12.Sınıf Edebiyat Hikaye Ünitesi Testi,PDF İndir,Online Çöz
12.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Hikaye Ünitesi Testi, 12.SINIF HİKAYE TESTİ,TESTLER,
derskonum.com'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
doğru konum= derskonum
..
.
12.SINIF TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI
HİKAYE
ÜNİTESİ TEST SORULARI
PDF-TEST
İÇERİĞİ
GENEL BİLGİLER (9-10-11 . sınıf
tekrarı)
1960 Sonrası Türk Edebiyatında Hikâye
Küçürek (minimal) Hikâye
Bazı Önemli Sanatçılar
Anlatım Teknikleri
TEST-1
Onun hiçbir hikâyesinde belirli vak’a, tahlil, tip,
karakter aramayız. Onun her hikâyesi hatıralar sarnıcına rastgele daldırılmış
bir avuçtur. Parmaklardaki temiz ıslaklığa ve taze serinliğe bakınız. Şuura
düşen damlalar, birer hikâye unsuru değil, şiirdir.
1-Bu parçada aşağıdaki hikâyecilerin hangisinden söz edilmiş olabilir?
A) Ömer Seyfettin
B) Refik Halit Karay C)
Orhan Kemal
D) Sait Faik Abasıyanık E)
Ahmet Mithat Efendi
2. Modern hikâye türü ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Modern anlamda hikâye türünün kurucusu İtalyan yazar Boccacio kabul
edilmektedir.
B) Edebiyatımızda ilk örnekleri Tanzimat Dönemi’nde verilmiştir.
C) Temelde olay ve kesit öykücülüğü şeklinde iki türü vardır.
D) Yaşanmış ya da yaşanması mümkün olay ve durumlar anlatılır.
E) Manzum, mensur ya da manzum-mensur şekilde yapılandırılmışlardır.
3. Aşağıdakilerden hangisi hikâye türü
ile ilgili yanlış bir bilgidir?
A) İçerikte ayrıntılandırmaya gidilmez.
B) Anlatımda yalınlık ve yoğunluk görülür.
C) Öğretme ve yol gösterme esastır.
D) Yapı unsurları sınırlandırılmıştır.
E) Olay, durum, halk hikayesi, manzum hikâye ve ben merkezli hikâye gibi
türleri vardır.
VİDEO ÇÖZÜM AŞAĞIDA
4. Aşağıdakilerden hangisinde olay ve durum hikâyesinin diğer isimleri bir
arada verilmiştir?
A) Yapay - Doğal B) Maupassant -
Çehov C) Klasik - Romantik D) Bütün - kesit E) Uzun - kısa
5. Belirli bir başlangıcı ve sonu olan bu tarz hikâyelerde olayın ön plana
çıktığını açıkça söyleyebiliriz. Serim, düğüm, çözüm planında yazılan bu
hikâyeler gerilime dayalı, merak unsurunun öne çıktığı hikâyelerdir ve
edebiyatımızda 19. yüzyıldan sonra örnekleri verilmeye başlanmıştır.
Bu parçada sözü edilen hikâye türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kesit hikâyesi B)
Ben merkezli hikâye C) Manzum
hikâye
D) Maupassant hikâyesi E) Halk
hikâyesi
I. Hikâyelerde anlatılanlar dar bir zamanı kapsar.
II. Kişilikler
çoğu zaman tek boyutlu çizilir.
III. Tüm
hikâyeler serim, düğüm çözüm planına uygun yazılır.
IV. Olmuş ya da
olabilecekler anlatılır.
V. İnsan hayatına dönük türlü çatışmalar üzerinde
kurgulanır.
6. Numaralanmış cümlelerin hangisinde modern hikâye türü ile ilgili bilgi
yanlışı vardır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
Kaynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa
Şahin
7. Durum hikâyeleri ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Belirli bir başlangıcı ve sonu olmayan hikâyelerdir.
B) Türk edebiyatındaki en önemli temsilcisi Ömer Seyfettin’dir.
C) Çehov tarzı hikâyecilik olarak da bilinir.
D) Hayatın bir kesiti kendi doğası içinde ele alınır.
E) Anlatımda gerçekçilik ve samimiyet esastır.
8. Aşağıdaki eserlerden hangisi Türk edebiyatında modern öykünün ilk
örneklerinden biri değildir?
A) Müsameretname B) Harap
Mabetler
C) Letaif-i Rivayat D)
Küçük Şeyler
E) Kıssadan Hisse
I. Modern hikâyenin ortaya çıkmasında realizm akımı çok etkili olmuştur.
II. Hikâyeler okuyucuları açısından duygulandırmak, hissettirmek, sezdirmek,
hatırlatmak gibi işlevlere sahiptir.
III. Servetifünun döneminde yazılan “Letaifi Rivayat” adlı hikâye Batı tarzında
hikâyeciliğin edebiyatımızda ilk örneğidir.
IV. Memduh Şevket Esendal, Refik Halit Karay, Sait Faik Abasıyanık, Halikarnas
Balıkçısı ve Mustafa Kutlu gibi isimler modern hikâyeciliğin edebiyatımızdaki
başarılı temsilcilerinden birkaçıdır.
V. Hikayeler; mektup, günlük, anı, gezi yazısı biçiminde kurgulanabilir.
9. Numaralanmış cümlelerin hangisinde hikâye türü ile ilgili yanlış bir
bilgi verilmiştir?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
10-Aşağıdakilerden hangisi hikaye türünün
dünya edebiyatındaki ilk örneğidir?
A)Sefiller B)Don Kişot
C)Decameron D)Dede Korkut Hikâyeleri
E)Letaif-i Rivayat
TEST-2
Öykü
yazımına ve öyküsel dile büyük katkıları olan bir yazar da Yazarın Troya’da
Ölüm Vardı eseri öyküde bütünlük arayışını gösterir. Öyküyle roman arasındaki
ayrımları incelikle vurgulayan yazar, öyküde de ayrı ayrı ürünlerin bir arada
bütünü yansıtmasını sağlar. Yazar, kişinin kendisiyle ve çevresiyle olan
uyuşmazlıklarını, içsel çatışmalarını, ince bir öykü tekniği çerçevesinde
işlemiştir.
1.Yukarıdaki parçada sözü edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fakir Baykurt'tur. B) Rasim
Özdenören’dir.
C) Bilge Karasu’dur. D) Orhan
Kemal’dir.
E) Talip Apaydın'dır.
Cumhuriyet
Dönemi’nde toplumcu gerçekçilerden farklı olarak insan gerçekliğini toplumsal
yönüyle değil, psikolojik yönüyle anlatma gayreti içinde olan…......…. gibi
sanatçılar da vardır. Bu sanatçılar, olaylardan ve insanlardan hareketle
bireyin iç dünyasını yansıtmışlardır.
2.Yukarıdaki parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez?
A) Peyami Safa B) Mustafa Kutlu
C) Sâmiha Ayverdi D) Samim Kocagöz
E) Abdülhak Şinasi Hisar
Edebiyat dünyamızda, eserlerinde metafizik unsurları
dile getirmeye, özellikle de yaşanılan “an”ı göstermeye çalışması ile
dikkatleri çekmiştir. İlk hikâyesi
1957'de “Varlık” dergisinde yayımlanmıştır. Modern
tarzdaki hikâyelerinde Türk toplumunun millî, manevi
değerlerini işlemiştir. Ayrıca toplumsal değişimi ve kentlerin kenar
mahallelerinde yaşayan insanları objektif bir şekilde yansıtmaya çalışmıştır.
“Çok Sesli
Bir Ölüm” ve “Çözülme” adlı hikâyeleri filme uyarlanmıştır.
3- Yukarıda
tanıtılan sanatçı kimdir ?
A-
Talip Apaydın
B-Rasim
Özdenören
C-Leyla
Erbil
D-Pınar
Kür
E-Murathan
Mungan
4-Modern hikâye türü ile ilgili aşağıda
verilen eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
A-Korkuyu Beklerken -Orhan Kemal
B-Yüksek Gerilim- Adalet Ağaoğlu
C- Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı - Bilge Karasu
D-Bozbulanık - Nezihe Meriç
E-Kaçkınlar- Ferit Edgü
5-Aşağıda verilen yazar ve eser
eşleştirmesinden hangisi yanlıştır ?
A- Sait Faik Abasıyanık--Son Kuşlar
B-
Sevinç Çokum--Derin Yara
C- Reşat Nuri Güntekin--Hayattan Hikâyeler
D-
Samim Kocagöz--Telli Kavak,
E- Halikarnas
Balıkçısı--Yaşasın Deniz
6-Aşağıdakilerden
hangisi Sabahattin Ali için yanlış bir bilgi vermektedir ?
A-Toplumcu gerçekçi anlayışla
hikaye, roman ve şiir türünde eserler verdi.
B-Durum hikayesi geleneğini
kendine özgü, farklı bir tarzla sürdürdü.
C-Cumhuriyetin ilk yıllarında
edebiyatta görülen köye ve koylu yaşamına ve sorunlarına
yöneliş,eserlerinde önemli bir
yer tuttu.
D-Hikaye ve romanlarında halk
dilini ve folklor öğelerini başarıyla kaynaştırarak canlı, akıcı bir üslup
sergiledi.
E-Değirmen, Kağnı, hikaye türündeki en tanınmış
eserlerindendir.
7-Aşağıda verilen anlayış-sanatçı eşleştirmelerinden
hangisi yanlıştır ?
A-
Toplumcu gerçekçi- Rasim Özdenören
B-
Varoluşçu Anlayışta yazanlar-Ferit Edgü
C-
Modernist- Yusuf Atılgan
D-
Milli ve dini duyarlılıkları yansıtan-
Mustafa
Kutlu
E-
Toplumcu gerçekçi- Yaşar Kemal
8-Aşağıda
verilen yazar ve eser eşleştirmesinden hangisi yanlıştır ?
A- Ferit Edgü- Av
B- Adalet Ağaoğlu- Yüksek Gerilim
C- Necati Tosuner- Özgürlük Masalı
D- Sevinç Çokum- Derin Yara
E- Bilge Karasu- Çok Sesli Bir Ölüm
I-Eeserlerinde
toplum kurallarıyla çatışan aydınların iç dünyasını işledi.
II-İnce
alay ve ironinin iç içe olduğu hikâyelerinde yalnızlık, isyan, iletişimsizlik,
yabancılaşma, toplum eleştirisi gibi konuları ele aldı.
III-Modernleşme
sürecindeki bireylerin yaşamlarını, toplumdan kopuşlarını ve özellikle iç
çelişkilerini başarılı bir şekilde eserlerinde yansıttı.
IV-Şiirsel
bir dil kullandı.
V-Edebiyatımızda
Korkuyu Beklerken romanı ile tanındı.
9-Oğuz Atay ile ilgili yukarıda verilen bilgilerden
hangisi yanlıştır?
A-I B-II C-III D-IV E-V
10-Aşağıdakilerden hangisinde küçürek hikaye
ile ilgili bir bilgi yanlışı vardır ?
A-Anlam
yoğunluğu, doku zenginliği ve biçim sıklığı dikkat çeker.
B-Bu hikâyeler; betimlemeye ve çözümlemeye dayanmayan, yalnızca bir anın
saptaması olan anlatılardır.
C-
Kısa olduğu için mesaj, öğüt, eğiticilik gibi didaktik amaçlar içerir.
D-Yazar, dikkat çekici, çarpıcı ifadeler kullanır.
E-Yazarın
okuyucuyu şaşırtmak, öykünün başını ve sonunu okuyucuya bırakmak gibi amaçları
vardır.
11- Aşağıdakilerden
hangisi postmodernizm ile ilgili yanlış bir bilgi içerir.
A-debiyatımızda 1970'lerden sonra görülür
B-Şekil değil konu-tema önemlidir.
C-Modernizmin insanda oluşturduğu yıkım anlatılır.
D-Yeni anlatım teknikleri kullanılır.
E-Dil
oyunlarına başvururlar.
12-- - - -, Türk edebiyatında küçürek öykü dendiğinde akla
gelen ilk isimlerden biridir.
Bu
cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki yazarlardan hangisi getirilemez?
A) Ferit Edgü B) Necati Tosuner C) Mustafa
Kutlu D) Vüs’at O. Bener E) Tarık Dursun K.
13-Aşağıda
verilen yazar-eser eşleştirmelerinden hangisinde yanlışlık yapılmıştır ?
A-Orhan Pamuk -Kara Kitap
B-
Nezihe Meriç - Bozbulanık
C-Füruzan- Yokuşa Akan Sular
D-Tomris Uyar- İpek ve Bakır
E-Oğuz Atay -Tutunamayanlar
14- Aşağıda
verilen yazar-eser eşleştirmelerinden hangisinde yanlışlık yapılmıştır ?
A-Ortadaki Adam -Mustafa
Kutlu
B- Denize Açılan Kapı - Rasim
Özdenören
C-Çığlık-Ferit Edgü
D-Ege Kıyılarından
-Halikarnas Balıkçısı
E-İstanbul
Hikayeleri -Sait Faik Abasıyanık
*Milli kaynaklarından,Türk mitolojisinden,destanlarından etkilenmiştir.
*Hikayelerde genellikle sosyal-kültürel özellikler üzerinde durulmuştur.
*Milli
mücadele savaşları,Cumhuriyetin kazanımları ve devrimleri Türk tarihinin
milli değerleri ve isimleri olay hikayesi [Maupassant] tarzı öykü ile anlatılmıştır.
*Din olgusu ön plana çıkarılmış,dini unsurlar ve yaşama biçimi
eserlere yansıtılmıştır.
15-Bu parçada sözü edilen anlayış aşağıdakilerden
hangisidir?
A)
Bireyin iç dünyasını esas alan B) Toplumcu–gerçekçi
C)
Millî–dinî duyarlılığı benimseyen D)
Postmodern Anlayış
E) Varoluşçu anlayış
16-Aşağıdaki
sanatçılardan hangisi " Postmodern Anlayış" çerçevesinde eser vermez
?
A-Füruzan B-Oğuz
Atay
C- Yusuf Atılgan D-Pınar Kür
E- Bilge Karasu
17-Aşağıdakilerden
hangisi Bilge Karasu için yanlış bir bilgi vermektedir
A-Bireyin iç dünyasını imgesel bir anlatımla
yansıttı.
B-Modern toplumsal yapı içinde yalnızlaşan ve
iç dünyasına yaptığı yolculukla yaşamı, dünyayı anlamaya çalışan bireyi ele
aldı
C-Eserlerini felsefi bir derinlikle ele aldı.
D- Edebiyatımızdaki geleneksel bicim, teknik
ve içerikte eserler yazdı.
E- Sanatçı; olum, korku, yalnızlık, gibi
kavramlar üzerinde yoğunlaştı.
Kaynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa
Şahin
18-Aşağıdaki
sanatçılardan bir grup oluşturulsaydı hangisi bu grubun dışında kalırdı ?
A-Sevinç Çokum B-Mustafa
Kutlu
C- Rasim Özdenören D-Tomris Uyar
E-Durali Yılmaz
19-Toplumcu-Gerçekçi anlayış ile ilgili
aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır ?
A-Bu
akım, toplumu sosyal sınıflar arasında gerçekleşen çatışma alanı olarak
değerlendirir.
B-Amacı,
söz konusu sınıfsal çatışmayı ve bu çatışmanın toplumda yol açtığı etkileri ve
sorunları yansıtmaktır.
C-Toplumcu
gerçekçilik, sanat için sanat ilkesine bağlı olarak edebiyata kaliteli ürünler
katmayı amaçlar.
D-Türk
edebiyatında toplumcu gerçekçiler koy yaşamındaki sorunları, toprak
kavgalarını, ağa-koylu çatışmasını; işçilerin, emekçilerin yaşam mücadelelerini
ele aldılar.
E-
Adalet Ağaoğlu,Orhan Duru, Sevgi Soysal, Erdal Öz,Leyla Erbil toplumcu
gerçekçiliğin Türk edebiyatındaki başlıca temsilcileridir.
Bireyin
iç dünyasını yansıtmaya çalışır. İlk hikayelerinde romantik bir Anadoluluculuk
göze çarpar.
Günlük
hayatta her zaman karşılaşılan sıradan kişiler, köyden kente göç ile Anadolu
insanının hayatı eserlerinde ön plana çıkar. Türk edebiyatında uzun hikâye
tarzıyla hatırlanır.
Kişilerin
iç dünyalarındaki fırtınaları, çocukluk ve aşkı ile çağdaş zamanla yaşamaya
çalışan ve yalnızlaşan köy, kasaba ve varoş insanlarını anlattı. Eserlerinde
sanayileşme ve modern ticari hayatın getirdiği para hırsı, tüketim çılgınlığı,
zengin olma hevesi öne çıkar.
Ortadaki
Adam, Yoksulluk İçimizde, Ya Tahammül Ya Sefer eserlerinden bazılarıdır.
20- Yukarıda
tanıtılan sanatçı kimdir ?
A-Orhan
Duru
B-Mustafa
Kutlu
C-Orhan
Pamuk
D-Necati
Tosuner
E-Durali
Yılmaz
SORULARI VE CAVAPLARI PDF İNDİR TIKLAA....
1981’den
sonra 2002 yılına kadar yazdığı hikâyelerinde
izlenimci
kimliğinden uzaklaşarak yeni biçimsel arayışlara girmiştir.
“Gezegen
Kızları”nda postmdern hikâyemizin ilk örneklerinden birini vermiştir.
Hikâyelerinde
genellikle toplumun farklı kesimlerinden insanları işlemiştir.
1975’ten
itibaren tuttuğu, çeşitli adlar altında basılan günlüklerini “Gündökümü” adıyla
2003 yılında iki cilt olarakyayımlanmıştır. “Yürekte Bukağı” ve “Yaza Yolculuk”
adlı hikâye kitapları ile Sait Faik Hikâye Armağanı’nı almıştır.
21- Yukarıda
tanıtılan sanatçı kimdir ?
A-Tomris
Uyar
B-Küçük
İskender
C-Bekir
Yılmaz
D-Orhan
Pamuk
E-Durali
Yılmaz
22-1960 Sonrası hikaye ile ilgili aşağıdakilerden
hangisi yanlıştır ?
A-Bu
dönemde hikâye bağımsız bir yazı türü olarak daha çok ilgi görmeye başlamıştır.
B-Hikâye
türü hem teknik hem içerik (muhteva) yönünden gelişmiştir.
C-Hikâyede
kurgu ve içerik bakımından yenilikçi gelişmeler
yaşanmıştır.
D-Hikâye
türünde eser veren yazar sayısı artmıştır.
E-Hikâyelerde,
kahramanlar toplumun alt kesimlerinden
seçilmiştir
23-Aşağıdakilerden hangisi 1960 sonrası
hikayemizde işlenen konulardan biri olamaz ?
A-gecekondu bölgelerinde yaşayan insanların
sorunları,
B-küçük memurların ve işçilerin zor hayatları
C-kadının toplumdaki yeri ve sorunları,
D-kölelik-cariyelik
E-kapitalist yaşamın getirdiği bunalımlar
Küçürek
öyküde diyalog tekniği bu yazarımız için önemli bir yer tutar. “Yaşam Öyküsü
I”, “Gece Bekçisi”, “Rastlantı”, “Zaman”, “Keşke”, “Kısa” ve “Yanıt” adlı
öykülerinde diyaloglar kişilerle ilgili uzun betimlemelerin yerini tutacak
nitelikte söylemsel bir işlev üstlenir. Uzun satırlar yerine kısa kısa
konuşmalar aracılığıyla öyküdeki kişilerin ilişkisine ve onların kendi
gerçeklerine ulaşır.
Kaçkınlar,
Bozgun, Bir Gemide, Ressamın Öyküsü, Doğu Öyküleri, Do Sesi
eserlerinden bazılarıdır
24- Bu parçada sözü edilen yazar
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ferit Edgü B) Necati Tosuner C) Tarık
Günersel D) Vüs’at O. Bener E) Tarık Dursun K
I-1950’lerden sonra özellikle şekil yönünden
yenilikler ve tema çeşitliliği, hikâye dünyamızda büyük gelişmeler oluşturmuştur.
II-Bu dönemde hikâye türünde eser veren yazar sayısı
artar, farklı eğilimleri yansıtan eserler kaleme alınır.
III-Türk hikâyeciliğinde tema ve kurgu bakımından
tamamıyla yenilikçi gelişmeler yaşanır. Temalar da çeşitlenir.
IV-Geleneksel anlatımın iyice oturmuş ve ön plana
çıkarılmış.
V-Türk hikâyeciliğinde varoluşçuluk akımı etkili
olur.
25-Yukarıda verilen bilgilerden hangisi 1960
Sonrası hikaye için yanlıştır ?
A)
I. B) II. C) III. D) IV. E) V
26-Hangisi 1960 sonrası hikayemizi
etkileyen olaylar arasında yer almaz?
A-II.Dünya Savaşı B-Darbeler C-Göç D-Milli Mücadele E-Teknoloji
Hikâye,
roman, röportaj, şiir, gezi, tiyatro türlerinde eserler verdi. Ancak asıl ününü
hikâyeci kimliğiyle kazandı. Hikâye kişilerini ve olayları insancıl, abartısız,
iyimser bir bakış açısıyla anlattı.
İlk
eserlerinde düşmüş kadınlar, kötü yola sürüklenen küçük kızların, çöküş
sürecindeki burjuva ailelerin, yeni yaşama koşullarından bunalan, yurt özlemi
çeken göçmenlerin, yoksulluk içinde yaşama savaşı veren, yalnız kalmış
kadınların, çocukların dramına sevecen bir bakışla eğilmiştir. Öykülerinin
çoğunda anne-kız ilişkisinin önemli bir yer tuttuğu, konunun kadın kahramanlar
ile kızları üzerinde odaklandığı, gerçekliği küçük kızların bakış açısıyla
işlediği görülür.
Parasız Yatılı, Kuşatma, Benim
Sinemalarım, Gecenin Öteki Yüzü, Gül Mevsimidir eserlerinden bazılarıdır.
27- Bu parçada sözü edilen yazar
aşağıdakilerden hangisidir?
A-Füruzan B-Oğuz
Atay C- Yusuf Atılgan D-Pınar
Kür E- Bilge Karasu
28-Aşağıdakilerden hangisi 1960 sonrası
hikaye türünde eser veren sanatçılar arasında yer almaz?
A-Leyla
Erbil B-Orhan Pamuk C-Mustafa Kutlu D-Rasim Özdenören E-Sabahattin Ali
I-Eserlerinde
geleneksel değerler, milli motifler ve ahlaki hassasiyetler ön plana çıkar.
II-
Toplumcu-gerçekçi anlayışla özellikle kent yaşamındaki insanların kimlik
sorunlarına yaklaşmıştır.
III-
İstanbul'un yoksul kesimini ve orta hali ailelerin dünyasını eserlerine taşır.
IV_
Kadın tiplerinin dünyalarını başarılı psikolojik tahlillerle yansıtır.
Duygularını akıcı ve dokunaklı bir dille tasvir eder.
V-
Fıkra, söyleşi, senaryo, oyun, radyo oyunları gibi türlerde de eser vermiştir.
29-Yukarıda verilen bilgilerden hangisi
Sevinç Çokum ile ilgili yanlış bir bilgi içerir ?
A)
I. B) II. C) III. D) IV. E) V
*Romanlarında
iç gözlem tekniğini kullanmış ve bireyin ruh halini son derece başarılı bir
şekilde okuyucusuna ulaştırmıştır. Aylak Adam romanı C. adlı şahsın yapısı,
anlatım tekniği ve romandaki mekan ile zaman unsurlarının işlenişi yönüyle
edebiyatımızda postmodern roman anlayışının ilk kırılmalarından kabul
edilmektedir.Birçok araştırmacı onun için “Az yazmış, ama iz bırakmış bir
yazar.” demiştir.“Benim yazdıklarımdan daha önemlisi günlük yaşamımdır. O benim
için daha önemli.” diyen yazar gerçek yaşamına önem verdiğinden dolayı az
yazdığını da “itiraf etmiştir.En önemli eserleri Aylak Adam ve Anayurt
Oteli’nde psikolojik yabancılaşma ve yalnızlık temasını başarıyla işlemiştir.
30- Bu parçada sözü edilen yazar
aşağıdakilerden hangisidir?
A- Ferit Edgü- B-
Adalet Ağaoğlu
C- Necati Tosuner D-
Yusuf Atılgan
E- Bilge Karasu
SORULARI VE CAVAPLARI PDF İNDİR TIKLAA....
TEST-3
İyona bir kızak sürücüsüdür. Kıt kanaat geçinir.
Yardımcısı olan oğlu, humma hastalığına yakalanır ve ölür. Ama o,
kışın dondurucu soğuğunda çalışmak zorundadır. İçini yakan derdini
dökmek için kızağına binen her müşteriye açılmak ister. Ancak ölen kendi
oğlu, acı da kendi acısı olduğu için anlattıkları müşterilerin
bir kulağından girer diğer kulağından çıkar.
1-Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden
hangisinden yararlanılmıştır?
A) Açıklama B)
Öyküleme
C) Tanık
gösterme D)
Karşılaştırma
E) Tartışma
Balkondaki beyaz masanın üstündeki cam tabakta üç çeşit
meyve var: Üzüm, armut ve şeftali. Taneleri
ince, çekirdeksiz İzmir üzümü, ağzımda tatlı bir
serinlikle eriyor. Soyulmuş ve dilimlenmiş armuda çelik çatalı batırınca, çıkan
sesten armudun çok sulu olduğunu anlıyorum. Sulu olmasına rağmen
mayhoş bir tadı var. Sıra, dilimlenmiş şeftalilerde. Bir
dilim şeftali, kadifemsi bir uyum ve bal tadıyla ağzımda dağılırken benim
aklım hâlâ üzümlerin hararet dindiren serinliğinde.
2-Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi
ağır basmaktadır?
A) Açıklama B) Tartışma C) Karşılaştırma D) Öyküleme E) Betimleme
Derenin vadisinden hafif meyiller ve tatlı kavislerle
iki taraflı ormanların koyuluğu altında, içine güneş inmeyen
yeşilliklerin reçineli serinliğine gömülerek, daha derinlikteki
derenin çağıltılarını dinleye dinleye gidiyoruz. Bu güzellik
biti-vermesin diye otomobilimizi yavaşlatıyor ve camı açıyoruz. Egzoz
kokusu ile toprağın ve çiçe-ğinki birbirine karışıyor.
3-Bu parçada ayrıntıların seçiminde aşağıdaki
duyulardan hangisinden yararlanılmamıştır?
A) Görme B) Koklama C) Tatma D) İşitme E) Dokunma
4-Aşağıdaki cümlelerin hangisinde "öyküleme
ve betimleme" bir arada verilmiştir?
A) Uzun boylu bedeninde,
geniş alın çizgilerinde hâlâ savaşın derin izleri vardı.
B) Kendime bir bardak çay doldurdum,
sonra da masaya geçip o günün gazetelerini okumaya başladım.
C) Yolda bulduğu cevizi hırsla yiyip
kabuklarını yeri örten kararmış yaprakların içine attı.
D)Gecenin karanlık ve dingin sessizliğinde yıkıntılar,
insana ürküntü veren hayaletler gibiydi.
E) Kimi hayvanlar denizde kimi hayvanlar
da karada yaşamını sürdürür.
*Bilgi vermek amacıyla yazılır.
*Genel ayrıntılar üzerinde durulur.
*Amaç sanat yapmak için değil, bir konu hakkında bilgi
vermektir.
* Değişik duyulara seslenen özel ayrıntılar üzerinde
durulmaz.
5-Yukarıdaki
bilgiler aşağıdakilerden hangisi için geçerlidir ?
A-Öyküleme B-Fiziki
portre
C- Ruhi Portre D-
Açıklayıcı Betimleme
E-Sanatsal Betimleme
Mertcan içine kapanık, kimseyle konuşmayan ve utangaç
bir gençtir. Mertcan çok fazla kimseyle konuşmaya, yalnızca soru sorunca
cevaplayan bir insandır. Sürekli kitap okur ve derin düşüncelere dalar. Aynı
zamanda çok kırılgandır. Birisi en ufak kötü bir şey söylese hemen yüzü asılır.
Her zaman gözleri uzaklara dalmaktadır.
6-Yukarıdaki parça aşağıdakilerden
hangisine örnektir ?
A- Fiziki portre B- İç Konuşma
C- Sanatsal Betimleme D- Açıklayıcı Betimleme
E- Ruhi Portre
7-Aşağıdakilerden
hangisi sanatsal betimleme için yanlıştır ?
A.İzlenim kazandırmak amacıyla yazılır.
B.Değişik duyulara seslenen özel ayrıntılar üzerinde durulur.
C.Ayrıntılar objektif olarak verilir.
D.Amaç sanat yapmaktır.
E-Kişisel duygular aktarılır.
— Canım, neden söküyorsunuz? dedim.
— Mühendis Ahmet Bey söktürüyor.
— Ne yapacak bunları?
— Yukarıda deri tüccarı Hollandalı var ya hani, onun
bahçesini düzeltiyorlar da...
— İngiliz çimi alsın, eksin, mademki herif zengin...
8-Yukarıdaki
parçada aşağıdaki tekniklerden hangisine örnektir ?
A-Anlatma B-Gösterme C-
Özetleme D-Diyalog E-İç Konuşma
“Eve gitse, biliyordu, gece yarısına dek başka bir şey
yapamadan, yukarıdakilerin patırtısına sövecekti… Bol gürültülü, bol dumanlı
meyhanelerden birine girdi. Tezgâhın önünde bir boş yer bulup oturdu. Yaklaşan
garsona, - Şarap, dedi. Garson, sanki salt onun için buradaymış gibi eğildi.
Sanki ötekiler duyacak diye korkuyordu.”
9-Yukarıdaki
parçada aşağıdaki tekniklerden hangisine örnektir ?
A-İç Çözümleme B-Gösterme
C- Özetleme D-Diyalog
E-İç Konuşma
“Simit yiyerek yürüyor. Tek tük geçenler dönüp ona
bakıyorlar. Kılığı düzgün bir adamın sokakta simit yemesi yasaktır. Bütün
yasaklar gibi bunun da kaçamak yolu yok mu? Simidi kır, cebine sok. Tek elinle
bir lokma koparıp kimseye sezdirmeden ağzına at. Ama, ben dişlerim sağlamken
ısıracağım."
10-Yukarıdaki
parçada aşağıdaki tekniklerden hangisine örnektir ?
A-İç Çözümleme B-Gösterme
C- İç Konuşma D-Diyalog
E-Anlatma
SORULARI VE CAVAPLARI PDF İNDİR TIKLAA....
............... ................
SORULARI VE CAVAPLARI PDF İNDİR TIKLAA....
CEVAP ANAHTARI-
TEST -1
CEVAPLARI : 1-D , 2-E, 3-C, 4-B, 5-D, 6-C, 7-B, 8-B, 9-C,
10-C
TEST -2 CEVAPLARI : 1-C , 2-D, 3-B, 4-A, 5-C, 6-B,
7-A,
8-E, 9-E, 10-C
:
11-B, 12-C, 13C-, 14-E, 15-C, 16-A, 17-D, 18-D, 19-C, 20-B
:
21-A, 22-E, 23-D, 24-A, 25-D, 26-D, 27-A, 28-E, 29-B, 30-D
TEST -3 CEVAPLARI : 1-B, 2-E, 3-C, 4-C, 5-D, 6-E, 7-C
, 8-D, 9-A, 10-C
Kaynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa Şahin
aynak: derskonum.com --- - Hazırlayan : Mustafa Şahin
..