SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI ŞİİRİ ÖZELLİKLERİ
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI COŞKU VE HEYECANI DİLE GETİREN METİNLER (ŞİİR)
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI COŞKU VE HEYECANI DİLE GETİREN METİNLER (ŞİİR)
v Şiirde konu ve biçim yönünden büyük yenilikler yapılmıştır.
v Heceyle denemeler olmakla birlikte ağırlıklı olarak aruz vezni kullanılmıştır.
v Kulak için kafiye anlayışı benimsenmiştir.
v Şiirde musikiye, şekil kusursuzluğuna önem verilir. Şiir,düzyazıya yaklaştırılmıştır.
v Aruz Türkçeye uydurulmaya çalışılmıştır.
v Aruz kalıpları konuya göre seçilmiş, bir şiirde birden fazla aruz kalıbı kullanılabilmiştir.
v Sone, balad ve terza-rima gibi Batı’dan alınan nazım şekilleri ilk kez bu dönemde kullanılmıştır.
v Serbest müstezat Servet-i Fünun şiirinde çokça kullanılmıştır.
v Arapça ve Farsçadan daha önce kullanılmamış sözcükleri kullanmayı bir hüner olarak görmüşlerdir.
v Anlam bir mısrada değil diğer mısrada tamamlanmış şiirin bütünlüğüne önem verilmiştir.
v Tanzimat sanatçılarından olan R. M. Ekrem’in “Güzel olan her şey şiirin konusu olabilir.” anlayışıyla hareket etmişlerdir.
v Şiirlerde aşk ve doğa gibi bireysel konular işlenmiş, sıfatlara ve doğa tasvirlerine bolca yer verilmiştir.
v Mensur şiir örnekleri verilmeye başlanmıştır.
v Şiirde sembolizm ve parnasizmin etkisi vardır.