Fecr-i Ati Edebiyatının Biçim ve İçerik Özellikleri, Fecr-i Ati Topluluğu Edebiyatının Biçim ve İçerik Özellikleri, FECR-İ ATİ, FECRİ ATİ BİÇİM VE İÇERİK ÖZELLİKLERİ, FECRİATİ BİÇİM VE İÇERİK ÖZELLİKLERİ,
Fecr-i Ati Topluluğu Edebiyatının Biçim ve İçerik Özellikleri
Üslup, sanat anlayışı, dil ve anlatım yönünden Servet-i Fünûn döneminden farklı değildir.
Servet-i Fünûn sanatçılarının silik birer kopyası olmuşlardır.
Batı’yı Batı Edebiyatını çok daha yakından takip edeceklerini söylemişlerdir.
Sanat sanat içindir. İlkesini benimsemişlerdir. Sembolizmden etkilenmişlerdir.
Toplumsal sorunlarla ilgilenmemişler; kişisel bir edebiyat anlayışı benimsemişlerdir.
Fransız edebiyatını örnek almışlarıdır.
Şiirler aruz ölçüsü ile yazılmıştır.
Serbest müstezatı daha da serbestleştirmişlerdir. Fransız şiirine benzetmişlerdir.
Şiirlerde genellikle aşk ve doğa teması işlenmiştir.
Ahmet Haşim’in şiirleri dışında sanat değeri yüksek şiirler yazılmamıştır.
Servet-i Fünûn edebiyatının devamı sayılan Fecr-i Ati topluluğu Genç Kalemler dergisinin etkisiyle dağılmıştır.
Fecr-i Ati Topluluğu Edebiyatının Biçim ve İçerik Özellikleri
Üslup, sanat anlayışı, dil ve anlatım yönünden Servet-i Fünûn döneminden farklı değildir.
Servet-i Fünûn sanatçılarının silik birer kopyası olmuşlardır.
Batı’yı Batı Edebiyatını çok daha yakından takip edeceklerini söylemişlerdir.
Sanat sanat içindir. İlkesini benimsemişlerdir. Sembolizmden etkilenmişlerdir.
Toplumsal sorunlarla ilgilenmemişler; kişisel bir edebiyat anlayışı benimsemişlerdir.
Fransız edebiyatını örnek almışlarıdır.
Şiirler aruz ölçüsü ile yazılmıştır.
Serbest müstezatı daha da serbestleştirmişlerdir. Fransız şiirine benzetmişlerdir.
Şiirlerde genellikle aşk ve doğa teması işlenmiştir.
Ahmet Haşim’in şiirleri dışında sanat değeri yüksek şiirler yazılmamıştır.
Servet-i Fünûn edebiyatının devamı sayılan Fecr-i Ati topluluğu Genç Kalemler dergisinin etkisiyle dağılmıştır.