LYS EDEBİYAT AÇIK UÇLU SORULAR SERVETİFÜNUN EDEBİYATI BÖLÜM 1,LYS EDEBİYAT AÇIK UÇLU SORULAR, SERVET-İ FÜNUN AÇIK UÇLU SORULAR, LYS EDEBİYAT AÇIK UÇLU SORU,
DEĞERLİ ZİYARETÇİLERİMİZ DEĞİŞEN SINAV SİSTEMİNE UYGUN ŞEKİLDE SİTEMİZDE AÇIK UÇLU SORULAR YAYINLAYACAĞIZ.. TAKİP ETMENİZ LYS Yİ KAZANMANIZ AÇISINDAN ÇOK ÖNEMLİ...LÜTFEN KOPYALAMA YAPMAYINIZ !!! LİNK VERİNİZ
EDEBİYATLA ALAKALI TÜM AÇIK UÇLU SORULAR İÇİN TIKLAAAA
hazırlayan:derskonum.com
............
LYS EDEBİYAT AÇIK UÇLU SORULAR SERVETİFÜNUN EDEBİYATI BÖLÜM 4
LYS EDEBİYAT AÇIK UÇLU SORULAR SERVETİFÜNUN EDEBİYATI BÖLÜM 4
İçinde bulunduğumuz dönemin
sosyal ve siyasal durumu,
edebiyatımızın toplumdan
uzaklaşmasında etkili oldu.
Eserlerimizde hayal, acı, hüzün,
hastalık gibi temaları
işledik. Divan edebiyatı
geleneklerini, sanat anlayışını
elimizin tersiyle itip çağdaş
Fransız edebiyatına yöneldik.
Şiirde, anlamdan çok, biçim ve
anlatım güzelliğine
önem verdik. Bizim için önemli
olan, "sanat için sanat"
yapmaktı. Bizden sonrakiler de
"Sanat, kişisel ve saygıya
değerdir." diyerek aslında
bizim sanat anlayışımızı
devam ettirdiler.
1-Bu parçada,
yazarın "biz" dediği hangi edebi topluluktur?
…………………………
Servet-i Fünun edebiyatının
hikâye roman ve özellikle
eleştiri sahasında eserler vermiş
önemli bir ismidir. Özellikle
Tanin gazetesindeki siyası
makaleleriyle ilgi toplamıştır.
Servet-i Fünun'a yapılan
eleştirilere çok cesur cevaplar
vererek yeni edebiyatın güçlü bir
savunucusu kesilmiş;
onları dekadanlıkla suçlayan
Ahmet Mithat Efendi
ile de şiddetli tartışmaları
ölmüştür.
2-Bu parçada
sözü edilen sanatçı kimdir ?
…………………………
Cenap Şahabettin, düzyazı
sahasında da güçlü bir kalem
olduğunu mensur eserleriyle
göstermiştir, Cidde gezisi
dolayısıyla yazdığı ve "Hac
Yolunda" başlığını taşıyan
gezi mektupları, Edebiyat-ı
Cedide nesrinin dikkati
çeken bir örneği olmuştur. Yine
Cenap Şahabettin bir folklor
çalışması yapmış ve halk
özdeyişlerini bir eserinde toplamıştır.
3-Cenap
şahabettin’in özdeyişleri topladığı eserinin adı nedir ?
…………………………
Şiirin herkesin anlayacağı bir
dille yazılamayacağını
savundu. Ancak sonra yazdığı bir
özeleştiri yazısında,
"Servet-i Fünun şiirinin
nispeten Batılı olduğunu, ama
doğal olmadığını, dilinin ağdalı
olduğunu" itiraf etti. Soneyi
ilk kez kullanan şair oldu.
Şiirlerinde müzik ve resme
büyük önem verdi. Parnasyen
şairlerden esinlenerek
resim yapar gibi şiir yazma
yöntemini kullandı. Şiirlerinin
yanında, özdeyiş niteliğindeki
sözleri topladığı kitabıyla
tanınır.
4-Bu parçada
sözü edilen sanatçı kimdir ?
…………………………
O her sabah uykusundan
Uyanırken mahmur mahmur
Baygın gözlerinde gıryan
Bir mahrumiyet okunur
Hasta, yazık hazan teyze
Hicran oldu hali bize
Bu şiir, şairin, hayatının son
yıllarında bir çocuk ruhu ve
çocuk Türkçesiyle hece ölçüsü
kullanarak yazdığı şiirlerinden
oluşan eserinden alınmıştır.
5-Yukarıda sözü
edilen ve Tevfik Fikret’e ait olan eserin adı nedir?
…………………………
Yazar, kendisini, "kırk
yıldır kafasına doldurduğu felsefeyi
etrafına saçan bir öğretici"
olarak görür. Halkın bilgisini
genişletme işini, tıpkı Ahmet
Mithat gibi hikâye aracılığıyla
yapmaya çalışır. Fakat Ahmet
Mithat'tan ayrıldığı
nokta, öğretmek istediklerini
genellikle kendi ağzından
değil de kahramanlarının ağzından
vermesidir. "Mürebbiye"
adlı romanında, mantarlar üzerine
uzun uzun konuşulması
buna örnektir.
6-Bu parçada
tanıtılan yazar kimdir ?
…………………………
Romanda, gönlünü bir arkadaşının
eşine kaptıran bir
erkekle, kocasının arkadaşına
âşık olan bir kadın arasındaki
yasak ve zorlu aşkın güçlü
tahlilleri yapılmıştır.
Eser, her iki sevgilinin alevler
içinde kalmalarıyla sonlanmıştır.
Dil bakımından zayıf olmasına
rağmen, Servet-
i Fünun döneminin başarılı
eserleri arasındadır.
7-Bu parçada
tanıtılan eserin adı nedir?
…………………………
. Üstün bir sanat ortaya koymak
amacıyla başlamıştır.
II. Fransız parnasyenlerinden
etkilenmişlerdir.
III. Zor anlaşılan, özel bir
edebiyat dili oluşturmuşlardır.
IV. En önemli temsilcileri,
Tevfik Fikret, Cenap
Şahabettin, Halit Ziya, Mehmet
Rauf'tur.
8-Yukarıda
bilgileri verilen edebi topluluk hangisidir ?
…………………………
Servet-i Fünun'un önemli şair ve
yazarlarındandır. Daha
çok şiirle uğraşmıştır. Sembolizm
akımının etkisinde
kalmış, "Sanat, sanat içindir."
ilkesini benimsemiştir. Kişisel
konularda şiirler yazmış, şiirde
musikiye önem
vermiştir. Ona göre şiir, düzyazı
ve müziğin bileşimidir.
Müziğin şiire uyum sağlaması için
bir manzume içinde
birkaç değişik kalıp
kullanmıştır. Değişik ritimler ve hayaller
kurabilmek için dili zorlamış,
Arapça ve Farsçadan
yeni kelimeler alarak bu
kelimelerle yepyeni tamlamalar
kurmuştur. Ayrıca vecizelerini
topladığı kitabı büyük ilgi
görmüştür.
9-Bu parçada
tanıtılan sanatçı kimdir ?
…………………………
Gazeteci, hatıra ve roman yazarı;
bestekâr ve şairdir. İlk
yazılarını Ahmet Mithat
Efendi'nin Tercüman-ı Hakikat
gazetesinde yayımlamıştır. Şiir,
hikâye, okul kitapları, tarih
ve bilim konularında eserler
yazmış ve tercümeler
yapmıştır. Asıl değeri; renkli,
canlı bir anlatımla çocukluğunu,
ilk ve orta öğrenimini, basın
hayatını, İstanbul'un
günlük yaşayışını yansıtan fıkra,
makale ve anılarında
ortaya çıkar. Ramazan Sohbetleri,
Eşkal-i Zaman önemli
eserlerindendir.
10-Bu parçada
tanıtılan sanatçı kimdir ?
…………………………