doğru konum= derskonum
2. Şinasi’nin 1859’da Fransızcadan çevirdiği şiirleri yayımladığı ……………………………….. adlı eserini,sonraki yıllarda özellikle Fransız şairlerden yapılan başka ay
3. Birinci dönemde sanat …………… için anlayışıyla eser verilir.
4. Divan şiirindeki …………. güzelliği anlayışının yerini ………….. güzelliği anlayışı alır.
5. ………… ……………’nin de etkisiyle Batı’da yaygın olarak kullanılan hak,hukuk,vatan,özgürlük gibi siyasi ve sosyal temalar sıklıkla ele alınır.
6. ……………. …………… soyut bir kavramın derskonum (hürriyet) yüceltilmesi için yazılmıştır.
7. Namık Kemal o dönemdeki pek çok sanatçı gibi ……….. için ………… anlayışı ile eser verdi.
8. Birinci dönemde bir amaç olarak ortaya konulan dilde ……………… düşüncesi , …………. dönemde bütünüyle terk edilir.
DİĞER TÜM ÇALIŞMA KAĞITLARI İÇİN TIKLAAA
9. Abdülhak Hamit Tarhan, eşi Fatma Hanım’ın ölümü üzerine yazdığı ………… sanatçının ünlü şiirlerindendir.
10. …………….. dergisinin yazı işleri idaresine Tevfik Fikret’in gelmesiyle bu dergi etrafında toplanan ve aynı sanat anlayışını paylaşan sanatçıların oluşturduğu edebiyata ………………………… Edebiyatı denir.
11. Şiirde cümledeki anlamın dize ya da beyite tamamlanmayıp derskonum sonraki dizelere geçilmesine ……………… denir
12. Hüseyin Cahit Yalçın’ın Fransızcadan çevirdiği ……………………….. adlı makaleden dolayı derginin kapatılmasıyla Servetifünun Dönemi sona erer.
13. “Sanat şahsi ve muhteremdir.” sloganıyla ve sanat için sanat anlayışıyla eser veren sanatçılar ………………. Döneminde toplanmışlardır.
14. Tevfik Fikret’in şiirlerinde ………………… akımının etkisiyle biçim mükemmelliği , …………………… akımının etkisiyle müzikalite görülür.
15. Tevfik Fikret’in İstanbul’a küfrettiği en ünlü şiiri ……….. şiiridir.
16. Tevfik Fikret ömrünün son yıllarında çocuklar için …………….. ölçüsüyle şiirler yazmıştır.
17. Şiirlerinde güzellik arayışı içinde olan sanatçı, zengin çağrışımlarla süslediği Elhan-ı Şita’da ……………….. bir anlatım tutumu sergilemiştir.
18. ……….. …………………… parnasizm akımını Türk edebiyatına tanıtan kişidir.
19. …… …………; bir mesaj verme kaygısından derskonum uzak, amacı sadece estetik (güzellik) olan şiirdir.
20. Saf şiirin Türk edebiyatındaki öncüleri ……….. …………. ve Yahya Kemal Beyatlı’dır.
21. Ahmet Haşim’in en önemli şiiri ……………..’dir.
22. Ahmet Haşim şiirlerini ………… ölçüsüyle yazmıştır.
23. Ahmet Haşim ………………….. akımından etkilenerek şiirlerini yazmıştır.
24. ……………. ………… ………………. ; Milli Edebiyat Dönemi’nde, bağımsız bir çizgide, saf şiir anlayışıyla şiirler yazmıştır.
25. Yahya Kemal Ok şiiri dışındaki bütün eserlerini …………. ölçüsüyle yazmıştır.
26. 1911’de yayın hayatına başlayan Genç Kalemler dergisine toplanan şairler; kullandıkları dil,biçim,ölçü ve işledikleri temalarla ………… Edebiyat’ın oluşumunu sağlamıştır.
27. Türkçülük akımının savunucusu ……………… ………… ………………….. olarak bilinir.
28. Milli Edebiyatı başlatan şiir ……………… ……………….’dir.
29. Orhan Seyfi Orhon, ……….. ………. ………………, Halit Fahri Ozansoy, ………….. ………. ………... ve Faruk Nafız Çamlıbel beş hececiler olarak bilinir.
30. Mehmet Emin Yurdakul ilk şiirlerini ……………….. Dönemi’nde yayımlamıştır.
31. Mehmet Emin Yurdakul şiirlerini ………… bir dille ve ……… ölçüsüyle yazmıştır.
32. Mehmet Emin Yurdakul şiirlerinde genellike …………… konuları kaynak derskonum sitesidir işlemiştir.
33. Şiir şeklinde yazılmış hikayeye …………… denir.
34. Mehmet Akif Ersoy şiirlerinde ……….. ölçüsünü kullanmı
35. Mehmet Akif Ersoy eserlerinde ………….. nazım şekillerini kullanmıştır.
36. Faruk Nafız Çamlıbel ilk şiirlerini ………….. ölçüsüyle yazmıştır.
37. ……….. ………….. Edebiyatı, ortak duygu ve düşünce dünyasının yanı sıra zengin bir kültür birikimine sahiptir.
38. Türkiye dışındaki çağdaş Türk şiirinde genellikle …………… ve …………. …………… temaları işlenmiştir.
39. ……………… ………………………. Azerbaycan’da halk şairi olarak biliniyordu.
40. Tevfik Fikret, edebiyat öğretmeni Recaizade Mahmut Ekrem’in etkisiyle …………… sanat anlayışını benimsemiştir.
41. Şehriyar, İran’da Farsça şiirleriyle tanınmış bir şairdi derskonum ancak Azeri Türkçesi ile yazdığı ………. ………….. ………… şiiri, onun bütün Türk dünyasında tanınmasını sağladı.
42. Tanzimat 1. Dönemde dilde ………………….. isteği vardır.
43. Tanzimat şiiri ikiye ayrılır.Bunlar; ………………… ve ……………………’dir.
44. Abdülhak Hamit Tarhan ilk derskonum serbest şiiri olan ……………………..’i yazmıştır.
45. İlk şiir çevirisi …………….. ………………….’dir.
46. Tanzimat edebiyatında …………… ölçüsü kullanılmıştır.
47. Tanzimat edebiyatı döneminde etkili olan akımlar ………………….. ve …………………….’dir.
48. Tanzimat edebiyatının 1. Döneminde dil genellikle …………………’dir.
49. Tanzimat şiirinde Divan şiirinin aksine konu …………………….. vardır.
50. Abdülhak Hamit Tarhan ilk pastoral şiiri sayılan ……………’yı yazdı.
51. Tanzimatı’ın birinci döneminin önde gelen şairleri ………………,Ziya Paşa ve …………….. …………………’dir.
52. Namık Kemal ……………… şairi olarak adlandırılır.
53. Namık Kemal ünlü “…………………… kasidesi” adlı şiirinde o dönem için yeni olan “vatan, hak adalet” ile ilgili kavramlar derskonum üzerinde durmuştur.
54. 2. Dönem Tanzimat sanatçıları eserlerini ……………………… akımının etkisiyle kaleme almışlardır.
55. Tanzimat 1. Döneminde yenilikler getirilip şiirlere …………….. verilmiştir.
56. Servetifünun Edebiyatının diğer adı ………………………………..’dir.
57. Namık Kemal şiirlerinde ilk kez …………………. kelimesini kullanarak bir şiir yazmıştır.
58. Kafiyesiz şiirin ilk yazarı …………………………… ……………… ………………….’dır.
59. Tanzimat 1. Dönemde nazım birimi çoğunlukla …………’tir.
60. Tanzimat 1. Dönem şiirlerinde üsluptan çok ……………… önemlidir.
61. Tanzimat 1. Dönemde ……………………’nin dışındaki sanatçılar romantizm akımından etkilenmişlerdir.
62. Tanzimat 1. Döneminde …………….,…………….. tartışması etkili olmuştur.
63. Fecriati şiiri döneminde ………………….,……………. tartışması son bulmuştur .
64. 1920’li yılların sonunda,1928’de Cumhuriyet derskonum döneminin ilk topluluğu olan …………… ……………… altısı şair ,biri öykü yazarı olan yedi kişiden oluşmuştur.
65. Saf şiirde ………… ………….. önemlidir.
66. Beş hececiler topluluğunun sanatçılarının hepsi şiire ……… ölçüsüyle başlamıştır.
CEVAPLAR
1. Şiir
2. Tercüme-İ Manzume
3. Toplum
4. Parça – Bütün
5. Fransız İhtilali
6. Hürriyet Kasidesi
7. Toplum İçin Sanat
8. Yalınlasma-Tanzimat 2.
9. Makber
10. Servetifünun
11. Anjanbman
12. Edebiyat Ve Hukuk
13. Fecriati
14. Parnasizm-Sembolizm
15. Sis
16. Şermin
17. Betimleyici
18. Cenap Şahabettin
19. Saf Şiir
20. Ahmet Haşim
21. Merdiven
22. Aruz
23. Sembolizm
24. Yahya Kemal
25. Aruz
26. Milli
27. Mehmet Emin Yurdakul
28. Cenge Giderken
29. Enis Behiç Koryürek –Yusuf Ziya Ortaç
30. Servetifünun
31. Yalın – Hece
32. Milli
33. Manzume
34. Aruz
35. Divan
36. Aruz
37. Türk Dünyası
38. Özgürlük-Ulusal Bilinç
39. Bahtiyar Vahapzade
40. Batılı
41. Heyder Babaya Selam
42. Sadelesme
43. 1.Dönem-2.Dönem
44. Validem
45. Tercüme-İ Manzume
46. Aruz
47. Klasisizm-Romantizm
48. Sade
49. Bütünlügü
50. Sahra
51. Sinasi-Namık Kemal
52. Vatan
53. Hürriyet
54. Romantizm
55. İsim
56. Edebiyatıcedide
57. Hürriyet
58. Abdülhak Hamit Tarhan
59. Beyit
60. İçerik
61. Şinasi
62. Göz-Kulak
63. Göz –kulak
64. Yedi Mesaleciler
65. Biçim ögeleri
66. Aruz