SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI’NDA ESKİ-YENİ TARTIŞMASISERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI’NDA ESKİ-YENİ TARTIŞMASI, SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI, SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNDE EDEBİ TARTIŞMALAR, SERVET-İ FÜNUN TARTIŞMALARI,
v Servet-i Fünun Edebiyatının doğmasında Muallim Naci ile Recaizade Mahmut Ekrem arasındaki “eski-yeni” tartışması etkili olmuştur.
v Divan edebiyatına “eski”,Batı edebiyatına “yeni” deniyordu.
v Muallim Naci, eski edebiyata karşı daha “ılımlı” duruyordu. Yeni edebiyata geçişin yavaş ve doğal olmasını savunuyordu.
v Yerli ve milli niteliklerle donanmış bir yeni edebiyat düşüncesindeydi.
v Türk edebiyatının kökten değil, kısmi bir şekilde modernleştirilmesine taraftardı.
v Bazı genç sanatçılar da eskiyi savunduğu için Muallim Naci’ye karşı Recaizade’nin tarafında yer aldılar.
v Recaizade de kendisini yeni edebiyatın üstadı olarak görüyordu.
v Recaizade, Muallim Naci’nin şiirlerini, sadece estetiği öne çıkardığı gerekçesiyle ağır şekilde eleştiriyordu.
v Yeniyi savunanlar, Recaizade Mahmut Ekrem’in teşvikleriyle Servet-i Fünun dergisi etrafında birleştiler.