LYS EDEBİYAT AÇIK UÇLU SORULAR CUMHURİYET EDEBİYATI , LYS EDEBİYAT AÇIK UÇLU SORULAR, CUMHURİYET EDEBİYATI, CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI, AÇIK UÇLU SORU,
DEĞERLİ ZİYARETÇİLERİMİZ DEĞİŞEN SINAV SİSTEMİNE UYGUN ŞEKİLDE SİTEMİZDE AÇIK UÇLU SORULAR YAYINLAYACAĞIZ.. TAKİP ETMENİZ LYS Yİ KAZANMANIZ AÇISINDAN ÇOK ÖNEMLİ...
LÜTFEN KOPYALAMA YAPMAYINIZ !!! LİNK VERİNİZ
EDEBİYATLA ALAKALI TÜM AÇIK UÇLU SORULAR İÇİN TIKLAAAA
LÜTFEN KOPYALAMA YAPMAYINIZ !!! LİNK VERİNİZ
EDEBİYATLA ALAKALI TÜM AÇIK UÇLU SORULAR İÇİN TIKLAAAA
HAZIRLAYAN::derskonum.com
BÖLÜM -6
"Bir Şehr-i
Stanbul ki" adlı ilk kabare tiyatrosu denemesinden
sonra "Keşanlı Ali
Destanı"nı yazan ----, 1960
sonrası tiyatromuzda
moda olan Berthold Brecht'in epik
tiyatrosun etkisiyle
geleneksel Türk tiyatrosundan da yararlanarak
başarılı epik tiyatro
örnekleri yazmıştır.
1967'de kurduğu
Devekuşu Kabare Tiyatrosu ile ülkemizde
ilk kabare tiyatrosunun
da öncülüğünü yapmıştır
1-Bu
parçada boş bırakılan yere getirilmesi gereken sanatçı kimdir?
………………………………..
Cumhuriyet döneminin
ilk şair topluluğu oları ----, bir
dergide bir araya
geldiler. Dergide, topluluğu kamuoyuna
Ahmet Haşim tanıttı. Türk
şiirinin bireysel konularından
ve karamsar
psikolojisinden kaçınacaklarını, yenilik
peşinde koşacaklarını
iddia etmelerine karşın bu iddialarını
gerçekleştiremediler.
Sadece şiir heveslisi gençlerden
kurulu izlenimi veren
bir topluluk oldular.
2-Bu
parçada boş bırakılan yere gelecek topluluğun adı nedir?
…………………………………………..
1950'den sonra Garipçilere
bir tepki olarak doğan, şiirde
anlamı yadsıyıp ses güzelliğine
önem veren bir akımdır,
"Şiirde anlam
gerekmez." savlarıyla tutumlarını açıklamaya
çalışan bu grubun şiirlerine
anlamsız şiir, soyut şiir
veya kapalı şiir gibi
adlar da verilmiştir. Yeni, duyulmadık
sözcükler üretme yoluna
gitmişler, söz dizimini değiştirmişler,
yeni tamlamalar kurmuşlardır.
Oktay Rifat, Turgut
Uyar, Edip Cansever,
Cemal Süreya, Ülkü Tamer başlıca
sanatçılarıdır.
3-Bu
parçada sözü edilen topluluk topluluğun adı nedir?
………………………………..
Şair; deneme, hikâye ve
roman yazarı, edebiyat tarihçisi
olan sanatçı,
eserlerinde su sesi, yaz, mevsim dönümü,
rüya gibi kavramlara sık
sık yer verir. "Abdullah Efendi'-
nin Rüyaları" adlı
hikâye kitabi, rüya ölçüsünde sanrıya
da edebi izlek olarak
yaklaşımını dışa vurur. Kitapta yer
alan beş hikâye de rüyanın
ve hülyanın buğulu dünyasında
iç kırılganlığını,
huzursuzluğu, hatta melankoliyi ifade eder.
4-Aşağıdakilerden
hangisi, bu parçada sözü edilen sanatçı kimdir?
………………………………..
Çocukluğunda Karagöz,
ortaoyunu gibi halk oyunlarına
düşkünlük gösteren
----, gençliğinde Ahmet Vefik Paşa
çevirilerinin, bir de
seyrettiği Manukyan oyunlarının etkisiyle
oyun yazarlığına başlamış;
önce Meşrutiyet devrinde
çoğu İstanbul Operet
Heyeti tarafından oynanan Lale
Devri, İstanbul
Efendisi gibi müzikli komedyalar yazmış;
Cumhuriyet devrinde ise
"en güzel eserleri olan Aynaroz
Kadısı, Bir Kavuk
Devrildi gibi töre ve toplumsal yergi
komedyaları yazmıştır.
5-Bu
parçada boş bırakılan yere getirilmesi gereken sanatçı kimdir?
………………………………..
"Midas'ın Kulakları"
nazımla yazılmış tek perdelik oyundur.
Sinema-Tiyatro
dergisinin açtığı tek perdelik oyun
yarışmasında birinciliği
kazanan eser; abes tiyatronun
örneklerindendir.
Konusunu Yunan mitolojisinden alan
oyunda olay, Frigya'nın
başkenti Gordium'da geçer.
6-Bu
parçada sözü edilen oyunun yazarı kimdir?
………………………………..
Roman kahramanı Mehmet
Raşit, İstanbul’da Fatih
Medresesi’nde yetişmiş,
padişaha bağlılığıyla bilinen bir
gençtir. Anadolu'da
padişaha olan güven sarsılmış, yönetim
boşlukları olmuştur, işte
böyle bir ortamda Mehmet
Raşit, padişaha olan bağlılığı
güçlendirmek için Akşehir'e
yollanır. Bu amaçla
vaazlar verir. Adı İstanbullu
Hoca'ya çıkan genç,
halkı Kuvay-ı Milliyecilere karşı kışkırtır;
bu nedenle hakkında
Ankara'dan "vur" emri çıkar.
Bu haber üzerine dağlara
çıkıp çetelerin arasına karışan
kahraman, bir süre
sonra gerçekleri anlayarak Kuvay-ı
Milliyecilerin yanında
yer alır.
7-Bu
parçada sözü edilen romanın adı nedir?
………………………………..
Tevfik Fikret'in
"Han-ı Yağma" adlı şiiriyle yerdiği ittihat
ve Terakkicilerin iç yüzünü
---- adlı romanında yansıtmaya
çalışan Mithat Cemal
Kuntay, o dönemin görgü
tanıklığını yapmıştır.
Kitapta istibdat İstanbul'u II. Meşrutiyet
umutlarından Harb-i
Umumi karanlığına geçiş ve
Mütareke yılları işlenir.
Kitabın son yüz sayfası, çürümüş
İstanbul'un daha
Ankara'ya taşınmamış kalıntılarıyla hesaplaşmayı içerir.
8-Yukarıda
boş bırakılan yere getirilecek eserin adı nedir?
………………………………..
Şiirlerindeki betimleme
alışkanlığı öykücülüğünden gelir.
Hukukçu olduğu için
dava konularını ve daha çok, suça
eğilimli insanları
anlatır. “Ay Büyürken Uyuyamam”, "Aşk
da Gezer",
"Acı Tütün" eserlerinden bazılarıdır.
9-Yukarıda
tanıtılan sanatçı kimdir?
………………………………..
Gazetecilik de yapan
sanatçı, eserlerinde daha çok,
devletle kişi arasındaki
ve aile içindeki ilişkileri işlemiştir.
Sarı Naciye, İsyancılar..,
bu içerikteki oyunlarıdır. Son
eserlerinde yakın
tarihe dönen sanatçının diğer eserleri
arasında Yunus Emre,
Mevlana, Karini ve Kızım… sayılabilir.
10-Bu
parçada tanıtılan sanatçı kimdir?
………………………………..