12. SINIF TÜRK DİLİ ve EDEBİYAT 2. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI 2021
12. SINIF EDEBİYAT 2. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI 2021,
12. SINIF EDEBİYAT 2. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI, EDEBİYAT YAZILI SORULARI, EDEBİYAT YAZILILARI, 12.SINIF EDEBİYAT YAZILI, YAZILI SORULARI,
derskonum.com değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
DİKKAAATTT: BU SINAVDA SADECE ROMAN ÜNİTESİ VARDIR.. KENDİ ÖĞRETMENİNİZİN HANGİ ÜNİTELERİ DAHİL ETTİĞİNİ DİKKATE ALINIZ..
DERSKONUM ANADOLU LİSESİ
2019-2020 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
12. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 2. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI
1-Cumhuriyet
dönemi romanını etkileyen sosyal-siyasi-kültürel-ekonomik ve askeri olay ve
olgular nelerdir? Bunlar hakkında kısa bilgiler veriniz.10p
2-Aşağıda
verilen tabloya Cumhuriyet dönemi roman anlayışları/eğilimleri hakkında
istenilen bilgileri yazınız. 10p
|
Toplumcu
-Gerçekçi |
Bireyin
İç Dünyasını Esas Alan |
Temalar |
|
|
Dil Anlayışı |
|
|
Sanat Anlayışı |
|
|
Temel
Çatışmalar |
|
|
Temsilciler |
|
|
3-Milli
Edebiyat anlayışını sürdüren romanın beş özelliğini ve beş temsilcisini
yazınız. 10p
özellikler |
* * * * * |
|
temsilci |
* * * *
*
|
|
4-Postmodernizm
ve büyülü gerçekçilik nedir ? Edebiyatımızda bu anlayış ile eser veren
sanatçılar kimlerdir ? 10p
Postmodernizm:
----İsimler:
Büyülü gerçekçilik:
----İsimler:
5-Aşağıdaki
tabloda verilen eserlerin yazarını yazınız. (10 puan)
ESER |
SANATÇISI |
|
ESER |
SANATÇISI |
Sözde Kızlar |
|
|
Kırmızı
Pazartesi |
|
İbiş'in Rüyası |
|
|
Aylak Adam |
|
Teneke |
|
|
Fikrimin
İnce Gülü |
|
Kara Kitap |
|
|
Yılkı Atı |
|
Beyaz Gemi |
|
|
Bin Hüzünlü
Haz |
|
6-Aşağıda verilen tanım ve kavramları
eşleştiriniz. 10p
( ) 1. Resim sanatında da kullanılan bu
teknik, roman sanatında gerçek ya da kurmaca metinlerin bir romanın ana
metnine serpiştirilerek yerleştirilmesidir. |
a) Metinler arasılık |
( ) 2. Bir edebî metnin dokusuna hem
edebiyat alanından hem de başka alanlardan metin parçalarının katılmasıdır. |
b) Parodi |
( ) 3. Postmodernist romanda, belli bir
metnin konusunu yeni bir metin oluşturmak için hareket noktası olarak
almaktır. |
c) Pastiş |
( ) 4. Gerçekle kurmaca arasındaki
ilişkileri sorgulayıp okunanın bir kurmaca olduğunu anımsatan kurmaca türüdür |
ç) Kolaj |
( ) 5. Roman içerisinde şiir, mektup, destan,
masal gibi metin türlerinin söyleyiş ve biçim özelliklerini kullanarak bir benzerini
yazmadır. |
d) Üst kurmaca |
7-Aşağıda verilen cümlelerde boş
bırakılan yerleri doldurunuz. 10p
a-Dağlar ve Steplerden Masallar” adlı hikâye kitabıyla büyük ün kazandı. Bu
eseri, 1963'te Lenin Ödülü'ne layık görülmüştür. Louis Aragon’un (Lui Aragon),
dünyanın en güzel aşk hikâyesi dediği “Cemile”, dünya edebiyatında bir başyapıt
olarak tanınır. Eserlerinde folklorik unsurları ustaca kullanan bir yazar olan
......................., yalnızca Kırgız halk kültürünün değil, eski Türklere
ait inançların izlerini de roman ve hikâyelerinde yansıtmıştır
b-Türk edebiyatında özellikle romanlarıyla önemli bir yer edinmiştir.
Eserlerinde genel olarak Türk toplumunun Tanzimat’la başlayıp Cumhuriyet’le
devam eden süreçteki değişimini ele alan.......................... 'un önemli romanları da şunlardır: Kiralık
Konak, Nur Baba, Hüküm Gecesi...
c-Türk edebiyatında daha çok, gerçekçi ve toplumcu gerçekçi bir bakış
açısıyla işlenen bu konuları genellikle gerçeküstücü bir yaklaşımla ele aldı.
Anlatımında gerçeklerden, gözleme dayalı unsurlardan ve halk ürünlerinin
anlatım tarzlarından yararlandı. Eserleri pek çok dile çevrilen
................................ Sevgili Arsız Ölüm, Aşk İşaretleri, Ölüm
Yokmuş, Unutma Bahçesi roman türündeki eserlerindendir.
d-Yazar eserlerinde genellikle yalnız, bunalımlı, kendine ve topluma
yabancılaşmış insanları konu edindi. Bireyin iç dünyasını başarılı bir şekilde
yansıtan Atılgan, Türk romancılığında modern anlatım tekniklerini kullanmadaki
başarısıyla da dikkatleri çekten .............................. Bodur Minareden
Öte hikâye; Anayurt Oteli roman türünde yazdığı eserlerdir.
e-Cumhuriyet
Dönemi yazarlarındandır. Asıl adı Mehmet Raşit Öğütçü olan
..............................., ortaokulun son sınıfında öğrenimini
yarıdabıraktı. Babasıyla bir süre yurt dışında kaldıktan sonra döndüğü Adana’da
pamuk fabrikalarında işçilik, dokumacılık, kâtiplik yaptı. 1950’de İstanbul’a
geldikten sonra kalemiyle geçinmeye başladı. Seçtiği konularla, çizdiği
karakterlerle, eserlerindekikişiliğiyle XX. yüzyıl Türkiyesi’nin durumunu
ustalıkla yansıtan gerçekçi
bir yazar oldu.
8-Aşağıda
verilen metinde geçen yazım yanlışlarını bulunuz.Altınız çiziniz. 10p
Cumartesi günüde okulca pikniğe gittik.
Piknik yeri oldukca büyük ve düzbir alana sahipdi. Sınıf olarak Piknik yerinde
ki bir ağacın altına yaygılarımızı serdik. Piknik için sepetimizde ki
yiyecekleri çıkardık. Tam yemeye başlıyordukki yaygının kenarında ki uzun
kuyruklar oturmuş karınca sürüsünü gördük. Bütün pikniğimiz rezilolmuştu.
Tabiki moralimizde. Ama bu gün bizi kimse durduramazdı. Ne var ne yok topladık
ve ötedeki geniş alana gittik. Afiyetle nevar
neyok yedik. Ben ise kadın budu
köfteyi çok kaçırdığın için karnım oldukça şişmişdi. Ahmet ise arap aşı
çorbasından şikayetçiydi
9-
Artık var olmayan şeyleri büyük bir özlemle kim bilir kaç kez anmışızdır ( ) Kimi zaman, yalnızca geçmişte kalan şeylerin değerini anlayabiliyormuşuz gibi geliyor bana ( ) Kültürümüzün ayrılmaz öğeleri gün geçtikçe yok olmaya yüz tutuyor ( ) tarihsel yapılar, müziğimiz, bize özgü yemekler ( ) Eskiden bilinen birçok olağanüstü yiyecek de unutuluyor artık ( ) hem de bir daha hiç yenmemek, tadılmamak üzere.
Yukarıdaki
metinde boş bırakılan noktalama işaretlerinin yerini uygun işaretle doldurunuz. 10p
10-Aşağıda verilen paragraflarda
kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını yazınız. 10p
“Deneme,
büyük savlar içermez. Daha çok duyguya, sezgiye, birikime ve akla dayanır.
Denemede yazar kendi birikimini, içinden gelenleri özgürce aktarır. Bu edenle Nurullah Ataç deneme için: “Deneme benin ülkesidir.” der. Bu
görüşe katılmamak elde değildir.” |
“Destanlar,
tarihten önce ve tarihin başlangıcı sırasında bir milletin geçirdiği
maceraları, yetiştirdiği kahramanları; doğa, evren ve toplum olayları hakkında
düşündüklerini ve bunlar karşısında aldığı vaziyetleri anlatan din ve
kahramanlık hikâyeleridir.” |
“Konuşma
ile yazma farklıdır. Konuşma geçicidir, yazma kalıcı. Konuşma anlıktır, yazma
sonsuz. Yazıya geçirilen her şey olduğu gibi korunur. Konuşma ise saman
alevi gibi söylendiği anda yitip gider.” |
D.Yolu: |
D.Yolu: |
D.Yolu: |
DERSKONUM.COM SİZE BAŞARILAR DİLER
TÜM
ÖRNEK YAZILILAR İÇİN SİTEMİZİ ZİYARET EDİNİZ..
derskonum.com
DİKKAAATTT: BU SINAVDA SADECE ROMAN ÜNİTESİ VARDIR.. KENDİ ÖĞRETMENİNİZİN HANGİ ÜNİTELERİ DAHİL ETTİĞİNİ DİKKATE ALINIZ..
Cevapları neden yok
YanıtlaSil