derskonum.com olarak buu sayfamızda 10.Sınıf Edebiyat Tiyatro Ünitesi Testi İndir Çöz, üzerine bir paylaşım yapıyoruz .
kaynak:onedebiyat:net'e işbirliği için teşekkürler
1-Aşağıdakilerden hangisi tiyatronun
öğeleri arasında yer almaz
A-seyirci B-oyuncu
C-yönetmen, D-sahne
E-anlatıcı
PDF LİNKİ AŞAĞIDA
Erkek
tiyatro sanatçısı.
Tiyatroda
ve sinemada bir rolün yedek oyuncusu.
Tiyatroda,
sahnenin arkasında bulunan kısım; sahne arkası.
Sahneye
koyma ve yönetme işi.
Tiyatroda,
kuliste durarak oyunculara sözlerini fısıltıyla söyleyip hatırlatan yardımcı.
2-Yukarıda verilen tanımlara aşağıdaki
terimlerden hangisi cevap olamaz ?
A- Dublör B-
Kulis
C-
Reji D- Aktrist
E- Suflör
3-Aşağıdakilerden hangisi seyirlik halk
oyunlarımızın özelliklerindendir?
A)
Göze ve kulağa seslenmeleri
B) Dil
kurallarına uyan yazı diliyle oluşturulmaları
C)
Okunmak için yazılmaları
D) Tek
kişilik gösteri olmaları
E )
Türk edebiyatının ilk örnekleri olmaları
Pişekar
ve kavuklu tipleriyle yaratılan, yuvarlak bir sahnede oynanan, kendine özgü
kuralları bulunan oyunlardır. Doğaçlamaya dayanan bir anlatımı vardır. Bir
bakıma epik tiyatro özelliği taşır. Karşılıklı konuşmalara ve şive taklitlerine
dayanır. Oyunda müziğe de yer verilir. Halkın ortak malı olarak yaratılmış
anonim ürünlerdir.
4-Yukarıdaki parçada tanıtılan halk edebiyatı nesir
türü aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Meddah B) Orta oyunu C) Karagöz
D)
Bilmeceler E) Köy seyirlik oyunları
5-Aşağıdakilerden hangisi, geleneksel
Türk tiyatrosu içinde değerlendirilmez?
A)
Meddah B) Karagöz C) Orta oyunu
D) Köy
seyirlik oyunu E) Komedi
Hacivat:
Yürük Beste, Aksak Semai bilir misin?
Karagöz:
Ha! Sağır saka, topal bekçiyi bilirim, onlar bizim
mahallededir.
Havicat:
Değil efendim, yani muradım: Türk aksağı, Nevzemin.
Karagöz:
Ahbabımdır Hacivat.
Hacivat:
Kim?
Karagöz:
Galata’daki Kürkçü Emin.
6-Bu metinle ilgili olarak
aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)
Geleneksel Türk tiyatrosuna örnek oluşturduğu
B)
Yanlış anlamalara dayandığı
C)
Anlatmaya bağlı olduğu
D)
Güldürü öğesinin bulunduğu
E)
Meddah tarafından anlatıldığı
7-Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi
yanlışı vardır?
A)
Tiyatronun seyirci, oyuncu, sahne, eser, dil ve ifade gibi öğeleri vardır.
B)
Tiyatro eserlerinde oyunun temeli konuşmaya dayanır.
C)
Göstermeye bağlı edebi metinler de olay çevresinde gelişir.
D)
Geleneksel tiyatroda, oyun sergilenmeden önce defalarca prova yapılır.
E)
Modern tiyatro, bir metne dayanılarak hazırlanır.
Tek kişilik gösteridir. Gösteriyi yapan, topluluk karşısında halk hikâyeleri anlatan kişidir. Bu kişi hikâyedeki kişilerin seslerini, hareketlerini taklit ederek canlandırdığı için bir tür oyuncu sayılır. Olayları temsil ederken, seyircilerin rahatça görebileceği yüksek bir yere oturur. Bir eline mendil bir eline de sopa alır. Mendili değişik tipteki kişilerin kıyafetini göstermek ve ağzını kapatarak seslerini taklit etmek için kullanır. Sopadan da oyunu başlatmak ve değişik sesler çıkarmak için yararlanır.
8-Yukarıda tanıtılan tiyatro türü, aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Meddah B) Orta oyunu C) Karagöz
D)
Dram E) Komedi
PDF LİNKİ AŞAĞIDA
I.
Tiyatroda oyunun oynandığı, olayın geçtiği yerdir. (Sahne)
II.
Şinasi'nin Tanzimat döneminde yazdığı, Batılı anlamda
ilk
Türk tiyatrosudur. (Şair Evlenmesi)
III.
Tiyatro eserlerinde olayların hareket halinde sergilenmesidir.
(Aksiyon)
IV.
İstanbul Türkçesi ile konuşan nazik ve çıtkırıldım bir tiptir,
zengin
ve mirasyedi bir kişiliği sergiler. (Karagöz)
V.
Sahnelenmek üzere yazılan ve diyaloglara dayanan
eserlerdir.
(Tiyatro)
9-Numaralanmış cümlelerin hangisinde
verilen bilgi, ayraç
içindeki kavramla ya da eserle uyuşmaz?
A) I.
B) II. C) III. D) IV. E) V.
10- Aşağıdakilerden hangisinde bir bilgi
yanlışı vardır?
A)
Göstermeye bağlı edebi metinler konularına göre trajedi,
dram
ve komedi olarak üçe ayrılır.
B)
Türk tiyatrosu geleneksel ve modern olmak üzere iki
başlık
halinde incelenir.
C)
Geleneksel Türk tiyatrosu Karagöz, Orta oyunu, Meddah
ve Köy
seyirlik oyunlarından oluşur.
D)
Komedi, trajedi ve dram modern Türk tiyatrosu içinde
yer
alır.
E)
Pişekar ve Kavuklu, aydın ile cahil kesimi temsil eden
Karagöz
oyununun kişileridir.
I.
……... insanların acıklı ve gülünç yanlarını bir arada anlatan,
nesir
biçiminde oluşturulan tiyatro türüdür.
II.
…….. çevresi izleyicilerle çevrili bir alan içinde oynanan,
yazılı
metne dayanmayan, içinde müzik, raks ve şarkı da
bulunan
doğaçlama bir oyundur.
III.
……… tasvir denilen birtakım şekillerin (insan, hayvan,
bitki,
eşya vb.) arkadan ışıklandırılmış beyaz bir perde
üzerine
yansıtılması temeline dayalıdır.
IV. ……
kırsal yörelerde, köylerde görülen, daha çok yöresel
yaşamdan
konularını alan seyirlik oyunların oluşturduğu
bir
tiyatro geleneğidir.
11-Yukarıda boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden
hangisi
getirilemez?
A)
Meddah B) Köy
seyirlik oyunu
C)
Orta oyunu D) Dram
E)
Karagöz
12Aşağıdakilerden hangisi, geleneksel
Türk tiyatrosunun ortak özellikleri arasında yer almaz?
A)
Oyunların yazılı bir metne dayanmaması
B)
Şive ve taklide yaslanması
C) Tek
kişilik gösteri olması
D)
Güldürü öğesinin ön planda olması
E)
Kostüm ve dekora önem verilmemesi
Çevresi
izleyicilerle çevrili bir alan içinde oynanan, doğaçlama
bir
oyundur. Oyunun oynandığı yuvarlak veya oval alana
palanga
denir. Oyunun dekoru; bezsiz paravandan ve
dükkân
denilen iki katlı bir kafesten oluşur. Oyunda çeşitli
mesleklerden,
yörelerden, uluslardan insanların meslekî ve
yöresel
özellikleri, ağızları taklit edilir. Bunlar arasında Arap,
Acem,
Kastamonulu, Kayserili, Kürt, Frenk, Laz, Yahudi,
Ermeni
vb. sayılabilir. Kadın rolünü oynayan kadın kılığına
girmiş
erkeğe zenne denir.
13-Yukarıda tanıtılan tiyatro türü,
aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Karagöz B) Orta oyunu C) Komedi
D)
Meddah E) Dram
14-Karagöz ile Orta Oyununun
karşılaştırılmasıyla ilgili
olarak aşağıdakilerden hangisi
yanlıştır?
A)
Orta Oyununun kişileri ve fasılları Karagöz oyunuyla büyük
oranda
benzerlik gösterir.
B)
Karagöz sınırlı sayıda kişiye, orta oyunu ise çok sayıda
kişiye
hitap etmesiyle birbirinden ayrılır.
C) Her
ikisinde de çeşitli mesleklerden yörelerden, uluslardan
insanların
meslekî ve yöresel özellikleri, ağızları,
taklitleri
edilir.
D) Her
iki türün de kişi sayısı fazladır ve birbirine benzer
özellikte
tiplere rastlanmaktadır.
E)
İkisinde de gülmece ögesi, yanlış anlamalara, nüktelere
ve
güldürücü hareketlere dayanır.
I.
Oyuna müziğin eşlik etmesi
II.
Yazılı bir metnin olmayışı
III.
Tuluata dayanması
IV.
Sahnede oynanması
V.
Usta- çırak ilişkisi içinde gelişmesi
15-Yukarıdaki özelliklerden hangileri
karagöz, orta oyunu ve meddahın ortak özelliği içinde yer almaz?
A) I.
ve III.
B) II.
ve III.
C) I.
ve IV.
D)
III. ve IV.
E) II.
ve V.
Geleneksel
tiyatro Meddah, Karagöz, Orta oyunu ve köy
I
seyirlik
oyunu gibi gösteri türlerinden oluşur. Şarkı, dans ve söz oyunlarına dayanan
geleneksel tiyatro yazılı bir metne
II
dayanmaz.
Geleneksel tiyatroda güldürü öğesi ön planda-
III
dır.
Genellikle sahnesiz, kostümsüz, dekorsuz bir tiyatrodur.
IV
Bunlardan
Karagöz oyununun kökeni tarih öncesi bolluk tören-
V
lerine
ve ilkel inançlara uzanır. Bu oyunun başlangıçtaki amaçları zamanla değişmiş
olsa bile, Türk köylüsünün bu geleneği sürdürdüğü görülür.
16-Geleneksel Türk tiyatrosuyla ilgili
olarak numaralı yerlerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A) I. B) II. C)
III. D) IV. E) V.
17- Karagöz oyunu ile ilgili olarak
aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A) Oyunun
dekoru ve kişileri dönemlere göre değişiklik göstermez.
B)
Karagöz, hareket taklitlerine ve konuşmaya dayanan geleneksel bir oyundur.
C)
Oyunda yer alan farklı tipler Osmanlı Devleti'nin diğer topluluklarını temsil
eder.
D)
Giriş, muhavere, fasıl ve bitiş olmak üzere dört bölümden oluşur.
E)
Sahnesi yoktur, ışıkla aydınlatılmış beyaz bir perdede oynanır.
PDF LİNKİ AŞAĞIDA
Klasik
bir Karagöz oyunu genellikle dört bölümden oluşur: Hacivat'ın semai söyleyerek
perdeye geldiği ve perde gazelini okuduktan sonra dua edip Karagöz'ü perdeye
çağırdığı muhavere (giriş) bölümü; Hacivat'la Karagöz arasında geçen
I
ve
doğrudan konuyla ilgisi olmayıp daha çok Karagöz'ün yanlış anlamalarından
ortaya çıkan güldürücü mukkadime
II
(karşılıklı
konuşma) bölümü; başka kişilerin de katıldığı ve oyuna adını veren olayların
yer aldığı fasıl bölümü;
III
Karagöz'le
Hacivat arasında geçen kısa bir uzlaşma konuşmasıyla noktalanan bitiş bölümü.
IV
18-Bu parçadaki bilgi
yanlışlığının giderilmesi için numaralı yerlerin hangileri yer değiştirmelidir?
A) I.
ve II. B) II. ve III. C) III. ve IV.
D) I.
ve III. E) II. ve IV.
I. Orta oyunu belli bir metne bağlı kalınarak
oynanan bir oyundur.
II.
Meddahta müzik ve dans vazgeçilmez unsurlardır.
III.
Gölge oyununda, oyunu Karagöz açar,semai söyleyerek perdeye çıkar.
IV.
Karagöz ve Hacivat perde arkasında aynı kişi tarafından seslendirilir.
V.
Orta oyununda oyunun asıl bölümü muhavere bölümüdür.
19-Yukarıda numaralı cümlelerde verilen
bilgilerden hangisi doğrudur?
A) I.
B) II. C) III. D) IV. E) V.
20-Aşağıdakilerden hangisi orta oyununun
bölümleri arasında yer almaz?
A)
Muhavere B) Fasıl C) Mukaddime
D)
Düğüm E) Bitiş
21-Aşağıdakilerden hangisi, Karagöz
oyununun kişilerinden biri değildir?
A)
Zenne B) Karagöz C) Hacivat
D)
Çelebi E) Pişekar
22- Karagöz oyunu ile ilgili olarak
aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A-
Karagöz oyununun oynandığı perdeye Hayal Perdesi denmektedir.
B-Karagöz
oyununu oynatan kişilere "hayali", "hayalbaz",
"hokkabaz" denir
C-Hayalbazın
yardımcısına küşteri denir.
D-Güldürü
ve şive taklitlerine dayanır.
E-
Yazılı metinleri yoktur, doğaçlamaya(tuluata) dayanır.
I.
……oyunun başlangıç bölümüdür. Perdeye görüntü verilmeden önce müzik başlar.
Sonra göstermelik adı verilen ağaç, çiçek, gemi gibi süslerden oluşan konuya
uygun olarak bir görüntü verilir; ardından nâreke denilen kamıştan yapılmış bir
düdüğün sesi olan "nareke zırıltısı" ile bu görüntü kaldırılır.
Sonunda Hacivat, müzik eşliğinde bir semai okuyarak perdeye girer; "Of...
hay Haak! diyerek perde gazeline başlar.
II.
….Asıl konuyla ilişkisi olmayan Karagöz ile Hacivat arasındaki karşılıklı
konuşmalara dayanır. Nükte ve cinaslara dayalı bu bölüm; Karagöz'ün, dostu
Hacivat'ın sözlerini yanlış anlaması ve bunlara gülünç anlamlar vermesiyle
oluşur.
22-Yukarıda boş bırakılan yerlere, sırasıyla
aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A)
Muhavere –fasıl
B)
Mukaddime- muhavere
C)
Fasıl – mukaddime
D)
Mukaddime – bitiş
E)
Muhavere – mukaddime
23- Geleneksel Türk tiyatrosu ile modern
tiyatronun karşılaştırılmasıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A)
Geleneksel Türk tiyatrosu sözlüdür, modern tiyatroda ise yazılı metin vardır.
B)
Geleneksel Türk tiyatrosunda kostüm ve dekor önemsizdir, modern tiyatroda ise
bu unsurlar önemlidir.
C)
Geleneksel Türk tiyatrosu güldürmeye dayanır, modern tiyatroda ise güldürücü
olaylar yanında acıklı olaylara da yer verilir.
D)
Modern tiyatroda, sergilenmeden önce defalarca prova yapılır, geleneksel Türk
tiyatrosu ise doğaçlamaya dayanır.
E)
Geleneksel Türk tiyatrosunda gerçek kişiler yoktur, modern tiyatroda ise oyunu
gerçek kişiler canlandırır.
24-Aşağıdakilerden hangisi Namık
Kemal’in diğerlerinden farklı türde yazdığı bir eserdir?
A)
Takip B) Gülnihal C) Karabela
D)
Akif Bey E) Zavallı Çocuk
25-Namık Kemal’in tiyatroculuğuyla
ilgili olarak aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A)
Osmanlı Tiyatrosu’nun modern bir tiyatro hâline gelmesi
için
büyük çaba harcamıştır.
B)
Namık Kemal tiyatroda “eğlence” ile “sosyal fayda”yı birleştirerek onu “faydalı
bir eğlence” olarak tarif eder.
C) Tiyatrolarının
tümü dram türünde olup bunlar teknik bakımından kusursuzdur.
D)
Namık Kemal, "Celâleddin Harzemşah" ve "Vatan yahut
Silistre"
oyunlarının konusunu tarihten almıştır.
E)
Tiyatrolarında “toplum için sanat” anlayışını benimsemiş,
tiyatro
ile ilgili görüşlerini “Celâleddin Harzemşah
Mukaddimesi”nde
belirtmiştir.
26-A şağıdaki Tanzimat Dönemi
yazarlarından hangisinin
tiyatro türünde eseri yoktur?
A)
Ziya Paşa B)
Namık Kemal
C)
Recaizade Mahmut Ekrem D) Abdülhak
Hamit Tarhan
E)
İbrahim Şinasi
PDF LİNKİ AŞAĞIDA
27-Aşağıdakilerden hangisi cumhuriyet
dönemi tiyatro eseri veren isimlerden biri değildir ?
A-Cevat
Fehmi Başkut
B-Güngör
Dilmen
C-Necati
Cumalı
D-Mehmet
Akif Ersoy
E-Necip
Fazıl Kısakürek
28-Aşağıdaki tiyatro eserlerinden
hangisi, farklı bir sanatçıyaaittir?
A)
Finten B) Eşber C) Macera-yı Aşk
D)
İçli Kız E) Zavallı Çocuk
29- Tanzimat Dönemi göstermeye bağlı
edebi metinlerle ilgili
olarak aşağıdakilerin hangisinde bir
bilgi yanlışı vardır?
A)
Tanzimat edebiyatı ile edebiyatımıza giren tiyatro, Tanzimat
romanında
olduğu gibi tarihi ve sosyal konuları işlemiştir.
B) Bu
dönem tiyatro çalışmaları telif, tercüme ve adaptasyon
olmak
üzere üç gurupta toplanabilir.
C)
Tiyatro eserlerinde üç birlik kuralına uyulur. Ancak
Tanzimat’ın
ikinci döneminde Abdülhak Hamit’in tiyatroları
bu
yargının dışındadır.
D) Bu
dönem tiyatrosu Batı tiyatrosunun etkisi altındadır.
Özellikle
Shakespeare ve Moliere tiyatro yazarlarımızın
etkilendikleri
büyük ustalardır.
E)
Tanzimat I. ve II. Dönem tiyatroları konu yönünden farklı
olsalar
da halkı eğitmek sanatçıların temel amacıdır.
Eserde
Müştak Bey adındaki genç, görüp âşık olduğu Kumru
Hanım
adlı genç kızla evlenmek ister. O dönemde gelin
ile
damadın düğün öncesinde görüşmesi mümkün olmadığından
nikah
işlemlerini yürütmekle görevlendirilen kadın
ve
yenge hanım, mahalle imamı ile işbirliği yaparak Kumru
Hanım’ın
yerine onun çirkin ve yaşlı ablasını Müştak Bey’e
eş
olarak verirler. Fakat Müştak Bey duruma karşı çıkar. Bu
arada
damadın uyanık arkadaşı Hikmet Bey duruma el koyar
ve
imamın cebine para sıkıştırarak onu kendi taraşarına
çeker.
Sonunda Müştak Bey, Kumru Hanım ile evlenir.
30-Yukarıda konusu kısaca
verilenTanzimat Dönemi tiyatro
eseri, aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A)
Vatan yahut Silistre
B)
Şair Evlenmesi C) İçli Kız
D)
Gülnihal E)
Finten
Türk
tiyatrosu, Tanzimat'a dek Karagöz ve Orta Oyunundan
I
oluşmuş
bir halk tiyatrosu biçimindedir. Tanzimat'la birlikte
II
Avrupaî
biçimler tanınmaya başlamıştır. İlk Türk tiyatrosu
1867'de
kurulan Darülbedai’dir. İlk yerli tiyatromuz Şinasi'nin
III
"Şair
Evlenmesi" adlı güldürüsüdür. Oyunda hem Batı tiyatro-
IV
sunun
etkisi hem de Orta Oyununun izleri görülür. Sahnelenen
ilk
tiyatro ise Namık Kemal’in yazdığı "Vatan yahut Silistre"
adlı
oyundur. V
31-Yukarıda numaralı yerlerin hangisinde
bir bilgi yanlışı
yapılmıştır?
A) I. B) II. C) III.
D) IV. E)
V.
32-Tiyatroda Millî Edebiyat Dönemi’nde
en etkili düşünce akımı hangisidir ?
A-İslamcılık
B-Batıcılık
C-Osmancılık
D-Türkçülük
E-Avrupacılık
33-Servetifünun Dönemi tiyatrosu ile ilgili olarak
aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A-II.
Abdülhamit’in İstibdat dönemi olarak bilinen 1877-1908 yılları arasında Türk
tiyatrosunda bir gelişme olmamıştır.
B-Hüseyin
Suat, Servetifünuncular içinde tiyatroyla en çok ilgilenen sanatçıdır. Başarılı
bir tiyatro dili olan sanatçının “Şehbal Yahut İstibdadın Son Perdesi” ,
“Deva-yı Aşk” gibi eserleri vardır.
C-Tiyatro
alanında bir iki eser veren Halit Ziya, bu türde başarılı değildir. Kâbus
adlı dramı ve Fransızcadan adapte ettiği iki tiyatro (Füruzan, Fare) teknik
olarak zayıftır.
D- Mehmet
Fuat'ın, roman dışında tiyatro eserleri de yazmıştır; Pençe, Cidal ,Diken
eserlerinden bazılarıdır.
E-Cenap
Şahabettin de bir iki eseriyle bu türe katkıda bulunur: Yalan ,Körebe
PDF LİNKİ AŞAĞIDA
*…………………………..,
Darülbedâyi’de öğretmenlik yapmış, daha sonra (1927-1928) Darülbedâyi'nin
başına gelmiş
ve
bugünkü tiyatromuzun temellerini atmıştır.
*İlk
defa bir Müslüman kadın oyuncu ……………………….…….’nin sahneye çıkmasıyla Müslüman
kadınlara da sahne yolu açılmıştır.
*
Ahmet Nuri Sekizinci ve ………………………, Millî Edebiyat Dönemi’nde sadece tiyatroyla
uğraşan yazarlardır.
*……………………………
1868’de Osmanlı Tiyatrosu adlı bir topluluk kurmuş. 1870’te Sadrazam Ali
Paşa’nın
desteği
ile Türkçe oyunlar sergilemiştir.
*
Güllü Agop’un kurduğu tiyatro topluluğunda Ermeni oyuncular yanında Müslüman
Türk oyuncular da yetişti. Bu oyunculariçinde en ünlüsü ………………………..’dir
34-Yukarıdaki boşluklara aşağıdaki
isimlerden herhangi birisi getirilemez ?
A-Muhsin
Ertuğrul B-Afife
Jale
C-Musahipzade
Celâl D-Güllü Agop
E-Ahmed
Emin
35-Milli Edebiyat Dönemi tiyatrosu ile
ilgili olarak aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A-Tiyatro;
şiir, roman hikâye gibi türlerin gölgesinde kalmıştır.
B-Günümüz
"Şehir Tiyatroları"nın temelini oluşturan "Darülbedayi"
1914’te kurulmuştur.
C-Darülbedayi’nin
yanında Darülelhan adıyla müzik bölümü açılmıştır
D-İlk
Türk kadın tiyatro oyuncumuz Afife Jale bu dönemde
sahneye
çıkmıştır.
E-Yazılan
oyunlarda mekân ve kişiler genellikle İstanbul’dan seçilmiştir.
36-Cumhuriyet Dönemi göstermeye bağlı
edebi metinlerle ilgili olarak aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı
vardır?
A-Toplumsal
olaylar yüzünden tamamen konular tiyatrolarda sahnelenmiştir.
B-Ruhsal
çatışma ve çelişkiler ağırlıklı olarak verilmeye çalışılmıştır.
C-Ebeveyn-çocuk,
kadın-erkek, ağa-köylü, imam-muhtar-öğretmen ilişkileri işlenmiştir.
D-Sade,
açık ve canlı bir konuşma dili kullanılır.
E-Nazım-nesir
karışık tiyatrolar yazılmıştır.
37-Epik tiyatronun kurucusu
aşağıdakilerden hangisidir ?
A-Haldun
Taner B-Turan
Oşazoğlu
C-
Recep Bilginer D-
Turgut Özakman
E-
Orhan Asena
*Batılı
anlamda ilk tiyatro *Sahnelenen ilk
tiyatro
*Aruzla
ilk manzum tiyatro *Heceyle ilk manzum tiyatro
*Cumhuriyet
Dönemi’nde heceyle ilk tiyatro
38-Yukarıda verilen bilgilere cevap
olarak aşağıdakilerden hangisi yazılamaz ?
A-Eşber
veya Sardanapal B-Vatan
yahut Silistre
C-Gülnihal D-Nesteren
E-Şair
Evlenmesi
*İlk
oyunu 1913’te sahneye konulan “Köprülüler”dir. Hafif, müzikli oyunlar yazmayı
sürdüren yazarın oyunları, daha çok töre güldürüsü niteliği taşır. Konularını
daha çok Osmanlı tarihinden alan oyunlar yazmıştır. Oyunlarında çeşitli
dönemlerdeki sosyal hayatı, töreleri, inançları ve düşünceleri gülünç
yanlarıyla anlatmıştır. Sosyal eleştiriye büyük önem vermiştir. Türk
Kızı, Köprülüler, İstanbul Efendisi, Lâle Devri, Macun Hokkası,
eserlerinden bazılarıdır.
39-Yukarıda tanıtılan sanatçı kimdir ?
A-Musahipzade
Celal B-Turan Oşazoğlu
C-
Recep Bilginer D-
Turgut Özakman
E-
Orhan Asena
İlk
oyunu "Büyük Şehir" 1942-1943 sezonunda İstanbul
Şehir Tiyatrosu'nda sahnelendi ve büyük ilgi gördü. Bu ilgi üzerine
çalışmalarını tiyatroda yoğunlaştırdı. Türkiye'de Cumhuriyetten sonra ortaya
çıkan değişimleri mizah unsurlarını kullanarak anlattığı oyunları yaygın bir ün
kazandırdı. Biçim denemelerine de giriştiği oyunlarında bütün toplum
katlarından ve her çevreden insanı tiplemeye çalıştı.Dış ülkelerde oyunu
sahnelenen ilk Türk yazarı unvanını aldı.
Büyük
Şehir ,Küçük Şehir,Koca Bebek,Paydos eserlerinden bazılarıdır.
40-Yukarıda tanıtılan sanatçı kimdir ?
A-
Turgut Özakman B-
Orhan Asena
C-Güngör
Dilmen D-Necati
Cumalı
E-Cevat
Fehmi Başkut
Batı
etkisindeki Türk edebiyatının kurucusu,ilk temsilcisi ve yeniliğin
öncüsüdür. Batı edebiyatı yolunda ilk
nazım ve nesir türlerinde eserler veren Odur.Agâh Efendi ile birlikte 1860′ta
ilk özel gazete olan Tercüman-ı Ahval’i çıkarmıştır. Türk basınının ilk
başyazarı sayılır. 1862′de tek başına Tasvir-i Efkâr adlı gazeteyi
çıkarmıştır.Modern ilk Türk tiyatrosunu yazmıştır.
41-Yukarıda tanıtılan sanatçı kimdir ?
A-Namık
Kemal B-Şinasi
C-Ziya
Paşa D-Ahmet Vefik
D-Ahmet
Mithat
42-Servetifünun döneminde tiyatro
türünün geri planda kalmasının asıl nedeni nedir ?
A-Sanat
anlayışları B-Tiyatroya ilgisiz
kalmaları
C-Dönemin
şartları D-Diğer türlerin ön
plana çıkması
E-Tiyatronun
ilgi görmemesi
Darülbedayi'ye
(İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları) öğretmen olarak atandı. Türk
tiyatrosunun en önemli şahsiyetlerindendir.
Batı
tiyatrosunu Türkiye’de kurumsallaştırmıştır. Sadece tiyatrocu değil bu alanda
fikir yazıları yazmıştır. Eserleri Yasin Efendi, Renkli Fener, İnsan ve Tiyatro Üzerine Gördüklerim,
Benden Sonra Tufan Olmasın
43-Yukarıda tanıtılan sanatçı kimdir ?
A- Güllü
Agop B- Orhan Asena
C- Musahipzade
Celâl D- Ahmet Vefik
E-Muhsin
Ertuğrul
.
ceap anhtarına nereden ulaşabilriim
YanıtlaSilVideoda çözümleri var ama sayfanın orta kısmında
YanıtlaSilya hocam bu soruların cevap anahtarını niye paylaşmıyorsunuz...
YanıtlaSilCEVAP ANAHTARI YOK
YanıtlaSil