10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Düşler Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları 2022 2023
10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Düşler Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları 2022 2023..Metni Anlama ve Çözümleme
1. “Forsa” hikâyesinin konusu nedir?
- Cevap: Esaret altında yaşayan bir kişinin başından geçen olaylar.
2. Ömer Seyfettin hikâyelerine genellikle bir durumun ya da ortamın tasviriyle başlar. Okuduğunuz hikâyede nasıl bir tasvirle başlamıştır?
- Cevap: Akdeniz’in esatir yuvası nihayetsiz ufuklarına bakan küçük tepe minimini bir çiçek ormanı gibiydi. İnce uzun dallı badem ağaçlarının alaca gölgeleri sahile inen keçi yoluna düşüyor, ilkbaharın tatlı rüzgârıyla sarhoş olan martılar çılgın naralarla havayı çınlatıyorlardı. Badem bahçesinin yanı geniş bir bağdı. Beyaz taşlardan yapılmış kısa bir duvarın ötesindeki zeytinlik, ta vadiye kadar iniyordu. Bağın ortasındaki viran kulübenin kapısız methalinden bir ihtiyar çıktı. Saçı, sakalı bembeyazdı. Kamburunu düzeltmek istiyormuş gibi gerindi. Elleri, ayakları titriyordu. Gök kadar boş, gök kadar sakin duran denize baktı, baktı.
3. Okuduğunuz hikâyedeki olayları ana başlıkları ile sıralayınız.
- Cevap:
➢ Kara Memiş adındaki tutsak bir ihtiyar adamın denize doğru yönelmesi ve sakin denize bakması
➢ İhtiyarın tanıtılması, neden esir olduğu ve geçmişte yaşadıkları
➢ İhtiyar adamın rüya görmesi ve Türk donanmasının adaya gelişi
➢ Forsa olan ihtiyarın rüya ile gerçek arasında bocalaması ve askerlere doğru koşması
➢ İhtiyarın Türk askerleriyle buluşması ve kendini tanıtması
➢ Askerlerin ihtiyarı kaptanın yanına götürmeleri
➢ Kaptanın yaşlı adamın babası olduğunu öğrenmesi
➢ İhtiyar tutsağın bayılması edebiyatfatihi.net
➢ Yaşlı adamın askerlerle savaşa katılmak istemesi
4. Metindeki zaman ve mekânı aşağıdaki tabloya yazınız.
Zaman
- Cevap: Her zaman gemileri bekleyen Kara Memiş, zaman algısı oluşturabilir.
Mekân
- Cevap: Akdeniz kasabası, adası, kulübe.
5. Metnin Mütareke Dönemi’nde yazıldığı göz önüne alınırsa okuduğunuz hikâyenin ne tür mesajlar verdiği söylenebilir? Anlatınız.
- Cevap: Umut, inanç ve özgürlük-hürriyet.
.
.
.