12.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI VE CEVAPLARI,
TEST,KLASİK,AÇIK UÇLU,12.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI VE CEVAPLARI, 12.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI, YAZILI SORULARI,2018-2019-2020
derskonum.com değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
Derskonum.com ailesi olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevapları, konu anlatımı, pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..
Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için 12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 1.Dönem 2.Yazılı Soruları ve Cevapları üzerine bir paylaşım yapacağız.
Siz de eğer bize ve tüm eğitim camiasına yardımcı olmak adına hazırladığınız yazılıları-notları-soruları-videoları paylaşmak isterseniz mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.
İyi çalışmalar..
doğru konum= derskonum
doğru konum= derskonum
doğru konum= derskonum
destek olmak için lütfen link paylaşınız
ÖRNEK AŞAĞIDA
gönderen: İsmail GÖÇER'e teşekkürler..
gönderen: İsmail GÖÇER'e teşekkürler..
1-) Artık
demir almak günü gelmişse zamandan
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan
Birçok gidenin her biri memnun ki yerinden
Birçok
seneler geçti, dönen yok seferinden
Bu
parçada aşağıdaki edebî akımlardan hangisi
etkilidir?
A)
Sembolizm B) Parnasizm C) Sürrealizm
D) Dadaizm E) Fütürizm
2-)
Işıklar ipek olur
Yapraklar çiçek olur
Çalılar petek olur
Dolar kuru dereler
Bu
dizelerdeki kafiyenin türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yarım B) Tam C) Zengin
D) Tunç E) Cinaslı
3-)
Aşağıdaki dizelerin hangisinde somutlama
yapılmıştır?
A) Dolu rüzgârla çıkıp ufka giden
yelkenli
Gidişin seçtiğin akşam saatinden
belli
B) Yürü! Hür maviliğin bittiği son hadde kadar
İnsan âlemde hayal ettiği
müddetçe yaşar
C) Uluslar sarı, kara, ak, kızıl… uzanmış birer el Toplanacak, verilecek yaşama var,
sevgi var
D) Yolunu gözlüyor lamba ve merdiven
Susmuş ninnilerle gıcırdıyor beşik
E) Duyuluyor zamanın tahtayı kemirdiği,
Tavan aralarında, tavan
aralarında.
4-)
Az kelimeyle
çok şey söylemekten yana olan, söylediklerinin ses ve çağrışım bakımından
zenginliğine önem veren Cahit Sıtkı’ nın
şiirlerinde ölüm kadar güçlü bir yaşama sevgisi de hissedilir.
Buna
göre aşağıdaki dizelerden hangisi
Cahit Sıtkı Tarancı ’ ya ait
bir şiirden alınmış olabilir?
A) Nedense unutamadık gitti,
Unutulacak bütün şeyleri.
B) Ölçüler değişti, dünya ufaldı,
Geçiyor saatler, günler, aylar,
seneler.
C) Her
mihnete kabulüm, yeter ki
Gün eksilmesin penceremden.
D) Aydınlık olsa
da bir, olmasa da,
Hatta bence olmasa daha iyi.
E) Çisil
çisil yağmur sonrası
Gün ışığını aramak boşuna.
5-)
Millî
Mücadele’nin heyecanlı yıllarında, millî duyguları derinden yaşaması, hayatta
asla feda edilemeyecek değerleri tanıması onun sadece şiirlerine değil, roman
ve hikâyelerine hatta denemelerine derinden tesir etmiştir. Zaman, ruh ve aşk
kavramlarının zengin imajlarla işlendiği şiirlerini yazmakta son derece titiz
davranmıştır. Öğrencisi olduğu Yahya Kemal’e hayranlığına rağmen belki de onun
taklitçisi durumuna düşmemek için tarih atmosferini şiirinden uzak tutmuşsa da
yine en çok, “Bursa’da Zaman” şiiriyle
tanınır. Zamanı, geçmiş, yaşanan an ve geleceğin birlikte idrak edildiği bir
bütün hâlinde görür.Başlangıçta heceyi kullanmasına rağmen, sonraları serbest
şiire geçmiştir. Folklordan daima uzak durmuştur. Yahya Kemal ve Valery’den
aldığı “mükemmellik” anlayışına ulaşma çabasında rüya ve masaldan hareketle duygu ve
düşüncelerini “ses” hâline getirir. Varlığın tüm sırlarını
sembollerle ifade eder.
Bu
parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cahit Sıtkı Tarancı
B) Ziya Osman Saba
C) Necip
Fazıl Kısakürek D) Ahmet Hamdi
Tanpınar E) Ahmet Muhip Dıranas
6-) Beyaz beyazdı bulutlar,
Gölgeler buğulu, derin;
Ah o hiç dinmeyen rüzgâr
Gündüz uykusu çiçeklerin
Bu
dizelerde altı çizili kelime grubunda
aşağıdakilerden hangisi vardır?
A) Ad aktarması B) Güzel adlandırma
C) Kişileştirme D) Dolaylama E) Soyutlama
7-)
Türk edebiyatında ilk
poetika örneği sayılan makalesiyle saf (öz)
şiir eğilimini başlatan şair olarak kabul edilir.
Bu
parçada bahsedilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cenap
Şahabettin B) Ahmet Haşim C) Tevfik Fikret
D) Yahya
Kemal Beyatlı E) Necip Fazıl Kısakürek
8-) Teb kralları gibiydim öyle
yalnızdım (I)
Bir çağda seni bu beyazlığında tuttum (II)
Ak, sabah kalyonlarım hep
gökyüzündeydi (III)
Ben rüzgar
değirmeninizde kaldım (IV)
Ben o gecelerde saçıydım çocukların (V)
Yukarıdaki dizelerde numaralanmış sözlerin hangisi imgeli, mecazlı bir söyleyiş özelliği göstermemektedir?
A)
V B) IV C) III D) II E) I
9-)
Artık
hepinizin kafasına
şu daaaaaank
desin:
Köylünün
toprağa hasreti var,
toprağın hasreti
makinalar!
Bu
dizelerde aşağıdaki sanat akımlarından hangisinin etkisi görülmektedir?
A)
Empresyonizm B)
Dadaizm C) Realizm
D)
Fütürizm E) Sürrealizm
10-)
Konuşmacının
“Siz bugün İkinci Yeni denen hareketin bir temsilcisi olduğunuza göre bu şiiri
nasıl tarif edersiniz?” sorusu karşısında
- - - - başlıyor anlamsız şiirin ne olduğunu anlatmaya.
Bu
cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A) Nazım
Hikmet B) Sunay Akın C) Cahit Zarifoğlu
D) Oktay
Rıfat Horozcu E) Sezai Karakoç
11-)
Öz ve biçim
dengesini yetkinliğe ulaştırarak asıl kişiliğini bulduğu kitabının Galile Denizi olduğu söylenebilir. Bu
kitabındaki şiirlerle başlayan soyutlama eğilimleriyle İkinci Yeni’nin başlıca
şairleri arasında yer almıştır. Batı şiirinin rondo gibi. türlerinin denendiği
Çivi Yazısı’ndaki arayışları Mısırkalyoniğne’de letrizme varıyor. Âşıkane’de bu
kez Doğu şiirinin klasik şiir yapılarını deneyen, beyit ve türkü biçimlerinden
yararlanan sanatçının şiiri Şenlikname’de iyice düzyazıya yaklaşmaktadır. Çok kısa ve
soyut şiirlerin yer aldığı Taşbaskısı’ndan sonra Atlas’ta somut nesnelere,
doğabilime ilgisi gözlemleniyor. Bu yapıtı, onun özellikle biçim alanında
sentez kitabıdır. Kül’de de aynı özellikleri sürdürüyor. Araştırıcı kişiliği,
özgün duyarlıkları ve buluşlarıyla sanatçı 20. yüzyıl Türk şiirinin en önemli
şairleri arasındadır.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Turgut
Uyar B) Edip Cansever C) İlhan Berk
D) Cemal Süreya E) Ülkü
Tamer
12-)
I. Yeni’nin sanat görüşü ile ilgili aşağıdaki
yargılardan hangisi yanlıştır?
A) Müzik ve resme ait unsurların şiirde
kullanılmasını tercih
etmişlerdir.
B) Şiirde
ölçü, kafiye, redif kullanımı
reddedilmiştir.
C) Sözün doğallığını bozduğu
gerekçesiyle edebî sanat
kullanımı benimsenmemiştir.
D) İçerikte sıradanlık ve üslupta gerçekçilik ve içtenlik tercih edilmiştir.
E) Şiirde o güne kadar işlenmemiş
konuları işlediler..
13-) Kalbim yine üzgün seni andım da derinden,
Geçtim yine dün eski hazan bahçelerinden!
Üzgün ve kırılmış gibi en ince
yerinden,
Geçtim yine dün eski hazan
bahçelerinden!
Bu dizeler biçim ve içerik
özelliklerine göre aşağıdaki hangi şiir
anlayışına örnek olarak gösterilebilir ?
A) Saf şiir B)
Toplumcu-Gerçekçi şiir C) Garip şiiri
D) II.Yeni şiiri E) Milli edb. anlayışını sürdüren şiir
14-) Söyleyişine çarpıcılık kazandırmak için boyalı bir yol seçiyor; sıfatları
benzetmeleri üst üste yığıyor. Bu da, göstermek istediği kişi, varlık ya da
nesnelerin gerçeğe benzerliğini büyük ölçüde örseliyor.
Parçada geçen "boyalı"
sözcüğü hangi anlamda kullanılmış olabilir?
A) şiirsel B) etkili
C) özentili D)
duygusal E) düşsel
15-) Kanlıca
deyince akla ilk gelen, yoğurt oluyor ( ) Daha eskiler, kahvesini de biliyor.
Şöyle değirmende öğütülen ( ) büyük, kulpsuz fincanlarda sunulan kahve ( )
Sonra, kıyı boyunca uzanan yalılar, ille de adıyla anılan koyu ve canım korular
( )
Bu
parçada ayraçla ( ) belirtilen yerlere, aşağıdakilerin hangisinde verilen
noktalama işaretleri sırasıyla getirilmelidir?
A) (...) (,) (.) (.) B) (.) (,) (:) (.) C) (:) (;) (...) (.)
D) (:) (;) (.) (...) E)
(.) (,) (...) (...)
16-) Aşağıdaki
cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı vardır?
A)
Bize hep: “İyi bir kitap okuru olmakla övününüz.” derdi.
B)
“Bugünlerde işlerimiz iyi.” diyerek ellerini ovuşturdu.
C)
Öğrencilerine her zaman dürüst olmayı öğütlerdi.
D) “O zamanlar buğdaylarımız bu
değirmende övütülürdü.” diye söze başladı.
E)
Doktor, anneme: “Günde üç öğün yemek yiyin.” dedi.
17-) Türk
şiirinde bazı şairler bir şiiriyle öyle özdeşleşmiş, öyle popüler olmuştur ki o
şiir şairin adeta soyadı gibi olmuştur. Şiirle şair birlikte anılır olmuştur.
Aşağıdakilerden
hangisi bu açıklamaya uygun bir örnek değildir?
A)
Attila İlhan-Serenad
B) Nazım Hikmet-Kerem Gibi
C) Sezai Karakoç- Mona Roza
D) Arif Nihat Asya-Bayrak
E) Necip Fazıl
Kısakürek-Kaldırımlar
18-) Bir
güvercin ... Beni görünce ürktü . Acaba
açık kalan pencereden mi girdi
içeriye ? Oradan oraya uçuyor, dışarı çıkacak bir
yer arıyor ! Maviliği, belki de çok uzaklardaki
gemileri görüyor .
Bu
parçadaki numaralanmış yerlerin hangisindeki noktalama işareti yerinde kullanılmamıştır?
A)
I. B) II. C) III. D)
IV. E) V.
19-) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı
vardır?
A) Bu tedaviden sonra hastalığın seyri değişti.
B) Yıllık izninin bir bölümünü bu ay kullanıyor.
C) Organ nakliyle yaşama döndürülen hastaların
sayısı gün geçtikçe artıyor.
D) Uzun süre yağmur altında yürüdükten sonra sığınacak
bir yer
buldu.
E) Çağırılmadığı için akşamki davette o
yoktu.
20-) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde aynı düşünce
değişik sözlerle yinelenmiştir?
A) Seçilen konular ve
bunların işleniş biçimi, yazınsal türlere göre değişir.
B) Bu şiirlerin bir bölümü yazıldığı günlerin sınırını aşamamış,
yaşarlığını koruyamamıştır.
C) Şimdi de yaratma
sürecinin bir başka yönü, konunun algılanış biçimi tartışılmalıdır.
D) Konuşma sırasında,
sözcük seçimiyle, ses tonuyla anlam değişiklikleri oluşturulabilir.
E) Romanda, kişinin doğup
büyüdüğü topraklan unutması, oralardan kopuş nedenleri uzun uzun
anlatılmaktadır.
*** C E V A P A N A H T A R I
***
*
Her Soru 5
puandır. * Başarılar
Dileriz.
|
|||||||||||
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
||
1
|
A
|
11
|
C
|
||||||||
2
|
B
|
12
|
A
|
||||||||
3
|
E
|
13
|
A
|
||||||||
4
|
C
|
14
|
C
|
||||||||
5
|
D
|
15
|
E
|
||||||||
6
|
C
|
16
|
D
|
||||||||
7
|
B
|
17
|
A
|
||||||||
8
|
B
|
18
|
D
|
||||||||
9
|
D
|
19
|
E
|
||||||||
10
|
E
|
20
|
B
|
||||||||
DOĞRU:
|
YANLIŞ:
|
PUAN:
|