11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları GEZEGEN YAYINLARI 2021 2022
11. Sınıf Edebiyat Kitap Cevapları GEZEGEN YAYINLARI, 11. Sınıf Edebiyat Kitap Cevapları, Kitap Cevapları, 11. Sınıf Gezegen Yayınları Edebiyat Kitap Cevapları,
11-sinif-edebiyat-kitap-cevaplari-sayfa-18-gezegen-yayinlari
derskonum.com'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
doğru konum= derskonum
.
11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları Gezegen Yayıncılık
1. (…) “Oyun, aktör, sahne, dekor, ışık, kostüm gibi öğelerin bütünselliği ile var olabilen tiyatro, Cumhuriyet’ten önce kadın oyuncu sorununun önemli ölçüde çözülmesine karşın, henüz ulusal nitelik kazanamamıştı. Nurullah Ata’ya (Ataç) göre durumun birincil nedeni, Batı’yı izleme olanağı bulan yazarların uyarlama kolaylığına kaçmalarıydı. Uyarlamacılığın -yaratıcılığa ters düştüğü için- gelişime engel olduğunu yazıyordu Ataç. 1926-1927 mevsiminde Darülbe- dayi’nin yeniden örgütlenmesinden sonra da bu görüşünü sık sık yineleyerek ‘yerli oyun’ gereksinimini vurguladı. Aslında Ahmet Nuri (Sekizinci), Musahipzâde Celâl, Hüseyin Suat (Yalçın), Halit Fahri (Ozansoy), Reşat Nuri (Güntekin), Yusuf Ziya (Ortaç) gibi Darülbedayi’nin birinci dönem (1916-1923) çalışmalarında oyunları sergilenen yazarlar, 1923’ten sonra da yeni yapıtlar vermişlerdi. Vedat Nedim (Tör), Vedat Örfi (Bengü), Mahmut Yesari’nin de yapıtları sergilenmeye başlamıştı. Ama ulusal tiyatronun oluşumunda öncülük görevini üstlenenler için sorun devam ediyordu.” (Şükran Kurdakul, Çağdaş Türk Edebiyatı – 4)
Bu metne göre Cumhuriyet’in ilk yıllarında Türk tiyatrosunun temel sorunu nedir?
- Cevap:
2. Gündelik hayatı konu edinmesi bakımından günümüz Türk tiyatrosuyla ilgili düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz.
- Cevap: