11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI VE CEVAPLARI,
TEST,KLASİK,AÇIK UÇLU,11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI VE CEVAPLARI, 11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI, YAZILI SORULARI,2018-2019-2020
TEST,KLASİK,AÇIK UÇLU,11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI VE CEVAPLARI, 11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI, YAZILI SORULARI,2018-2019-2020
doğru konum= derskonum
İYİ ÇALIŞMALAR....ÇÖZÜMLER VIDEOMUZDA TIKLAYINIZ..
ÇÖZÜMLER VIDEOMUZDA TIKLAYINIZ..
TEST,KLASİK,AÇIK UÇLU,11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI VE CEVAPLARI, 11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI, YAZILI SORULARI,2018-2019-2020
TEST,KLASİK,AÇIK UÇLU,11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI VE CEVAPLARI, 11.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI, YAZILI SORULARI,2018-2019-2020
derskonum.com değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
Derskonum.com ailesi olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevapları, konu anlatımı, pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..
Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için 11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 1.Dönem 2.Yazılı Soruları ve Cevapları üzerine bir paylaşım yapacağız.
Siz de eğer bize ve tüm eğitim camiasına yardımcı olmak adına hazırladığınız yazılıları-notları-soruları-videoları paylaşmak isterseniz mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.
İyi çalışmalar..
doğru konum= derskonum
doğru konum= derskonum
doğru konum= derskonum
destek olmak için lütfen link paylaşınız
İYİ ÇALIŞMALAR....ÇÖZÜMLER VIDEOMUZDA TIKLAYINIZ..
ÖRNEK AŞAĞIDA --- TÜM ÖRNEKLER İÇİN TIKLA
2018 -2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERSKONUM ANADOLU LİSESİ 11.SINIF TÜRK
DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI SORULARI
1. Küçük
harflerle yapılan kısaltmalara getirilen eklerde kelimenin okunuşu; büyük
harflerle yapılan kısaltmalara getirilen eklerde kısaltmanın son harfinin
okunuşu esas alınır. derskonum.com
Bu kurala göre, aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım
yanlışı yapılmıştır?
A) TDK’nin son yayımlarını henüz göremedim.
B) Birçok işte çalışmış sonunda TRT’den emekli olmuştu.
C) Son romanıyla UNESCO’dan da bir ödül almıştı.
D) 2 mm’den kalın, madeni” para basmak mümkün değildir.
E) Uçaklarda yolcular 30 kg’den fazla bagaj taşıyamazlar.
I. Seni düşündüm yine bu akşamüstü
II. Meğerse hiçkimseyi bu kadar sevmemişim
III. Gel de bir kuş dirilsin yine küllerimizden
IV. Ekmekle tuz olsun yeterki sen ver
2. Yukarıda numaralanmış cümlelerin hangi ikisinde yazım
yanlışı yoktur?
A) I. ile II. B) II. ile III. C)
III. ile IV. D) I. ile III.
E) II. ile IV.
3. Türk öykü
ve romanında toplumsal gerçekçiliğin öncüsü olan —- edebiyata şiirle başladığı
halde Almanya'dan döndükten sonra ağırlığı romana ve öyküye vermiştir.
Konularını toplumsal bozukluklardan, köy ve kasaba yaşan-tısından aldığı ve
gözleme dayalı olarak anlattığı öykülerinde, insanlar arasındaki ekonomik
ayrımları ve eşitsizlikleri işledi. İlk öykü kitabı Değirmen'den sonra Ses,
Kağnı, Yeni Dünya ve Sırça Köşk'ü yazdı.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi
getirilmelidir?
A) Sait Faik Abasıyanık B)
Cevat Şakir Kabaağaçlı
C) Sabahattin Eyüboğlu D)
Haldun Taner
E) Sabahattin Ali
ü
Cumhuriyet Dönemi’nin hikâye ve romancısıdır.
ü Şiirli, akıcı, yoğun bir anlatımla, izlenimlerle, kişi ve olayların soyut derinliğine iner.
ü Şive taklitlerinden, standart dilin dışında kalan, gelip geçici dil görüntülerinden kaçar.
ü Ayrıca fıkra, gezi yazısı, oyun türlerinden de eserler vermiştir.
ü “Osmancık” romanında Osmanlı Devleti’nin kuruluş yıllarından bahseder, “ibiş’in Rüyası” adlı romanı tiyatroya uyarlanarak sahnelenmiştir.
4.Yukarıda özelikleri verilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Haldun Taner B) Tarık Buğra
C) Kemal Tahir D) Oktay Akbal
E) Rıfat Ilgaz
ü Şiirli, akıcı, yoğun bir anlatımla, izlenimlerle, kişi ve olayların soyut derinliğine iner.
ü Şive taklitlerinden, standart dilin dışında kalan, gelip geçici dil görüntülerinden kaçar.
ü Ayrıca fıkra, gezi yazısı, oyun türlerinden de eserler vermiştir.
ü “Osmancık” romanında Osmanlı Devleti’nin kuruluş yıllarından bahseder, “ibiş’in Rüyası” adlı romanı tiyatroya uyarlanarak sahnelenmiştir.
4.Yukarıda özelikleri verilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Haldun Taner B) Tarık Buğra
C) Kemal Tahir D) Oktay Akbal
E) Rıfat Ilgaz
5. Memduh Şevket Esendal ile ilgili olarak aşağıdakilerden
hangisi doğru değildir?
A) Çehov tarzının en önemli temsilcisidir.
B) Her gün gördüğümüz ancak önemsemediğimiz kişileri hikâyelerinde işlemiştir.
C) Toplumun aksayan yanlarını, insanların sorunlarını, psikolojik sorunlarına, ruhsal durumlara değinmiştir.
D) Günlük konuşmaları içtenlikle yansıtmıştır; dili sade, temiz ve pürüzsüzdür.
E) Hikayelerini Ayaşlı ve Kiracıları adlı eserinde toplamıştır
A) Çehov tarzının en önemli temsilcisidir.
B) Her gün gördüğümüz ancak önemsemediğimiz kişileri hikâyelerinde işlemiştir.
C) Toplumun aksayan yanlarını, insanların sorunlarını, psikolojik sorunlarına, ruhsal durumlara değinmiştir.
D) Günlük konuşmaları içtenlikle yansıtmıştır; dili sade, temiz ve pürüzsüzdür.
E) Hikayelerini Ayaşlı ve Kiracıları adlı eserinde toplamıştır
6- Aşağıdakilerden hangisinde
olay ve durum hikâyesinin diğer isimleri bir arada verilmiştir?
A) Yapay - Doğal B) Maupassant - Çehov
C) Klasik - Romantik D) Bütün - kesit E) Uzun - kısa
A) Yapay - Doğal B) Maupassant - Çehov
C) Klasik - Romantik D) Bütün - kesit E) Uzun - kısa
Koyunpazarı’nda
bir ufacık dükkân… Bir küçük ocak yanıyor, bir ufak çocuk körük çekiyor.
İhtiyarlamış, küçülmüş, aksakallı, küçük yüzlü bir adam, gözünde çifte gözlük,
mini mini halkaları ateşte ısıtıp zincir bağlıyordu. Ne hoş manzara, gözüm
ilişti. Dükkânın önünde kaldım. Bir çilingir dükkânı... Ufak kilitler, eski
zaman kapı halkaları, rezeler, menteşeler, hayvan zincirleri. Böyle ufak tefek
şeyler yapıyor. Bunlardan pek çok da yapmış, dükkânın ötesine berisine asmış. –
Kolay gelsin, usta. – Kolayı başına gelsin! Bir tarafa dayanıp durdum.
7-Bu parçada aşağıdaki anlatım
biçimlerinden hangileri kullanılmıştır?
A) Epik-fantastik B) Lirik-emredici C)
Kanıtlayıcı-mizahi D) Açıklayıcı-tartışmacı E) Öyküleyici-betimleyici
8. Hiç
kimse kendi geçmişini satın alabilecek kadar zengin değildir.
Bu cümleyle aşağıdakilerden hangisi arasında öğelerinin
sıralanışı bakımından benzerlik vardır?
A) Size yapılmasını istemediğiniz şeyi başkalarına
yapmayın.
B) Zenginlik, ona sahip olanın zihninde değer kazanır.
C) Hayattan ne istediğini bilmeyen insan, sonsuza dek
sürecek bir başka hayatı olsun ister.
D) İnsanlar, yiyecek ekmek ve yatacak yer buldular mı,
düşünmekten kaçınırlar.kaynak : derskonum
E) Çabuk verilmiş
kararlar her zaman iyi kararlar değildir.
9-Tanzimat
Dönemi şiirleriyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Dilde sadeleşme fikri savunulmuş; fakat bunda başarılı olunamamıştır.
B) Tanzimat şiirinde söyleyişten çok fikirler ve yeni konular önem kazanmıştır.
C) Gazel, kaside, murabba, terkib-i bent, terci-i bent gibi nazım biçimlerinin yanında yeni nazım biçimleri de kullanılmıştır.
D) Hece ölçüsüyle yazma isteğine karşın genellikle aruz ölçüsü kullanılmıştır.
E) Şiirde parça güzelliği esas alınmış, anlam beyitte tamamlanmıştır.
A) Dilde sadeleşme fikri savunulmuş; fakat bunda başarılı olunamamıştır.
B) Tanzimat şiirinde söyleyişten çok fikirler ve yeni konular önem kazanmıştır.
C) Gazel, kaside, murabba, terkib-i bent, terci-i bent gibi nazım biçimlerinin yanında yeni nazım biçimleri de kullanılmıştır.
D) Hece ölçüsüyle yazma isteğine karşın genellikle aruz ölçüsü kullanılmıştır.
E) Şiirde parça güzelliği esas alınmış, anlam beyitte tamamlanmıştır.
10-Aşağıdakilerden
hangisi, Tanzimat Dönemi şiirine örnek oluşturmaktadır?
A) Esdi nesîm-i nev-bahâr açıldı güller subh-dem
Açsun bizim de gönlümüz sâkî meded sun câm-ı Cem
B) Yanaram mûmlayın başdan ayağa
Nedür bu yanmağun pâyânı yok mu
C) Bana bir ilm keşf oldı senün hüsnün kitâbında
Ki yüz bin akl âcizdür anun bir fasl-ı bâbında
D) Ne mümkün zulm ile bî-dâd ile imhâ-yı hürriyet
Çalış idrâki kaldır muktedirsen âdemiyetten
E) Boyun cennette tûbîye eger salmazısa sâye
Kim anı cennet ehlinden nazarda bir çöpe saya
A) Esdi nesîm-i nev-bahâr açıldı güller subh-dem
Açsun bizim de gönlümüz sâkî meded sun câm-ı Cem
B) Yanaram mûmlayın başdan ayağa
Nedür bu yanmağun pâyânı yok mu
C) Bana bir ilm keşf oldı senün hüsnün kitâbında
Ki yüz bin akl âcizdür anun bir fasl-ı bâbında
D) Ne mümkün zulm ile bî-dâd ile imhâ-yı hürriyet
Çalış idrâki kaldır muktedirsen âdemiyetten
E) Boyun cennette tûbîye eger salmazısa sâye
Kim anı cennet ehlinden nazarda bir çöpe saya
Tekirdağ’da doğan
sanatçı, Büyük babası Abdüllatif Paşa tarafından yetiştirilmiş ve onunla
beraber Sofya’ya gitmiştir. Edebî gelişmesi burada başlayan sanatçı, ilk
şiirlerini Sofya’da yazmıştır. Tasvir-i Efkâr gazetesinde Şinasi ile çalışırken
yazdığı makalelerle Batı dünyasına ve düşüncesine yakınlaşmıştır. Başlangıçta
klasik şiir kültürüyle yetişen, ama “Vatan Şairi” olarak derskonum.com bilinen sanatçı özgürlük, eşitlik,
vatan ve millet sevgisi gibi temaları şiirimize ilk defa getirmiştir. Bunlardan
başka, gençlik yıllarında ferdî ve tasavvufi konularda da şiirler yazmıştır.
Duygu ve hayal gücü bakımından üstün olan bu şiirler, halkın istek ve
duygularına tercüman olması yönünden de başarılı bulunmuştur.
11.Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namık Kemal B) Muallim Naci C) Ziya Paşa D) Abdülhak Hamit E) Recaizade Ekrem
11.Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namık Kemal B) Muallim Naci C) Ziya Paşa D) Abdülhak Hamit E) Recaizade Ekrem
Hem Doğu hem de
Batı sanatını yakından tanıyıp bunları eserlerinde kaynaştıran bir Tanzimat
şairidir. Sanatçı, Türk edebiyatının, Divan edebiyatından ayrılıp Batı edebiyatına
göre şekillenmesinde önemli rol oynamış ve Servet-i Fünûn edebiyatına zemin
hazırlamıştır. Genellikle romantik özellikler taşıyan şiirlerinde metafizik ve
sosyal düşüncelere, aşk ve tabiat konularına yer vermiştir. Şiirlerini “Sahra,
Divaneliklerim yahut Belde, Bunlar Odur, Hacle” gibi eselerinde derskonum.com toplamıştır.
12.Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ziya Paşa
B) Namık Kemal
C) Muallim Naci
D) Abdülhak Hamit Tarhan
E) Recaizade Mahmut Ekrem
12.Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ziya Paşa
B) Namık Kemal
C) Muallim Naci
D) Abdülhak Hamit Tarhan
E) Recaizade Mahmut Ekrem
13. Tanzimat I.
Dönem ile II. Dönem şiirinin karşılaştırılmasıyla ilgili olarak aşağıdakilerden
hangisinde bir yanlışlık yapılmıştır?
A) İlk dönemde gazel, kaside, terkib-i bent... gibi biçimler kullanılırken ikinci dönemde Fransız şiirinin etkisiyle yeni biçimler kullanılmıştır.
B) Her iki dönemde de aruz ölçüsü kullanılmış, hece ölçüsü az da olsa denenmiş ve nazım birimi olarak beyit kullanılmıştır.
C) İlk dönemde siyasal ve toplumsal sorunlar, ikinci dönemde bireysel ve duygusal konular işlenmiştir.
D) I. Dönem şairleri divan şiirini eleştirerek yıkmaya çalışmış; II. Dönem şairleri ise şiiri sanat açısından ele alıp divan şairleri gibi estetiğe önem vermişlerdir.
E) I. Dönemde divan şiirindeki parça bütünlüğü yerine konu bütünlüğü esas alınırken II. Dönemde parça bütünlüğüne önem verilmiştir.
A) İlk dönemde gazel, kaside, terkib-i bent... gibi biçimler kullanılırken ikinci dönemde Fransız şiirinin etkisiyle yeni biçimler kullanılmıştır.
B) Her iki dönemde de aruz ölçüsü kullanılmış, hece ölçüsü az da olsa denenmiş ve nazım birimi olarak beyit kullanılmıştır.
C) İlk dönemde siyasal ve toplumsal sorunlar, ikinci dönemde bireysel ve duygusal konular işlenmiştir.
D) I. Dönem şairleri divan şiirini eleştirerek yıkmaya çalışmış; II. Dönem şairleri ise şiiri sanat açısından ele alıp divan şairleri gibi estetiğe önem vermişlerdir.
E) I. Dönemde divan şiirindeki parça bütünlüğü yerine konu bütünlüğü esas alınırken II. Dönemde parça bütünlüğüne önem verilmiştir.
I. Temel kuramı
“sanat sanat içindir” diye özetlenebilir.
II. Daha çok şiirde kendini gösterir.
III. Sanatsal biçim ve sanatsal içerik kaygısı ön plandadır.
IV. Parnas şiir için “biçimciliği amaçlayan” şiir de denebilir.
V. En önemli temsilcileri Paul Valery, Rimbaud ve Verlaine’dir.
14.Parnasizmle ilgili olarak söylenen yukarıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E)
II. Daha çok şiirde kendini gösterir.
III. Sanatsal biçim ve sanatsal içerik kaygısı ön plandadır.
IV. Parnas şiir için “biçimciliği amaçlayan” şiir de denebilir.
V. En önemli temsilcileri Paul Valery, Rimbaud ve Verlaine’dir.
14.Parnasizmle ilgili olarak söylenen yukarıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E)
15. Serveti
Fünûn şiiriyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Aruz ölçüsü kullanılmıştır.
B) Ahenge önem verilmiştir.
C) Dize bağımsızlığına önem verilmiştir.
D) Düzyazıya özgü cümle yapısından yararlanılmıştır.
E) Göze göre değil, kulağa göre uyak anlayışı benimsenmiştir.
A) Aruz ölçüsü kullanılmıştır.
B) Ahenge önem verilmiştir.
C) Dize bağımsızlığına önem verilmiştir.
D) Düzyazıya özgü cümle yapısından yararlanılmıştır.
E) Göze göre değil, kulağa göre uyak anlayışı benimsenmiştir.
Hem Doğu’ya, hem
de Batı’ya ait bir edebî kültürle yetişmiştir. Servet-i Fünûn şairleri içinde,
heceyi ilk kullanan sanatçılardan biridir. Çocuk şiirlerinin dil ve üslubunda,
“Şermin”in açık etkisi açıktır. Nazımda vezne büyük bir değer vermesi, onu,
aruzun kalıpları arasında yeni birtakım bileşimler yapmaya, yeni aruz vezinleri
icadına kadar sürüklemiştir. 1908’den sonraki şiirlerinde “sosyal
duygulanmalara daha fazla yer vermiştir. Osmanlıcanın koyu bir savunucusu
olarak kalmıştır. Lisân-ı Osmânî isimli eserinde, derskonum.com
Osmanlıcanın güzelliğini savunmuştur.
16.Bu parçada sözü edilen sanatçı, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tevfik Fikret B) Cenap Şahabettin
C) Ali Ekrem D) Süleyman Nesip
E) Hüseyin Sîret
16.Bu parçada sözü edilen sanatçı, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tevfik Fikret B) Cenap Şahabettin
C) Ali Ekrem D) Süleyman Nesip
E) Hüseyin Sîret
Edebiyat-ı
Cedide’nin hem şiir, hem de düzyazı alanında eser veren en önemli
sanatçılarından biridir. Sanat için sanat ilkesine bağlı olarak yalnızca
kişisel konularda şiirler yazmıştır. Şiirlerinde aşk, doğa ve ahenge önem
verdiği gibi, duygu ve hayallerini anlatırken seçkin kelimelere ve o güne dek
görülmemiş yeni tamlamalara yer vermiştir. Şiirlerindeki karamsar duyguların
müziği hâlinde olan iç ahenk onda sembolizmin etkileri olduğunu gösterir.
17.Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tevfik Fikret B) Muallim Naci C) Mehmet Rauf D) Ahmet Haşim E) Cenap Şehabettin
17.Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tevfik Fikret B) Muallim Naci C) Mehmet Rauf D) Ahmet Haşim E) Cenap Şehabettin
"Sanat, şahsi ve muhteremdir." ilkesine
bağlı kalan bu dönem sanatçıları, şiirler, söyleşiler, edebiyat
eleştirileri yayımladılar, Batı edebiyatı üzerinde yazılar yazmaya
başladılar. Toplumsal sorunlarla hiç ilgilenmeyip Arapça ve Farsça
tamlamalarla yüklü bir dil kullandılar. 1911'de Genç Kalemler
dergisi çıkmaya başlayınca topluluğun bir etkinliği kalmadı.
18-Aşağıdakilerden hangisi yukarıda tanıtılan edebiyat
topluluğuna hangisi olabilir?
A) Fecriati
B) Servetifünun
C) Yedi Meşaleciler
D) Beş Hececiler
E) Garipçiler
"Piyale" adlı şiir kitabının ön
sözünde, şiir hakkındaki düşüncelerini "Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar"
başlığı altında aktaran şair, şöyle der: "Şiirde
anlamı aramak, bülbülü eti için öldürmeye benzer."
19-Burada sözü edilen Fecr-i Âti şairi
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cenap Şahabettin
B) Celal Sahir Erozan
C) Ahmet Haşim
D) Ali Canip Yöntem
E) Yakup Kadri Karaosmanoğlu
I. Ziya Gökalp
II. Mehmet Akif Ersoy
III. Faruk Nafiz Çamlıbel
IV. Yahya Kemal
V. Ahmet Haşim
20.Yukarıda numaralanmış sanatçılar benimsedikleri şiir anlayışı yönüyle ikişerli eleştirilirse hangisi dışta kalır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
II. Mehmet Akif Ersoy
III. Faruk Nafiz Çamlıbel
IV. Yahya Kemal
V. Ahmet Haşim
20.Yukarıda numaralanmış sanatçılar benimsedikleri şiir anlayışı yönüyle ikişerli eleştirilirse hangisi dışta kalır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
Yeni Türk edebiyatında, Anadolu halkının acılarını sade
bir dille, hece ölçüsüyle, coşkun bir anlatımla dile getiren ilk şairimizdir.
Manzum nesir diyebileceğimiz Halk şiirine yaklaşan bir şiir yapısı vardır.
Önemli şiir kitapları; Ey Türk Uyan, Tan Sesleri, Türk Sazı adlarını
taşımaktadır. derskonum.com
21.Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A)Mehmet Emin Yurdakul B)Ali Canip Yöntem
C)Reşat Nuri Güntekin D)Ziya Gökalp
E)Ömer Seyfettin
21.Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A)Mehmet Emin Yurdakul B)Ali Canip Yöntem
C)Reşat Nuri Güntekin D)Ziya Gökalp
E)Ömer Seyfettin
22.Aşağıdakilerden hangisi Hecenin Beş
Şairi’nden biri değildir?
A) Halit Fahri Ozansoy
B) Yusuf Ziya Ortaç
C) Ziya Osman Saba
D) Faruk Nafiz Çamlıbel
E) Enis Behiç Koryürek
A) Halit Fahri Ozansoy
B) Yusuf Ziya Ortaç
C) Ziya Osman Saba
D) Faruk Nafiz Çamlıbel
E) Enis Behiç Koryürek
..........Paris yıllarında yurtdışında
yüksek nitelikli beğeniyle, Batı şiirine yönelip ona öykünme yerine, geleneksel
şiirimizi yeni bir yorumla ele aldı. Divan şiiri çizgisinde, biçime ağırlık
veren, yetkin şiirler yazdı. Şiirde, dili, biçimi, ahengi son derece önemli
görür. Millî Edebiyat akımı sanatçılarını makaleleriyle desteklemiş olmasına
karşın onlara katılmamış saf (öz) şiir yolunda ürünler vermiştir. Biri dışında
tüm şiirlerini aruz vezniyle yazmıştır.
23.Bu parçada boş bırakılan yere, aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Ahmet Haşim
B) Ziya Gökalp
C) Yahya Kemal Beyatlı
D) Mehmet Akif Ersoy
E) Mehmet Fuat Köprülü
23.Bu parçada boş bırakılan yere, aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Ahmet Haşim
B) Ziya Gökalp
C) Yahya Kemal Beyatlı
D) Mehmet Akif Ersoy
E) Mehmet Fuat Köprülü
İran Tebriz kenti
civarında yaşayan Azeri-Türk asıllı bir şairdir. Farsça şiirleriyle
tanındığından İranlılar onu “Çağdaş Hafız” olarak niteler. Annesinin ısrarı ile
Türkçe şiirler de yazmıştır. Tasavvufla da ilgilenen şair, Kur’an ayetlerini
levhalara yazarak hat sanatında da kendini gösterir. Âşık tarzı şiire,
geleneksel söz kalıplarına, atasözleri ve deyimlere yer vererek yeni bir çığır
açmıştır. Güney Azerbaycan Türkçesini ayağa kaldırmış olan şair, kültürü
sanatkârane bir şekilde işleyerek mahallîden evrensele ulaşmıştır. Şiirleri
âdeta bir destan gibi bütün Türklerin kültür değerlerini canlı, derskonum.com renkli bir şekilde yansıtır.
24-Bu parçada sözü edilen şair
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bahtiyar Vahapzade B) Şehriyar C) Hafız Nimetullah D)
Aybek E) Özker Yaşın
Aşağıdaki ifadeler doğru ise
cümlelerin başında yer alan kutulara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
( ) Milli edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde memleket manzaralarıyla ilgili söyleyişler sıkça görülür.
( ) Beş Hececiler, Anadolu ve Anadolu insanını anlatmışlardır.
( ) Milli edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirler tamamen serbest müstezatla yazılır.
( ) Milli edebiyat zevkinin temellerinde sembolizm ve parnasizm vardır.
( ) Milli edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde halk arasından rastgele insanlar ele alınmıştır.
25-Yukarıdaki verilen ifadelerin "D" - “Y” sıralanışı hangi şekilde olmalıdır?
A) Y. Y, D, D, D
B) D. D, Y, D, Y
C) D, Y, D, Y, D
D) Y, D, Y, D, Y
E) D, D, Y, Y, Y
( ) Milli edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde memleket manzaralarıyla ilgili söyleyişler sıkça görülür.
( ) Beş Hececiler, Anadolu ve Anadolu insanını anlatmışlardır.
( ) Milli edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirler tamamen serbest müstezatla yazılır.
( ) Milli edebiyat zevkinin temellerinde sembolizm ve parnasizm vardır.
( ) Milli edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde halk arasından rastgele insanlar ele alınmıştır.
25-Yukarıdaki verilen ifadelerin "D" - “Y” sıralanışı hangi şekilde olmalıdır?
A) Y. Y, D, D, D
B) D. D, Y, D, Y
C) D, Y, D, Y, D
D) Y, D, Y, D, Y
E) D, D, Y, Y, Y