SAYFA 84
12. “Gurbet”, “garip”, “âşık”, “dost” kelimelerinin çağrıştırdıklarını aşağıya yazınız.
Gurbet:
UZAKLIK
ÖZLEM
HASRET
SILA VS
UZAKLIK
ÖZLEM
HASRET
SILA VS
Garip:
YALNIZLIK
ÇARESİZLİK
YALNIZLIK
ÇARESİZLİK
Âşık:
SEVGİ
SEVGİLİ
MECNUN
KALP
SEVGİ
SEVGİLİ
MECNUN
KALP
Dost:
YAREN
SAMİMİYET
ARKADAŞLIK
FEDAKARLIK
YAREN
SAMİMİYET
ARKADAŞLIK
FEDAKARLIK
Yukarıdaki kelimelerin çağrıştırdıklarından hareketle Türkçenin yeni ses değerleri kazandığını ve
dilin zenginleştiğini söyleyebilir misiniz? Belirtiniz.
EVET SÖYLEYEBİLİRİZ.
EVET SÖYLEYEBİLİRİZ.
13. “Aşk ağlatır, dert söyletir.” atasözünün şiirle örtüşen taraflarını gösteriniz.
YUNUS EMRE ŞİİRİNİ İLAHİ AŞKTAN DUYDUĞU ACIYI VE BU AŞKIN ONU NE HALE DÜŞÜRDÜĞÜNÜ İFADE ETMEK AMACI İLE YAZMIŞTIR
YUNUS EMRE ŞİİRİNİ İLAHİ AŞKTAN DUYDUĞU ACIYI VE BU AŞKIN ONU NE HALE DÜŞÜRDÜĞÜNÜ İFADE ETMEK AMACI İLE YAZMIŞTIR
14. Yunus Emre’nin aşk anlayışının günümüzde de geçerli olduğu söylenebilir mi? Tartışınız.
Ulaştığınız sonuçları sözlü olarak ifade ediniz.
EVET YUNUS EMRE'NİN AŞK ANLAYIŞI İLAHİ AŞKTIR. EVRENSEL BİR KONUDUR HER YERDE VE HER ZAMANDA GEÇERLİ OLAN BİR TEMADIR
EVET YUNUS EMRE'NİN AŞK ANLAYIŞI İLAHİ AŞKTIR. EVRENSEL BİR KONUDUR HER YERDE VE HER ZAMANDA GEÇERLİ OLAN BİR TEMADIR
15. Şair, “Akar sulayın çaglaram” mısrasında aşkın verdiği coşkunluğu, “Dertlü cigerüm taglaram”
mısrasıyla da aşkı için ödemesi gereken bedele hazır olduğunu ifade eder. “Gâh tozaram yirler gibi /
Gâh eserem yeller gibi / Gâh çaglaram seller gibi” mısralarıyla anlatılmak istenen nedir? Şiirin bütününden hareketle Türkçenin XIII. yüzyılda yeni bir edebî dil arayışında olduğu söylenebilir mi? Bunun nedenlerini belirtiniz.
İLAHİ AŞKTAN DUYDUĞU ACIYI VE BU AŞKIN ONU NE HALE DÜŞÜRDÜĞÜNÜ İFADE ETMEKTEDİR
EVET SÖYLENEBİLİR . YENİ KELİMELER KULLANILMIŞ ESTETİK DEĞERİ YÜKSEK BİR DİL OLUŞTURULMAYA BAŞLANMIŞTIR
EVET SÖYLENEBİLİR . YENİ KELİMELER KULLANILMIŞ ESTETİK DEĞERİ YÜKSEK BİR DİL OLUŞTURULMAYA BAŞLANMIŞTIR