11.Sınıf Hikaye Ünitesi Test Soruları PDF İNDİR ÇÖZ, ONLİNE ÇÖZ
11.Sınıf Hikaye Ünitesi Test Soruları,11.SINIF HİKAYE TEST SORULARI,11.SINIF HİKAYE ÇALIŞMA KAĞDI,TESTLER,ÇALIŞMA KAĞITLARI,
doğru konum= derskonum
.
11.SINIF TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI
HİKAYE
ÜNİTESİ TEST SORULARI
PDF-TEST
İÇERİĞİ
A- GENEL BİLGİLER (9-10 . sınıf tekrarı)
B-1923-1940 Arası Cumhuriyet Dönemi Hikayesi
C-1940-1960 Arası Cumhuriyet Dönemi Hikayesi
D-Hikayede
Kullanılan Anlatım Biçimleri ve Teknikleri
Kaynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa Şahin
TEST-1 (HAZIRLIK-GENEL)
Onun hiçbir hikâyesinde belirli vak’a, tahlil, tip,
karakter aramayız. Onun her hikâyesi hatıralar sarnıcına rastgele daldırılmış
bir avuçtur. Parmaklardaki temiz ıslaklığa ve taze serinliğe bakınız. Şuura
düşen damlalar, birer hikâye unsuru değil, şiirdir.
1-Bu parçada aşağıdaki hikâyecilerin hangisinden söz edilmiş olabilir?
A) Ömer Seyfettin
B) Refik Halit Karay C)
Orhan Kemal
D) Sait Faik Abasıyanık E)
Ahmet Mithat Efendi
2. Modern hikâye türü ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Modern anlamda hikâye türünün kurucusu İtalyan yazar Boccacio kabul
edilmektedir.
B) Edebiyatımızda ilk örnekleri Tanzimat Dönemi’nde verilmiştir.
C) Temelde olay ve kesit öykücülüğü şeklinde iki türü vardır.
D) Yaşanmış ya da yaşanması mümkün olay ve durumlar anlatılır.
E) Manzum, mensur ya da manzum-mensur şekilde yapılandırılmışlardır.
3. Aşağıdakilerden hangisi hikâye türü
ile ilgili yanlış bir bilgidir?
A) İçerikte ayrıntılandırmaya gidilmez.
B) Anlatımda yalınlık ve yoğunluk görülür.
C) Öğretme ve yol gösterme esastır.
D) Yapı unsurları sınırlandırılmıştır.
E) Olay, durum, halk hikayesi, manzum hikâye ve ben merkezli hikâye gibi
türleri vardır.
4. Aşağıdakilerden hangisinde olay ve durum hikâyesinin diğer isimleri bir
arada verilmiştir?
A) Yapay - Doğal B) Maupassant -
Çehov C) Klasik - Romantik D) Bütün - kesit E) Uzun - kısa
5. Belirli bir başlangıcı ve sonu olan bu tarz hikâyelerde olayın ön plana
çıktığını açıkça söyleyebiliriz. Serim, düğüm, çözüm planında yazılan bu
hikâyeler gerilime dayalı, merak unsurunun öne çıktığı hikâyelerdir ve
edebiyatımızda 19. yüzyıldan sonra örnekleri verilmeye başlanmıştır.
Bu parçada sözü edilen hikâye türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kesit hikâyesi B)
Ben merkezli hikâye C)
Manzum hikâye
D) Maupassant hikâyesi E) Halk
hikâyesi
I. Hikâyelerde anlatılanlar dar bir zamanı kapsar.
II. Kişilikler
çoğu zaman tek boyutlu çizilir.
III. Tüm
hikâyeler serim, düğüm çözüm planına uygun yazılır.
IV. Olmuş ya da
olabilecekler anlatılır.
V. İnsan hayatına dönük türlü çatışmalar üzerinde
kurgulanır.
6. Numaralanmış cümlelerin hangisinde modern hikâye türü ile ilgili bilgi
yanlışı vardır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
Kaynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa Şahin
7. Durum hikâyeleri ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Belirli bir başlangıcı ve sonu olmayan hikâyelerdir.
B) Türk edebiyatındaki en önemli temsilcisi Ömer Seyfettin’dir.
C) Çehov tarzı hikâyecilik olarak da bilinir.
D) Hayatın bir kesiti kendi doğası içinde ele alınır.
E) Anlatımda gerçekçilik ve samimiyet esastır.
8. Aşağıdaki eserlerden hangisi Türk edebiyatında modern öykünün ilk
örneklerinden biri değildir?
A) Müsameretname B) Harap
Mabetler
C) Letaif-i Rivayat D)
Küçük Şeyler
E) Kıssadan Hisse
I. Modern hikâyenin ortaya çıkmasında realizm akımı çok etkili olmuştur.
II. Hikâyeler okuyucuları açısından duygulandırmak, hissettirmek, sezdirmek,
hatırlatmak gibi işlevlere sahiptir.
III. Servetifünun döneminde yazılan “Letaifi Rivayat” adlı hikâye Batı tarzında
hikâyeciliğin edebiyatımızda ilk örneğidir.
IV. Memduh Şevket Esendal, Refik Halit Karay, Sait Faik Abasıyanık, Halikarnas
Balıkçısı ve Mustafa Kutlu gibi isimler modern hikâyeciliğin edebiyatımızdaki
başarılı temsilcilerinden birkaçıdır.
V. Hikayeler; mektup, günlük, anı, gezi yazısı biçiminde kurgulanabilir.
9. Numaralanmış cümlelerin hangisinde hikâye türü ile ilgili yanlış bir bilgi
verilmiştir?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
10-Aşağıdakilerden hangisi hikaye türünün
dünya edebiyatındaki ilk örneğidir?
A)Sefiller B)Don Kişot
C)Decameron D)Dede Korkut Hikâyeleri
E)Letaif-i Rivayat
TEST-2 (
1923-1940, 1940-1960 HİKAYESİ)
Öykü
yazımına ve öyküsel dile büyük katkıları olan bir yazardır. Yazarın Troya’da
Ölüm Vardı eseri öyküde bütünlük arayışını gösterir. Öyküyle roman arasındaki
ayrımları incelikle vurgulayan yazar, öyküde de ayrı ayrı ürünlerin bir arada
bütünü yansıtmasını sağlar. Yazar, kişinin kendisiyle ve çevresiyle olan
uyuşmazlıklarını, içsel çatışmalarını, ince bir öykü tekniği çerçevesinde
işlemiştir.
1.Yukarıdaki parçada sözü edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fakir Baykurt'tur. B) Rasim
Özdenören’dir.
C) Bilge Karasu’dur. D) Orhan
Kemal’dir.
E) Talip Apaydın'dır.
Cumhuriyet
Dönemi’nde toplumcu gerçekçilerden farklı olarak insan gerçekliğini toplumsal
yönüyle değil, psikolojik yönüyle anlatma gayreti içinde olan…......…. gibi
sanatçılar da vardır. Bu sanatçılar, olaylardan ve insanlardan hareketle
bireyin iç dünyasını yansıtmışlardır.
2.Yukarıdaki parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez?
A) Peyami Safa
B) Mustafa Kutlu
C) Sâmiha Ayverdi
D) Samim Kocagöz
E) Abdülhak Şinasi Hisar
3-Aşağıdakilerden hangisi Aka
Gündüz için yanlış bir bilgi vermektedir
?
A-Yalın
dille eserlerini yazmıştır,
B-
Millî Edebiyat’ın içinde yer almış Cumhuriyet döneminde eser vermemitir.
C-
Eserlerinde milletine duyduğu sevgiyle Millî Mücadele’yi, Atatürk’ü konu
edinmiştir.
D-
Roman, hikâye, tiyatro gibi türlerde eserler vermiştir.
E-Gözlem
gücüyle ve gerçekçi bir anlayışla eserler vermesi önemlidir.
4-Modern hikâye türü ile ilgili aşağıda
verilen eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
A-Korkuyu Beklerken -Orhan Kemal
B-Yüksek Gerilim- Adalet Ağaoğlu
C- Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı - Bilge Karasu
D-Bozbulanık - Nezihe Meriç
E-Kaçkınlar- Ferit Edgü
5-Aşağıda verilen yazar ve eser
eşleştirmesinden hangisi yanlıştır ?
A- Sait Faik Abasıyanık--Son Kuşlar
B-
Sevinç Çokum--Derin Yara
C- Reşat Nuri Güntekin--Hayattan Hikâyeler
D-
Samim Kocagöz--Telli Kavak,
E- Halikarnas
Balıkçısı--Yaşasın Deniz
6-Aşağıdakilerden
hangisi Sabahattin Ali için yanlış bir bilgi vermektedir ?
A-Toplumcu gerçekçi anlayışla
hikaye, roman ve şiir türünde eserler verdi.
B-Durum hikayesi geleneğini kendine
özgü, farklı bir tarzla sürdürdü.
C-Cumhuriyetin ilk yıllarında
edebiyatta görülen köye ve koylu yaşamına ve sorunlarına
yöneliş,eserlerinde önemli bir
yer tuttu.
D-Hikaye ve romanlarında halk
dilini ve folklor öğelerini başarıyla kaynaştırarak canlı, akıcı bir üslup
sergiledi.
E-Değirmen, Kağnı, hikaye türündeki en tanınmış
eserlerindendir.
Cumhuriyet
Donemi' nin 1940-1960 yılları arasında Türk hikayeciliğinde dört farklı
eğilim görülmektedir. Bu dönemde bireyin
ic dünyasını esas alan, toplumcu gerçekçi, modernist ve milli ve dini duyarlılıkları yansıtan
hikayeler yazılmıştır.
7-Aşağıda Cumhuriyet Donemi' nin
1940-1960 yılları arasında görülen eğilimler ve sanatçı eşleştirilmesi
verilmiştir. Hangisi yanlıştır?
A-
Toplumcu gerçekçi- Mustafa Necati Sepetcioğlu
B-
Bireyin ic dünyasını esas alan- Tarık Buğra
C-
Modernist- Yusuf Atılgan
D-
Milli ve dini duyarlılıkları yansıtan-
Hüseyin
Nihal Atsız
E-
Toplumcu gerçekçi- Samim Kocagöz
8-Aşağıda
verilen yazar ve eser eşleştirmesinden hangisi yanlıştır ?
A- Sabahattin Ali- Kuyucaklı Yusuf
B- Memduh Şevket
Esendal- Siyah Kehribar
C- Tarık Buğra- Küçük Ağa,
D- Samim Kocagöz- Bir Şehrin İki Kapısı,
E- Bilge Karasu- Göçmüş Kediler Bahçesi
I-Cumhuriyet Dönemi
toplumcu–gerçekçi eğilime bağlı yazarlardandır.
II-Asıl adı Mehmet Raşit
Öğütçü’dür.
III-Eserlerinde Adana ve Çukurova
çevresindeki işçilerin yaşamını, sıkıntılarını, büyükşehirlerin kenar
semtlerinde yaşayan insanların yaşamlarını ele almıştır.
IV-Hikâyelerinde sıradan
insanların hayatlarını oldukça yalın bir Türkçe ile anlatır.
V-
Bereketli Topraklar Üzerinde, Hanımın Çiftliği en tanınmış hikaye kitaplarıdır.
9-Orhan Kemal
ile ilgili yukarıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A-I B-II C-III D-IV E-V
10-1923-1940
arası Türk hikayeciliği ile ilgili verilen aşağıdaki bilgilerden hangisi
yanlıştır?
A-Milli Edebiyat sanatçılarının
da eser vermeye devam etmişlerdir
B-Cumhuriyet Dönemi'nin ilk
yıllarında daha çok, gözlemci gerçekçiliğe dayalı hikayeler yazılmıştır.
C-Bu donemde bazı sanatçılar
hikayelerinde toplumsal konuları, Cumhuriyet devrimlerini, yeni kurum ve
değerleri ele almıştır.
D-Bu dönemde bazı sanatçılar
bireyin ic dünyasını esas alan hikayeler yazmıştır.
E-Özellikle Modernizmi esas alan eserler verilmiştir.
Kaynak:
derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa
Şahin
Bu yazarlar, insanı farklı bir
bakışla anlatırlar. Modern yaşamın etkilerini tespit etmek için psikolojiden
yararlanırlar. Eserlerinde çağrışımlara dayalı sanatsal bir üslupla ruh
tahlillerine yönelmişlerdir. Peyami Safa, Tarık Buğra gibi sanatçılar bu
anlayışta hikâyeler yazmıştır.
11-Bu parçada
sözü edilen anlayış aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bireyin iç dünyasını esas alan
B)
Toplumcu–gerçekçi
C) Millî–dinî duyarlılığı
benimseyen D) Klasik anlayış
E)
Gelenekçi anlayış
12-Aşağıdakilerden hangisi Sait Faik
Abasıyanık için yanlış bir bilgi
vermektedir ?
A-
Hikâyelerinde konu ve olaydan çok yaşamdan kesitleri ele almıştır.
B-
Hikâye sayısının çokluğu, konu çeşitliliği, hikâye yazma yöntemi ile dikkati
çekmiştir.
C-
İnsanı ve toplum, insan ve doğa, psikolojik konular üzerinde durmuştur.
D-
Edebiyatımızdaki klasik hikaye geleneğini devam ettiren usta yazarlardandır.
E-
İstanbul hikâyecisi olarak tanınmıştır.
13-Aşağıda verilen yazar-eser
eşleştirmelerinden hangisinde yanlışlık yapılmıştır ?
A-Sam
Amca -Samim Kocagöz B-
Ekmek Kavgası - Orhan Kemal
C-Göl İnsanları-Sadri Ertem D-Sarı Sıcak-Yaşar Kemal
E-Anadolu’dan Hikâyele -Kemal Bilbaşar
14- Aşağıda verilen yazar-eser
eşleştirmelerinden hangisinde yanlışlık yapılmıştır ?
A-Ortadaki Adam -Mustafa Kutlu
B-Abdullah Efendi'nin Rüyaları -A.Hamdi Tanpınar
C-Oğlumuz-Tarık Buğra
D-Ege Kıyılarından -Halikarnas Balıkçısı
E-İstanbul Hikayeleri -Sait Faik Abasıyanık
*Milli kaynaklarından,Türk mitolojisinden,destanlarından etkilenmiştir.
*Hikayelerde genellikle
sosyal-kültürel özellikler üzerinde durulmuştur.
*Milli
mücadele savaşları,Cumhuriyetin kazanımları ve devrimleri Türk tarihinin milli değerleri ve isimleri olay
hikayesi [Maupassant] tarzı öykü ile anlatılmıştır.
*Din olgusu ön
plana çıkarılmış,dini unsurlar ve yaşama biçimi eserlere
yansıtılmıştır.
15-Bu parçada
sözü edilen anlayış aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bireyin iç dünyasını esas alan
B)
Toplumcu–gerçekçi
C) Millî–dinî duyarlılığı
benimseyen D) Klasik anlayış
E)
Gelenekçi anlayış
Cumhuriyet
Donemi' nin 1940-1960 yılları arasında Türk hikayeciliğinde dört farklı
eğilim görülmektedir. Bu dönemde bireyin
ic dünyasını esas alan, toplumcu gerçekçi, modernist, milli ve dini
duyarlılıkları yansıtan hikayeler yazılmıştır.
16-Aşağıda Cumhuriyet Donemi' nin
1940-1960 yılları arasında görülen eğilimler ve sanatçı eşleştirilmesi
verilmiştir. Hangisi yanlıştır?
A-
Toplumcu gerçekçi- Sabahattin Ali
B-
Bireyin ic dünyasını esas alan- Peyami Safa
C-
Modernist- Oğuz Atay
D-
Milli ve dini duyarlılıkları yansıtan-
Samim
Kocagöz
E-
Toplumcu gerçekçi- Kemal Bilbaşar
17-Aşağıdakilerden hangisi Bilge Karasu
için yanlış bir bilgi vermektedir
A-Bireyin
iç dünyasını imgesel bir anlatımla yansıttı.
B-Modern
toplumsal yapı içinde yalnızlaşan ve iç dünyasına yaptığı yolculukla yaşamı,
dünyayı anlamaya çalışan bireyi ele aldı
C-Eserlerini
felsefi bir derinlikle ele aldı.
D-
Edebiyatımızdaki geleneksel bicim, teknik ve içerikte eserler yazdı.
E-
Sanatçı; olum, korku, yalnızlık, gibi kavramlar üzerinde yoğunlaştı.
Kaynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa
Şahin
18-Aşağıdakilerden hangisi 1940-1960
yılları arasında görülen eğilimler düşünüldüğünde farklı bir eğilimin
özelliklerini taşıdığı için bu grubun dışında kalır ?
A-Peyami Safa B-Ahmet Hamdi Tanpınar
C-Tarık Buğra D-Rıfat
Ilgaz
E-Halikarnas Balıkçısı
19-Toplumcu-Gerçekçi anlayış ile ilgili
aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır ?
A-Bu
akım, toplumu sosyal sınıflar arasında gerçekleşen çatışma alanı olarak
değerlendirir.
B-Amacı,
söz konusu sınıfsal çatışmayı ve bu çatışmanın toplumda yol açtığı etkileri ve
sorunları yansıtmaktır.
C-Toplumcu
gerçekçilik, sanat için sanat ilkesine bağlı olarak edebiyata kaliteli ürünler
katmayı amaçlar.
D-Türk
edebiyatında toplumcu gerçekçiler koy yaşamındaki sorunları, toprak
kavgalarını, ağa-koylu çatışmasını; işçilerin, emekçilerin yaşam mücadelelerini
ele aldılar.
E-
Sabahattin Ali, Kemal Tahir, Orhan Kemal, Fakir Baykurt, Kemal Bilbaşar, Samim
Kocagoz toplumcu gerçekçiliğin Türk edebiyatındaki başlıca temsilcileridir.
20-Aşağıda verilen yazar-eser eşleştirmelerinden
hangisinde yanlışlık yapılmıştır ?
A-Nahid
Sırrı Örik’in -Eski Resimler
B-Samim
Kocagöz’ün -Bacayı İndir Bacayı Kaldır
C-Memduh
Şevket Esendal’ın- Otlakçı
D-Sabahattin
Ali’nin -Ses
E-Sait
Faik Abasıyanık’ın -Lüzumsuz Adam
Kaynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa Şahin
TEST-3
İyona bir kızak sürücüsüdür. Kıt kanaat geçinir.
Yardımcısı olan oğlu, humma hastalığına yakalanır ve ölür. Ama o,
kışın dondurucu soğuğunda çalışmak zorundadır. İçini yakan derdini
dökmek için kızağına binen her müşteriye açılmak ister. Ancak ölen kendi
oğlu, acı da kendi acısı olduğu için anlattıkları müşterilerin
bir kulağından girer diğer kulağından çıkar.
1-Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden
hangisinden yararlanılmıştır?
A) Açıklama B)
Öyküleme
C) Tanık gösterme D)
Karşılaştırma
E) Tartışma
Balkondaki beyaz masanın üstündeki cam tabakta üç çeşit
meyve var: Üzüm, armut ve şeftali. Taneleri
ince, çekirdeksiz İzmir üzümü, ağzımda tatlı bir
serinlikle eriyor. Soyulmuş ve dilimlenmiş armuda çelik çatalı batırınca, çıkan
sesten armudun çok sulu olduğunu anlıyorum. Sulu olmasına rağmen
mayhoş bir tadı var. Sıra, dilimlenmiş şeftalilerde. Bir
dilim şeftali, kadifemsi bir uyum ve bal tadıyla ağzımda dağılırken benim
aklım hâlâ üzümlerin hararet dindiren serinliğinde.
2-Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi
ağır basmaktadır?
A) Açıklama B) Tartışma C) Karşılaştırma D) Öyküleme E) Betimleme
Derenin vadisinden hafif meyiller ve tatlı kavislerle
iki taraflı ormanların koyuluğu altında, içine güneş inmeyen
yeşilliklerin reçineli serinliğine gömülerek, daha derinlikteki
derenin çağıltılarını dinleye dinleye gidiyoruz. Bu güzellik
biti-vermesin diye otomobilimizi yavaşlatıyor ve camı açıyoruz. Egzoz
kokusu ile toprağın ve çiçe-ğinki birbirine karışıyor.
3-Bu parçada ayrıntıların seçiminde aşağıdaki
duyulardan hangisinden yararlanılmamıştır?
A) Görme B) Koklama C) Tatma D) İşitme E) Dokunma
4-Aşağıdaki cümlelerin hangisinde "öyküleme
ve betimleme" bir arada verilmiştir?
A) Uzun boylu bedeninde,
geniş alın çizgilerinde hâlâ savaşın derin izleri vardı.
B) Kendime bir bardak çay doldurdum,
sonra da masaya geçip o günün gazetelerini okumaya başladım.
C) Yolda bulduğu cevizi hırsla yiyip
kabuklarını yeri örten kararmış yaprakların içine attı.
D)Gecenin karanlık ve dingin sessizliğinde yıkıntılar,
insana ürküntü veren hayaletler gibiydi.
E) Kimi hayvanlar denizde kimi hayvanlar
da karada yaşamını sürdürür.
*Bilgi vermek amacıyla yazılır.
*Genel ayrıntılar üzerinde durulur.
*Amaç sanat yapmak için değil, bir konu hakkında bilgi
vermektir.
* Değişik duyulara seslenen özel ayrıntılar üzerinde
durulmaz.
5-Yukarıdaki
bilgiler aşağıdakilerden hangisi için geçerlidir ?
A-Öyküleme B-Fiziki
portre
C- Ruhi Portre D-
Açıklayıcı Betimleme
E-Sanatsal Betimleme
Mertcan içine kapanık, kimseyle konuşmayan ve utangaç
bir gençtir. Mertcan çok fazla kimseyle konuşmaya, yalnızca soru sorunca
cevaplayan bir insandır. Sürekli kitap okur ve derin düşüncelere dalar. Aynı
zamanda çok kırılgandır. Birisi en ufak kötü bir şey söylese hemen yüzü asılır.
Her zaman gözleri uzaklara dalmaktadır.
6-Yukarıdaki parça aşağıdakilerden
hangisine örnektir ?
A- Fiziki portre B- İç Konuşma
C- Sanatsal Betimleme D- Açıklayıcı Betimleme
E- Ruhi Portre
7-Aşağıdakilerden
hangisi sanatsal betimleme için yanlıştır ?
A.İzlenim kazandırmak amacıyla yazılır.
B.Değişik duyulara seslenen özel ayrıntılar üzerinde durulur.
C.Ayrıntılar objektif olarak verilir.
D.Amaç sanat yapmaktır.
E-Kişisel duygular aktarılır.
— Canım, neden söküyorsunuz? dedim.
— Mühendis Ahmet Bey söktürüyor.
— Ne yapacak bunları?
— Yukarıda deri tüccarı Hollandalı var ya hani, onun
bahçesini düzeltiyorlar da...
— İngiliz çimi alsın, eksin, mademki herif zengin...
8-Yukarıdaki
parçada aşağıdaki tekniklerden hangisine örnektir ?
A-Anlatma B-Gösterme C-
Özetleme D-Diyalog E-İç Konuşma
“Eve gitse, biliyordu, gece yarısına dek başka bir şey
yapamadan, yukarıdakilerin patırtısına sövecekti… Bol gürültülü, bol dumanlı
meyhanelerden birine girdi. Tezgâhın önünde bir boş yer bulup oturdu. Yaklaşan
garsona, - Şarap, dedi. Garson, sanki salt onun için buradaymış gibi eğildi.
Sanki ötekiler duyacak diye korkuyordu.”
9-Yukarıdaki
parçada aşağıdaki tekniklerden hangisine örnektir ?
A-İç Çözümleme B-Gösterme
C- Özetleme D-Diyalog
E-İç Konuşma
“Simit yiyerek yürüyor. Tek tük geçenler dönüp ona
bakıyorlar. Kılığı düzgün bir adamın sokakta simit yemesi yasaktır. Bütün
yasaklar gibi bunun da kaçamak yolu yok mu? Simidi kır, cebine sok. Tek elinle
bir lokma koparıp kimseye sezdirmeden ağzına at. Ama, ben dişlerim sağlamken
ısıracağım."
10-Yukarıdaki
parçada aşağıdaki tekniklerden hangisine örnektir ?
A-İç Çözümleme B-Gösterme
C- İç Konuşma D-Diyalog
E-Anlatma
DEVAMI VE CEVAP ANAHTARI İÇİN PDF İNDİR TIKLAAA
Kaynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa Şahin
DEVAMI VE CEVAP ANAHTARI İÇİN PDF İNDİR TIKLAAA
.
hjh
YanıtlaSil