12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları ANKA KUŞU YAYINEVİ.
12. Sınıf Edebiyat Kitap Cevapları ANKA YAYINLARI, 12. Sınıf Edebiyat Kitap Cevapları, Kitap Cevapları, 12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları,
derskonum.com'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
doğru konum= derskonum
.
.
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları Anka Yayınevi
13. (I) 1979’da yazılan Fehim Paşa Konağı ve bu oyunu izleyen yapıtlar Özakman’ın sekiz yıllık bir aradan sonra çok üretken bir döneme geçtiğini gösterir. (II) Türkiye Iş Bankası En Başarılı Oyun Ödülü’nü kazanan Fehim Paşa Konağı 1980’de İstanbul’da Çevre Tiyatrosu ve Ankara’da Ankara Halk Tiyatrosu tarafından sahnelenir. (III) Aynı yıl Avni Dilligil ve Sanat Kurumu ödüllerine değer bulunur. (IV) Fehim Paşa Konağı, Özakman’ın 1967’de Sarıpınar L9l4’le başlattığı, tarihsel bakış açısından, “göstermeci” anlatımla yazılmış, bu kez içeriği de bütünüyle Özakman’ın olan ikinci dönem oyunlarının en kusursuzlarından biridir. (V) Fehim Paşa Konağı’yla, aynı zamanda, Özakman tiyatrosunda müzik ve dansın yoğunlukla kullanıldığı bir dönem başlamıştır.
Bu parça iki paragrafa bölünmek istense ikinci paragraf hangi cümleyle başlar?
A) I
B) II
C) III
D) IV
E) V
- Cevap: D
14. (I) L960’lı yıllarda oyun yazarlarımız yeni türler denemiş ve tiyatromuza taze bir soluk kazandırmışlardır. (II) Haldun Taner, kabare türünün öncülüğünü yapar. (III) 1950’li yılların başında yazdığı oyunlarında benzetmeci kurgu yöntemini benimseyen Taner’in, altmışlı yıllarda başlayan geleneksel tiyatrodan hareketle çağdaş bir sentez yakalama hareketi, 1970’li yıllarda yoğunlaşmıştır. (IV) Tiyatro topluluklarının popüler halk tiyatrosu özellikleri taşıyan geleneksel tiyatromuzun meddahlık geleneğinden, tuluat özelliğinden yararlandıkları görülür. (V) Bertolt Brecht’in oyunlarında uyguladığı epik tiyatro yöntemlerinden, aynı zamanda orta oyunu, Karagöz gibi geleneksel halk oyunlarımızın biçiminden yararlanmıştır.
Bu parçadaki numaralandırılmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A) I
B) II
C) III
D) IV
E) V
- Cevap: D
15. Tarihî tiyatronun amacı, bir şekilde geçmişi değerlendirmektir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus şudur: Tarihî tiyatro konusunu geçmişten alır ama bugünü de yok saymaz. Çünkü tarihî tahkiyenin amacı, aslında bugünü anlatmaktır. Anlatıcı, tarih aracılığıyla mensup olduğu toplumun çelişkilerini, değişmeyen veya değiştirilemeyen yönlerini, sorunlarını; çok az olsa da iyi ve güzel yönlerini anlatır. Bu paragrafta vurgulanmak istenen düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tiyatro yazarı için tarih önemli bir kaynaktır.
B) Tiyatroda amaç tarihî gerçekleri anlatmaktır.
C) Tarihî tiyatro geçmişi anlatırken toplumun bugününe ışık tutmalıdır.
D) Tarihî tiyatrolarda sadece toplumun sorunları öne çıkarılmalıdır.
E) Tiyatro yazarı, bugünü olduğu gibi yansıtamadığı için konusunu tarihten alır.
- Cevap: C
16. Aşağıdakilerden hangisinde noktalama yanlışlığı yoktur?
A) Cemil Meriç; “Sertleşmeyi bilmeyen bir iyilik, iyilik olmakta ısrar eden bir iyilik neye yarar?” diyordu.
B) Cemil Meriç, “Sertleşmeyi bilmeyen bir iyilik, iyilik olmakta ısrar eden bir iyilik neye yarar?” diyordu.
C) Cemil Meriç “Sertleşmeyi bilmeyen bir iyilik, iyilik olmakta ısrar eden bir iyilik neye yarar?” diyordu.
D) Cemil Meriç “Sertleşmeyi bilmeyen bir iyilik; iyilik olmakta ısrar eden bir iyilik neye yarar?” diyordu.
E) Cemil Meriç: “Sertleşmeyi bilmeyen bir iyilik, iyilik olmakta ısrar eden bir iyilik neye yarar.” diyordu.
- Cevap: C
DİĞER TÜM SAYFALAR İÇİN TIKLAYINIZ.