12.SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI TEST , 12.SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ 1.DÖNEM 2.YAZILI, 12.SINIF EDEBİYAT YAZILILARI, YAZILI SORULARI,
2016-2017 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
12.
SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI - A GRUBU
1. Aşağıdakilerden
hangisi “millî
edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiir”in özelliklerinden biri değildir?
A) Tarihten yararlanılmış, kahramanlık
teması öne çıkarılmıştır.
B) Memleket edebiyatının değerlerine sahip
çıkılmıştır.
C) Halk edebiyatı nazım şekilleri
kullanılmıştır.
D) Estetik zevki yüksek, kapalı şiirler
yazılmıştır.
E) Hece ölçüsüyle yazma geleneğini
sürdürülmüştür.
2. Çal bağlamacı çal, eski
türküler
Dirilt nağmelerini ataların
Dertli, Emrah, Ruhsat dile gelsinler
Duyur sesini eski ustaların
Yukarıdaki
dörtlükten hareketle “millî edebiyat zevk
ve anlayışını sürdüren şiir” anlayışının hangi
şiir geleneğinden beslendiği söylenebilir?
A) Divan şiiri geleneği
B) Saf (öz) şiir geleneği
C) Modern şiir geleneği
D) Halk şiiri geleneği
E) Toplumcu şiir geleneği
3. Dur yolcu! Bilmeden gelip
bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir
Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tümsek Anadolu’nda
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren Mehmet’in yattığı yerdir
Biçim ve içerik
özellikleri dikkate alındığında bu
dizeler aşağıdaki
şairlerden hangisine ait olabilir?
A) Cemal Süreya
B) Necmettin Halil Onan
C) Yahya Kemal Beyatlı
D) Ziya Osman Saba
E) Ercüment Behzat Lav
4. I.
Kara gökler kül rengi bulutlarla kapanık
Evlerin bacasını kolluyor yıldırımlar
İncin uykuda yalnız iki yoldaş uyanık
Biri benim biri de serseri kaldırımlar
II.
Sen anlayan bir gözle süzersin uzun uzun
Yabancı bir şehirde bir kadın heykelini
Biz duyarız en büyük zevkini ruhumuzun
Görünce bir köylünün kıvrılmayan belini
Bu iki şiir yapı,
tema, dil ve anlatım açısından karşılaştırıldığında aşağıdakilerden hangisi
ortaktır?
A) Sanatlı anlatım
B) Aynı konuyu işlemeleri
C) Yarım uyak kullanımı
D) Kullanılan sanatlar
E) Çapraz uyak kullanımı
5. I. Yusuf Ziya Ortaç
II. Halit Fahri Ozansoy
III. Ziya Osman Saba
IV. Faruk Nafiz Çamlıbel
V. Enis Behiç Koryürek
Numaralanmış
şairlerden hangisi farklı bir edebî
topluluk içerisinde
yer almıştır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
6. Aşağıdakilerden
hangisi “millî
edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiir”in temsilcilerinden biri değildir?
A) Ahmet Kutsi Tecer
B) Kemalettin Kamu
C) Ömer Bedrettin Uşaklı
D) Arif Nihat Asya
E) Cahit Sıtkı Tarancı
7. Aşağıdaki eserlerden
hangisi “millî
edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiir”in temsilcilerinden birine ait
değildir?
A) Bu Vatan Kimin
B) Bingöl Çobanları
C) Memleketimden İnsan Manzaraları
D) Denizden Çalınmış Ülke
E) Erciyes’ten Kopan Çığ
8. I. Ömer Bedrettin Uşaklı
- deniz özlemi
II. Arif Nihat Asya - bayrak şairi
III. Faruk Nafiz Çamlıbel - vatan şairi
IV. Kemalettin Kamu - gurbet şairi
V. Behçet Kemal Çağlar - Onuncu Yıl Marşı
Yukarıda
numaralanmış şairlerden hangisi karşısındaki
ifadeyle uyuşmaz?
A) I. B) II
C) III. D) IV. E) V.
9. Millî edebiyat zevk ve
anlayışını sürdürmüştür. Yurt
sevgisi, gurbet, aşk duygularını dile
getirmiştir. Eserlerinde ulusal kurtuluş heyecanını yansıtmıştır. “Gurbet
şairi” olarak bilinir. Bingöl Çobanları şiiri meşhurdur.
Bazı özellikleriyle
tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Behçet Kemal Çağlar B) Ahmet Kutsi Tecer
C) Faruk Nafiz Çamlıbel D) Kemalettin Kamu
E) Ömer
Bedrettin Uşaklı
10. Ankaralı Âşık Ömer
mahlasıyla şiirler yazan - - - -
“Onuncu Yıl Marşı”nı - - - - ile
yazmıştır. Atatürkçülük
anlayışıyla yazdığı şiirlerinin yanı sıra
halk şiirinden
yararlanarak yazdığı ve ulusal duyguları
dile getirdiği
deyişleri, yurt güzellemeleriyle
tanınmıştır.
Bu parçada boş
bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdaki
sanatçılardan
hangileri getirilmelidir?
A) Faruk Nafiz Çamlıbel – Orhan Şaik
Gökyay
B) Behçet Kemal Çağlar – Faruk Nafiz
Çamlıbel
C) Orhan Şaik Gökyay – Ömer Bedrettin
Uşaklı
D) Zeki Ömer Defne – Behçet Kemal Çağlar
E) Faruk Nafiz Çamlıbel – Behçet Kemal
Çağlar
11. Önünde yorgun deniz…
Karşısında odalar,
Sahillerinde güller açılır; beyaz, sarı
Hülyalı gözleriyle engin bir ufka dalar
Kayalıklarda gezen köyün şair kızları
Bu dizeler için
aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Yurt güzellemesi örneğidir.
B) Halk şiiri geleneğinden beslenmiştir.
C) Çapraz uyak kullanılmıştır.
D) 14’lü hece ölçüsüyle ritim
sağlanmıştır.
E) Çağrışımı yüksek imgeler
kullanılmıştır.
12. “Bayrak Şairi” olarak
bilinen sanatçı, şiire aruzla başlamış; gazeller, rubailer yazmıştır. Millî
duygu ve düşünceleri dile getirdiği şiirleriyle tanınmıştır. Yergi ve nükte özelliği
ağır basan şiirler yazmıştır.
Aşağıdaki eserlerden
hangisi bu parçada tanıtılan
sanatçıya ait değildir?
A) Kubbe-i Hadra
B) Kökler ve Dallar
C) Burada Bir Kalp Çarpıyor
D) Dualar ve Âminler
E) Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor
13. Aşağıda verilen
ifade ve kavramlardan hangisi “millî
edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiir”le ilgili olamaz?
A) Dize kırılmaları
B) Yurt güzellemeleri
C) Hece ölçüsü
D) Sade dil
E) Kahramanlık konusu
14. Dökülür köpüklü sular
yarından
Baharlar yaratır kışın karından
İçenler sihirli pınarlarından
Şöyle bir silkinir ceylan olurlar
Bu dizeler için
aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Hece ölçüsü ve dörtlük nazım birimi
kullanılmıştır.
B) Memleket sevgisi, Anadolu’dan
manzaralar aktarılmıştır.
C) Dizeler divan edebiyatı nazım
şekillerinden biriyle
yazılmıştır.
D) Sade bir dil ve coşkulu bir anlatımı
vardır.
E) Pastoral şiir örneğidir.
15. Duyduğum yoktu ne
vakittir
Güvercin sesi, kumru sesi pencerede;
İçime gene
Yokluk mu düştü nedir?
Nedir bu yosun kokusu
Martıların gürültüsü havalarda;
Nedir?
Yokluk olmalı, yokluk.
Biçim ve içerik
özellikleri dikkate alındığında yukarıdaki dizeler aşağıdaki şiir
anlayışlarından hangisine örnek olabilir?
A) I. Yeni anlayışı (Garip Hareketi)
B) II. Yeni anlayışı C) Saf (öz) şiir anlayışı
D) Toplumcu şiir anlayışı E) Halk şiiri anlayışı
16. Aşağıdakilerin
hangisinde “Garip
Hareketi (I. Yeni)”temsilcileri bir
arada verilmiştir?
A) Orhan Veli Kanık – Melih Cevdet Anday –
Orhan
Seyfi Orhon
B) Oktay Rıfat Horozcu – Muammer Lütfi
Bahşi – Ziya
Osman Saba
C) Orhan Veli Kanık – Oktay Rıfat Horozcu
– Melih
Cevdet Anday
D) Orhan Seyfi Orhon – Munis Faik Ozansoy
– Oktay
Rıfat Horozcu
E) Orhan Şaik Gökyay – Melih Cevdet Anday
– Orhan
Veli Kanık
17. “Garip Hareketi (I.
Yeni)” anlayışıyla
yazılan şiirlerde
genellikle görülen
edebî akım aşağıdakilerden hangisidir?
A) Dadaizm
B) Sürrealizm
C) Fütürizm
D) Egzistansiyalizm
E) Ekspresyonizm