10.Sınıf Edebiyat Biryay Yayınları Kitap Cevapları Sayfa 78
Derskonum.com olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevepları,konu anlatımı,pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..
Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için 2020 2021 10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Biryay Yayınları Kitap Cevapları SAYFA 78 bir paylaşım yazacağız.
Sizde eğer bize ve tüm eğitim camiasına yardımcı olmak adına hazırladığınız yazılıları-notları-soruları-videoları paylaşmak isterseniz mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.
İyi çalışmalar..
doğru konum= derskonum
doğru konum= derskonum
.
. Sayısı 140’ı geçen hikâyelerinde, dili şuurlu bir şekilde işleyerek toplumda bir farkındalık oluşturmaya çalışmıştır. Dilin millet hayatındaki yeri ve önemi, dilin insana bağlı bir değerler bütünü olarak kendi kurallarının olduğu, Türklük bilinci ve bu bilince ulaşmada aile kurumunun işlevi gibi pek çok özellik yazar tarafından fark edilmiştir. Yazmış olduğu hikâyelerde derin bir tarih bilinci ve sıradan insanların yaşamlarını konu edinmiştir. Edebiyatımızda Maupassant tarzı hikâyeciliğin en önemli tem- silcisi durumundadır. Hikâyelerinde yaşantısının çeşitli devrelerindeki anılarından, tarihteki kahraman- lık hikâyelerinden ya da dinlediği anlatı/olaylardan beslenmiş olduğu hemen dikkati çeker.
10-Bu parçada söz edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ömer Seyfettin
B) Refik Halit Karay
C) Memduh Şevket Esendal
C) Memduh Şevket Esendal
D) Yakup Kadri Karaosmanoğlu
E) Halide Edip Adıvar
CEVAP: A) Ömer Seyfettin
Mesnevi, bir edebiyat terimi olarak aynı vezinde ve her beyti diğer beyitlerden bağımsız olarak kendi arasında kafiyeli bir nazım biçiminin adıdır.
Beyit sayısı sınırlı olup sadece aşk teması işlenir. ynıIIşIa. irAtarafından yazılmış beş mesneviye hamse denir.
Mesnevinin bölümleri yoktur, bir bütün hâlindedir. Mesnevi türünün ilk örneği Geçiş Dönemi’nde verilmiştir.
11-Yukarıdakilerden hangileri mesnevinin özelliklerinden değildir?
A) I ve II B) II ve III C) II ve IV D) I ve III E) III ve V
CEVAP : C) II ve IV
Sabah olmuştu( ) Kapının aralıklarında bembeyaz ışık çizgileri parlıyordu( ) O hiç böyle da- lıp kalmaz( ) güneş doğmadan uyanırdı( ) Doğruldu( ) Yatağından atladı( ) Ayakkabılarını bulmadan yürüdü( ) Hızla kilidi açtı( ) Birdenbire açılan kapının dükkânı dolduran aydınlığı içinde palabıyıklı( ) yüksek kavuklu dizdarbaşını gördü( )Arkasında keçe külahlı( ) çifte hançerli genç yardımcıları da du- ruyorlardı( )
12-Bu parçada ayraçla boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini getiriniz.
Sabah olmuştu( . ) Kapının aralıklarında bembeyaz ışık çizgileri parlıyordu( . ) O hiç böyle da lıp kalmaz( , ) güneş doğmadan uyanırdı( . ) Doğruldu( . ) Yatağından atladı( . ) Ayakkabılarını bulmadan yürüdü( . )derskonum Hızla kilidi açtı( . ) Birdenbire açılan kapının dükkânı dolduran aydınlığı içinde palabıyıklı( , ) yüksek kavuklu dizdarbaşını gördü( . )Arkasında keçe külahlı( , ) çifte hançerli genç yardımcıları da du- ruyorlardı( . )
E) Halide Edip Adıvar
CEVAP: A) Ömer Seyfettin
Mesnevi, bir edebiyat terimi olarak aynı vezinde ve her beyti diğer beyitlerden bağımsız olarak kendi arasında kafiyeli bir nazım biçiminin adıdır.
Beyit sayısı sınırlı olup sadece aşk teması işlenir. ynıIIşIa. irAtarafından yazılmış beş mesneviye hamse denir.
Mesnevinin bölümleri yoktur, bir bütün hâlindedir. Mesnevi türünün ilk örneği Geçiş Dönemi’nde verilmiştir.
11-Yukarıdakilerden hangileri mesnevinin özelliklerinden değildir?
A) I ve II B) II ve III C) II ve IV D) I ve III E) III ve V
CEVAP : C) II ve IV
Sabah olmuştu( ) Kapının aralıklarında bembeyaz ışık çizgileri parlıyordu( ) O hiç böyle da- lıp kalmaz( ) güneş doğmadan uyanırdı( ) Doğruldu( ) Yatağından atladı( ) Ayakkabılarını bulmadan yürüdü( ) Hızla kilidi açtı( ) Birdenbire açılan kapının dükkânı dolduran aydınlığı içinde palabıyıklı( ) yüksek kavuklu dizdarbaşını gördü( )Arkasında keçe külahlı( ) çifte hançerli genç yardımcıları da du- ruyorlardı( )
12-Bu parçada ayraçla boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini getiriniz.
Sabah olmuştu( . ) Kapının aralıklarında bembeyaz ışık çizgileri parlıyordu( . ) O hiç böyle da lıp kalmaz( , ) güneş doğmadan uyanırdı( . ) Doğruldu( . ) Yatağından atladı( . ) Ayakkabılarını bulmadan yürüdü( . )derskonum Hızla kilidi açtı( . ) Birdenbire açılan kapının dükkânı dolduran aydınlığı içinde palabıyıklı( , ) yüksek kavuklu dizdarbaşını gördü( . )Arkasında keçe külahlı( , ) çifte hançerli genç yardımcıları da du- ruyorlardı( . )
1911 yılında Selanik’te yayımlanan Genç Kalemler dergisinde yer alan “Yeni Lisan” makalesi, Türkçe’nin sadeleştirilmesi konusunda yol açıcı bir metin olarak bilinmektedir. Öte taraftan bu makale
Millî Edebiyat Dönemi’nin ilkelerini ortaya koyması bakımından da dikkate değerdir.
13-Bu parçada numaralandırılmış yerlerin hangisinde bir yazım yanlışı yapılmıştır?
A) I B) II C) III D) IV E) V
CEVAP: C) III
Dar kapısından başka aydınlık girecek hiçbir yeri olmayan dükkânında, tek başına, gece gündüz kıvılcımlar saçarak çalışan Koca Ali, tıpkı kafese konmuş terbiyeli bir aslanı andırıyordu. Uzun boylu, iri pençeli, kalın pazılı, geniş omuzlu bir pehlivandı. On senedir bu karanlık içinde ham demirden döv- düğü kılıç namluları bütün Anadolu’da, bütün Rumeli’nde, serhat boylarında büyük bir nam kazanmış- tı. Hatta İstanbul’da bile yeniçeriler, satın alacakları kamaların, saldırmaların, yatağanların üstünde “Amel-i Ali Usta” damgasını arıyorlardı.
14-Bu parçadaki fiilimsileri bulunuz. Fiilimsilerin türünü ve cümlede yüklendiği işlevi söyleyiniz.
KIRMIZI OLAN SIFAT FİİL
MAVİ OLAN ZARF FİİL
TURUNCU OLAN İSİM FİİL
Dar kapısından başka aydınlık girecek hiçbir yeri olmayan dükkânında, tek başına, gece gündüz kıvılcımlar saçarak çalışan Koca Ali, tıpkı kafese konmuş terbiyeli bir aslanı andırıyordu. Uzun boylu, iri pençeli, kalın pazılı, geniş omuzlu bir pehlivandı. On senedir bu karanlık içinde ham demirden dövdüğü kılıç namluları bütün Anadolu’da, bütün Rumeli’nde, serhat boylarında büyük bir nam kazanmıştı. Hatta İstanbul’da bile yeniçeriler, satın alacakları kamaların, saldırmaların, yatağanların üstünde “Amel-i Ali Usta” damgasını arıyorlardı.
SIFAT FİİL: Varlığı , nesneyi, kavramı sıfat yoluyla niteler.
ZARF FİİL: fiilin nasıl-ne zaman-niçin yapıldığını belirtir.
İSİM FİİL: fiillerin ifadesi için -fiillerin adı olarak kullanılır
hocam saldırma isim fiil değildir. saldırma bir bıçak ismidir.
YanıtlaSil:) gözden kaçmış teşekkür ederim :)
YanıtlaSil