerinde Fuzûlî, Nev’î ve
Bâkî’nin etkileri görülür.
- Hamse
sahibidir.
Ayrıca Bkz. Nevizade Atai Hakkında Ayrıntılı Bilgi
NEŞATİ
- Kasidelerinde
Nef’î’nin etkisi görülür.
- Divan
edebiyatının Sebk-i Hindî tarzının öncülerindendir.
- Eserleri:
- Dîvân,
Hilye, Edirne Şehrengîzi, Şerh-i Müşkilât-ı Urfî
Ayrıca Bkz. Neşati Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
ŞEYHÜLİSLAM YAHYA
- Gazel
nazım şeklinde üstat olarak tanınmış, onun bu alandaki başarısı daha sonra
Nedim gibi bir şair tarafından bile kabul ve takdir edilmiştir.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Şeyhülislam Yahya Hakkında Ayrıntılı Bilgi
18. YÜZYIL
Divan edebiyatının son büyük
sanatçılarının çıktığı dönemdir. Bu yüzyıldan sonra divan edebiyatı, ikinci
derecedeki sanatçıların elinde orijinalliğini yitirmiştir. Bu yüzyılda
“Mahallileşme akımı” önemli bir edebî harekettir. Bu akımla yerli ve millî
özellikler kazanmaya başlayan edebî eserler halk zevkini ve dilini yansıtır
hâle gelmiştir. Ayrıca bu yüzyılda Türklere özgü bir nazım şekli olan şarkı çok
rağbet görmüştür. Nedim ve Şeyh Galip bu yüzyılın ve edebiyatımızın en önemli
şairleri arasında yerini almıştır.
NEDİM
- 18.
yüzyıl Divan şairidir.
- Zevk ve
eğlence şairidir.
- İstanbul’un
gezinti ve eğlence yerlerini şiirlerinde anlattığı için “İstanbul Şairi”
olarak anılmaktadır.
- Lale
Devri’nin canlı, eğlenceli yaşamını şiirlerine aktarmıştır.
- Dini
şiiri yoktur.
- Şarkı
nazım şeklindeki eserleriyle sevilmiştir.
- İstanbul
Türkçesiyle başarılı gazel, kaside ve şarkılar yazmıştır.
- Şiirlerinde
halk dilinde yer alan deyim ve sözcükleri kullanmıştır.
- Mesnevisi
yoktur.
- Mahallileşme
akımının etkisiyle hece ölçüsüyle bir “türkü” yazmıştır.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Nedim Hakkında
Ayrıntılı Bilgi
ŞEYH GALİP
- 18.
yüzyıl divan şairidir.
- Divan
şiirinin son büyük şairidir.
- Mevlevi
şeyhidir.
- Sebk-i
Hindi akımının temsilcisidir.
- Sembolik,
sanatlı ve ağır bir dili vardır.
- Mahallileşme
akımından da etkilenmiş, halk söyleyişine yakın dille şiirler de
yazmıştır.
- Mahallileşme
akımının etkisiyle, heceyle yazdığı bir “şarkı”sı da vardır.
- Eserleri
- Divan
- Hüsn ü
Aşk (İlahi
aşk uğrunda bir dervişin çekmek zorunda olduğu çileleri, sembolik bir
dille anlattığı bir mesnevidir.)
Ayrıca Bkz. Şeyh Galip Hakkında Ayrıntılı Bilgi
SÜNBÜLZADE VEHBİ
- Kasidelerinde
Nefî’yi, gazellerinde Bâkî ve Nâbî’yi taklit eden şair, daha çok
mesnevileriyle tanınmıştır.
- Eserleri:
- Lutfiyye,
Tuhfe-i Vehbi, Nuhbe-i Vehbi, Şevkengiz
Ayrıca Bkz. Sünbülzade Vehbi Hakkında Ayrıntılı Bilgi
ENDERUNLU FAZIL
- Mahallileşme
ve halka yaklaşma akımının önemli temsilcilerinden sayılır.
- Eserleri:
- Divan,
Hubanname, Defter-i Aşk, Çenginame, Zenanname
Ayrıca Bkz. Enderunlu Fazıl Hakkında Ayrıntılı Bilgi
FITNAT HANIM
- Nazım
tekniğine olan hâkimiyeti, ifade kuvveti şiirlerinde kendini gösterir.
- Kaside
ve benzeri geniş çerçeveli manzumelerden çok, gazel, kıt’a, rubai gibi
küçük hacimli şiirler yazmayı tercih etmiştir.
- Eseri:
- Divan
Ayrıca Bkz. Fıtnat Hanım Hakkında Ayrıntılı Bilgi
19. YÜZYIL
Bu yüzyılda divan edebiyatı çökmeye ve
çözülmeye başlamıştır. Nedim ve Şeyh Galip’le en yüksek dereceye çıkan divan
edebiyatı bu yüzyılda büyük bir sanatçı yetiştirememiştir. Sünbülzade Vehbi,
Enderunlu Vasıf, Akif Paşa, Leyla ve Şeref Hanımlar bu yüzyılda yetişen son
divan şairleri arasında gösterilebilir. Yüzyılın ikinci yarısında divan
geleneği yerini Batı tarzı edebiyata bırakmıştır.
ENDERUNLU VASIF
- Nedim’in
etkisinde olan sanatçının dili sade, üslubu içten ve doğaldır.
- Mahallileşme
akımının bu yüzyıldaki en önemli temsilcisidir.
Ayrıca Bkz. Enderunlu Vasıf
Hakkında Ayrıntılı Bilgi
KEÇECİZADE İZZET MOLLA
- Devrin
son üstadı kabul edilir.
- Eserleri:
- Bahar-ı
Efkâr, Hazan-ı Asar, Mihnetkeşan, Gülşen-i Aşk
Ayrıca Bkz. Keçecizade İzzet Molla Hakkında
Ayrıntılı Bilgi