Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı Şiir Testi, Cumhuriyet Edebiyatında Şiir Test, Cumhuriyet Dönemi Şiiri Testi, TESTLER, İNDİR , PDF
derskonum.com'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
doğru konum= derskonum
1.
Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet Dönemi'nin özelliklerinden biri değildir?
A)
Anadolu’ya ve halkın sorunlarına yönelme düşüncesi yaygınlık kazanmıştır.
B)
Eserlerde Kurtuluş Savaşı'nın etkileri görülür.
C)
Sanatçıların dili genellikle sadedir.
D) Halk
şiirinden yararlanılmış, şiirde genellikle hece ölçüsü kullanılmıştır.
E)
Bu dönemde sadece roman, öykü ve şiir türlerinde eserler verilmiştir.
2. Memleket
edebiyatı, (I) Anadolu’yu ve Anadolu insanını anlatmaya çalışan bu anlayışın
temelleri Tevfik Fikret tarafından atılmıştır. (II) şiirde hece ölçüsünü ve
halk şiiri nazım biçimlerini kullanmışlar. (III) Sanatçılar yalın bir dille
eserler vermiştir. (IV) Mahalli söyleyişleri edebiyata sokmuşlardır. (V) Faruk
Nafiz, Halit Fahri, Ahmet Kutsi Tecer gibi şairler iyimser bir psikoloji ile
şiirler, yazmışlardır.
Bu
parçada Memleket edebiyatı ile ilgili numaralanmış cümlelerden hangisinde bir bilgi yanlışı yapılmıştır?
A)
I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
3.
Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet Ede-biyatı'nın belirleyici özelliklerinden
biri değildir?
A)
Aruz, yerini serbest şiir anlayışına bırak-mıştır.
B)
Halk diliyle aydınların dili arasındaki kopukluk giderilmiştir.
C)
Romanda toplumsal gerçekçilik egemen olmuştur.
D)
Süslü, sanatlı bir anlatım yolu tercih edilmiştir.
E) Edebiyat bir
kesime değil, tüm Anadolu’ya açılmıştır.
4.
Aşağıdakilerden hangisi I. Yeni Hareketi’nin özelliklerinden biri değildir?
A)
şiir, ölçü ve uyaktan kurtarılmalıdır.
B)
şiir dili, halkın konuştuğu dil olmamalıdır.
C)
şiirde edebi sanatlara yer verilmemelidir.
D)
Günlük yaşamdaki her şey şiirin konusu olabilir.
E)
şiirde esprili, nükteli bir anlayış benimsenmelidir.
1950’den sonra Mehmet
Çınarlı’nın çıkardığı dergi çevresinde toplanan bazı sanatçılar Garipçilere
tepki göstermişler; milli-manevi değerlere dayalı bir şiir anlayışı ortaya
koymuşlardır. şiirde ölçü, uyak gibi ögeleri önemseyen bir topluluktur.
5.Bu
parçada hakkında bilgi verilen edebi topluluk aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Fecriati B) Toplumsal
Gerçekçiler
C)
Hisarcılar D) Maviciler
E)
II. Yeniciler
7. 1928’de
eserlerini bir kitapta toplayarak ortaya çıkan bu genç sanatçılar, edebiyatta
daima “yenilik, içtenlik, canlılık” peşinde koşmuşlardır. Bu genç sanatçılar
geleneksel temalar yerine yeni temalar bulup işlemişlerdir fakat tam bir
edebiyat topluluğu olamadan dağılıp gitmişlerdir.
Bu
parçada bahsedilen genç sanatçılar aşağıdaki edebi topluluklardan hangisine
bağlı olabilir?
A)
Garipçiler B) Yedi
Meşaleciler
C)
Hisarcılar D) Maviciler
E) II. Yeniciler
8. (I)
1950’den sonra bazı öykü ve roman yazarları halkla ve özellikle köye, köylü
sorunlarına yönelmişler, (II) gözlemci bir gerçekçilikle eserler vermişlerdir.
(III) Toplumsal Gerçekçiler, ele aldıkları sorunları daha çok sosyalist dünya
gö-rüşünden hareketle işlemişler; (IV) sanatı bu görüşü yayma doğrultusunda
kullanmışlardır. (V) Toplumsal gerçekçi yazarların en önemli ismi M. Akif
Ersoy’dur.
Toplumsal
Gerçekçiler'le ilgili bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisinde bir bilgi yanlışlığı yapılmıştır?
A)
I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
9.
Aşağıdakilerden hangisinde bir bilgi
yanlışı vardır?
A)
Yedi Meşaleciler; Beş Hececilerin şiir anlayışına tepki olarak ortaya
çıkmıştır.
B)
Toplumsal Gerçekçiler; sosyal olaylara ve toplumsal gerçeklere yönelerek yurt
gerçeklerini savunmuşlardır.
C)
Beş Hececiler; Halk şiirinden, yerli kaynaklardan yararlanarak şiirimizin
aruzdan heceye geçişinde önemli rol oynamışlardır.
D)
Hisarcılar; Garip Hareketi’nin etkisiyle geleneksel şiir anlayışına karşı çıkarak
yeni bir şiir anlayışını savunmuşlardır.
E)
Garipçiler; şiir, bütün biçimsel kurallardan kurtul-malıdır, anlayışıyla
hareket etmiştir.
10. Türk
edebiyatındaki edebi anlayış ve oluşumları anlamak için onları oluşturan
sanatçılarına veya en büyük temsilcilerine bakmak gerekiyor. Mesela ----
anlamak istiyorsak mutlaka ---- de tanımak zorundayız.
Yukarıdaki
boşluklara aşağıdakilerden hangisi getirilemez?
A)
Servetifünun’u - Tevfik Fikret’i
B)
Garipçiler’i - Orhan Veli’yi
C)
Genç Kalemler’i - Ömer Seyfettin’i
D)
Fecriati’yi - Ahmet Haşim’i
E)
Yedi Meşaleciler’i - Edip Cansever'i
11.
Aşağıdakilerden hangisi II. Yeni topluluğunun özelliklerinden biri değidir?
A)
şiirde duyguya önem vermek
B)
şiirde konu veya olaylara yer vermemek
C)
Edebi sanatlara yüz çevirmemek
D)
şiirde söyleyişi daha çok önemsemek
E) Açık, anlaşılır
bir anlatım tercih etmek
12. –
Sanat, sanat için olmalıdır.
–
Geleneksel temalar yerine yeni temalar işlenme-lidir.
–
Milli ve ulusal değerler yerine Batılı ilkelerle sanat yapılmalıdır.
–
Edebiyatta taklitten kaçınılmalıdır.
Aşağıdaki
sanatçılardan hangisi, yukarıda sözü edilen edebi anlayışa uygun eserler vermemiştir?
A)
Cevdet Kurdet Solak
B)
Vasfi Mahir Kocatürk
C)
Oktay Rıfat Horozcu
D)
Sabri Esat Siyavuşgil
E)
Kenan Hulusi Koray
13. Garip
Hareketi’ne karşı bir tepki olarak ortaya çıkan bu topluluğun sanat ilkeleri
Garipçilerden oldukça farklıdır. Gözlemledikleri her şeyi kendilerine özgü bir
anlayışla aktarmışlar. İnsanın bilinçaltına inerler, soyut ve kapalı bir
anlatımı benimserler. Söyleyişi, anlamdan daha çok öne çıkararak ahengi ölçü ve
kafiyeyle değil, musiki ve anlatım zenginliğiyle sağlamışlardır.
Bu
parçada sözü edilen edebi topluluk aşağıda-kilerden hangisidir?
A)
II. Yeniciler B) Yedi Meşaleciler
C)
Beş Hececiler D) Hisarcılar
E) Toplumsal
Gerçekçiler
Basmakalıp söyleyişlerin egemen olduğu memleketçi şairaneliğe ve şairaneye,
romantik hece şiirine karşı çıkan ----, şiirin gündelik yaşama ve halka
yönelmesini amaçlıyordu.
14-Bu cümlede boş bırakılan yere aşağıdakiler-den
hangisi getirilmelidir?
A) Beş Hececiler B)
Garipçiler
C) Milli edebiyatçılar D)
Maviciler
E) Servetifünuncular
“şiir için şiir anlayışına
dayalı, sürrealizmden daha aşırı bir soyutlama akımı güden, noktalama işaretlerinin
gereksiz olduğunu savunan, şiirde akla ve mantığa yer vermeyen bir
topluluktur.”
15-Bu parçada hakkında bilgi verilen
topluluk aşağıdakilerden hangisidir?
A) Beş Hececiler B)
Yedi Meşaleciler
C) I. Yeni (Garipçiler) D)
II. Yeniciler
E) Fecriaticiler
TEST-2
1. “1928’de bir araya gelen şiire yeni bir
ses, yeni bir felsefi hava, yeni temalar getirmek düşüncesiyle ortaya çıkan,
yeniliği, içtenliği, özgürlüğü ilke edinen topluluktur.”
Yukarıda sözü edilen topluluk aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Toplumsal Gerçekçiler
B) Yedi Meşaleciler
C) İkinci Yeniciler
D) Beş Hececiler
E) Garipçiler
2.Aşağıdakilerden hangisi Fecriati
sanatçıları ile Yedi Meşalecilerin ortak özelliği olabilir?
A) şiirde anlamı ikinci plana atmışlardır.
B) Hece ölçüsüyle şiirlerini yazmışlardır.
C) Fransız edebiyatını örnek almışlardır.
D) Fransız şiirinden alınan nazım biçimlerini kullanmışlardır.
E) Eserlerinde,
toplumsal ve sosyal konuları işlemiş-lerdir.
Uyak, ilkel insanların şiiri akılda tutabilmesi için bir yardımcı
araçtı. Bugünkü insan ilkel olmadığına göre, uyak bırakılmalıdır. Uyakla
birlikte her türlü söz ve anlam sanatları da bırakılmalıdır. Bu sanatların
amacı doğayı değiştirme, nesne ve varlıkları olduğundan başka türlü
göstermedir. Bu yol, bugüne değin çok denenmiş; ama edebiyata hiçbir şey kazandırmamıştır.
Bunun gibi hece ölçüsü de aruz ölçüsü de gereksizdir.
3.Bu parçada dile getirilen görüşler aşağıdaki
edebiyat topluluklarından hangisine aittir?
A) Beş Hececiler B)
Garipçiler
C) İkinci Yeniciler D)
Fecriaticiler
E) Yedi Meşaleciler
Bilmem ki nasıl anlatsam
Nasıl, nasıl size derdimi
Bir dert ki yürekler acısı
Gönül yarası desem
Değil
Ekmek parası desem
Değil
Bir dert ki
Dayanılır şey değil
4.Bu dizeler, biçim ve içerik
özellikleri göz önünde tutulduğunda aşağıdaki sanatçılardan hangisine ait
olabilir?
A) A. Muhip Dıranas B)
Necip Fazıl Kısakürek
C) Cahit Sıtkı Tarancı D)
Orhan Veli Kanık
E) Faruk Nafiz
Çamlıbel
Gitti gelmez bahar yeli
Şarkılar yarıda kaldı
Bütün bahçeler
kilitli
Anahtar Tanrı’da
kaldı
Geldi çattı en
son ölmek
Ne bir yemiş, ne
bir çiçek
Yanıyor güneşte
petek
Bütün bal arıda
kaldı
5.Bu şiir biçim
ve içerik özellikleri göz önünde bulundurulduğunda aşağıdaki sanatçılardan
hangisine ait olabilir?
A) Orhan Veli
Kanık B) Ceyhun
Atıf Kansu
C) İlhan Berk D) Cahit
Sıtkı Tarancı
E) Melih Cevdet
Anday
Derinden derine
ırmaklar ağlar
Uzaktan uzağa
çoban çeşmesi
Ey suyun
sesinden anlayan bağlar
Ne söyler şu
dağa çoban çeşmesi
6-Bu dörtlük
biçim ve içerik özellikleri göz önünde bulundurulduğunda aşağıdaki
sanat-çılardan hangisine ait olabilir?
A) Faruk Nafiz
Çamlıbel B) Oktay Rıfat
Horozcu
C) Orhan Veli
Kanık D) Cemal
Süreya
E) Yahya Kemal
Beyatlı
Biliyor musun az
az yaşıyorsun içimde
Oysaki seninle
güzel olmak var
Örneğin rakı
içiyoruz
İçimizde bir
karanfil düşüyor gibi
Bir ağaç işliyor
tıkır tıkır yanımızda
Midemdi; aklımdı
şu kadarcık kalıyor
Sen o karanfile
eğilimlisin, alıp sana
Veriyorum işte
Sen de bir
başkasına veriyorsun daha güzel
O başkası yok mu
bir yanındakine veriyor
Derken karanfil
elden ele
7-Yukarıdaki
dizeler şekil ve içerik olarak değerlendirildiğinde aşağıdaki sanatçılardan
hangisine ait olabilir?
A) Faruk Nafiz
Çamlıbel B) Mehmet Akif
Ersoy
C) Yaşar Kemal D) Edip Cansever
E) Yavuz Bülent
Bakiler
Sivas yollarında
geceleri
Katar katar
kağnılar gider
Tekerlekleri
meşeden
Ağız dil
vermeyen köylüler
Odun mu, tuz mu,
hasta mı götürürler
Ağır ağır
kağnılar gider
Sivas yollarında
geceleri
8-Bu dizeler
Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin hangi yönüne örnek verilemez?
A)
Memleketçiliğine B)
Dilinin sade oluşuna
C) Toplumla
ilgili olmasına D) Halk
deyişleri içermesine
E) Soyut çizgide
gelişmesine
İşte kara
dutları güneşin
Papatyaların
renkli camları
Başakları
evlerin
Kan rengi kız
çocukları yelesiz
Lokma lokma
ağaçların altında
Tiren yolunda
eğri büğrü
Damları doğrayan
makas
9-Bu dizelere
göre İkinci Yeni şiiri hakkında aşa-ğıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Bazı
sözcükler çağrışım amacıyla kullanıl-mıştır.
B) Anlam ve
anlaşılırlık göz ardı edilmiştir.
C) Mantığa
aykırı tamlamalar ve söz öbekleri kullanılmıştır.
D) Yaşamın
gerçeklerinden uzaklaşma çabası vardır.
E) Süslü,
sanatlı, ağır bir dil kullanılmıştır.
Bir ıssız ev
gibi gezdiğin bu yurt
Yıllarca
döktürür sana gözyaşı
Yavrunun
derdiyle ah eder Bayburt
Turnanın hasreti
yakar Maraş'ı
10-Bu dizeler
aşağıda verilen dönemlerden hangisiyle ilgili olabilir?
A) Ulusal
duyarlıkların işlendiği Milli Edebiyat dönemiyle
B) Duygudan çok
mantık ve düşünceye önem veren Garipçilerle
C) Anadolu'nun
çeşitli görünümlerinin işlendiği Cumhuriyet Dönemi'yle
D) şiirde
soyutluğa yönelişin başladığı İkinci Yeni hareketiyle
E) Milli Edebiyat'ın şiir
anlayışını sürdüren Beş Hececilerle
11. şiirlerinde
Anadolu folklorundan, halk ede-biyatından geniş ölçüde yararlanan sanatçı, ilk
şiirlerini Dergah ve Milli Mecmua’da yayımlamıştır. şiirlerinde hece ölçüsünü
kullanmıştır. Anlaşılır, sade bir dili; içten yönü ağır basan dizeleri ve
memleket şiirleriyle tanınır. Sanatçı şiirin yanı sıra tiyatro alanında da
yapıtlar vermiştir. Köşebaşı, Koçyiğit Köroğlu önemli oyunlarıdır.
Yukarıdaki
parçada hakkında bilgi verilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Necip Fazıl Kısakürek B)
Ahmet Kutsi Tecer
C)
Orhan Asena D) Turan
Oşazoğlu
E)
Haldun Taner
12. Aşk
İki Kişiliktir, Bir Gün Mutlaka şiirlerinin şairi olan ---- gerçek şiir
kimliğini toplumcu, etkin bir edebiyat anlayışının örneklerini verdiği
şiirleriyle oluşturmuştur. Çevirileriyle de dikkat çeken sanatçı, edebiyat ve
kültür üzerine yazdıkları, antoloji ve diğer çalışmalarıyla kuşağının önde
gelen sanatçıları arasına girmiştir.
Bu
parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A)
Ümit Yaşar Oğuzcan B) Özdemir Asaf
C)
Attila İlhan D)
Ahmet Oktay
E) Ataol Behramoğlu
Eserlerinde zaman, rüya, his kavramlarına yoğunlaşan ----, şiirlerinde
musikiye önem vermiştir. ---- akımından etkilenen sanatçının şiirlerinin yanı sıra
düz yazıları da vardır. Huzur, sanatçının en önemli romanıdır.
13-Bu parçada boş bırakılan yerlere
sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Peyami Safa - Realizm
B) Halit Ziya Uşaklıgil - Realizm
C) Ahmet Haşim - Sembolizm
D) Ahmet Hamdi Tanpınar - Sembolizm
E) Yahya Kemal
Beyatlı - Parnasizm
Genellikle hece ölçüsüyle yazan ----, ---- içinde şiirden hiç
kopmayan tek sanatçıdır. Sonraları serbest şiiri deneyen şairin öyküleri de
vardır. Çocukluk özlemi, anılara düşkünlük, küçük mutluluklarla yetinme gibi
konuları işlemiştir. Sebil ve Güvercinler sanatçının en önemli yapıtıdır.
14-Bu parçada boş bırakılan yerlere
sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Sabri Esat Siyavuşgil - Yedi Meşaleciler
B) Ziya Osman Saba - Yedi Meşaleciler
C) Halit Fahri Ozansoy - Beş Hececiler
D) Faruk Nafiz Çamlıbel - Beş Hececiler
E) Orhan Seyfi Orhon
- Beş Hececiler
“1940 sonrası Türk şiirinde halk şiiri geleneğinden yola çıkılarak
yeni bir şiir anlayışına ulaşan sanatçı, günün geçerli akımlarına bağlanmadan
kendisinin olan bir şiiri geliştirmiştir. Yalın, akıcı bir söyleyişe dayanan ve
halk şiirinden beslenen, Anadolu insanının yaşamını, doğayla ilişkilerini dile
getiren bir şiirdir bu. Köy ve köylü gerçek kimliğiyle onun şiirlerinde yer alır.
Sanatçının Atatürk Kurtuluş Savaşı’nda adlı eseri bir oratoryoya da konu olmuştur.”
15-Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Fazıl Hüsnü Dağlarca B)
Cahit Külebi
C) Ceyhun Atıf Kansu D)
Attila İlhan
E) Oktay Rıfat
Horozcu
TEST-3
Şairdeki "İkinci kişi" problemini, ikinci kişi ile kendi
arasındaki bağlantıları çeşitli yönlerden derinleştirdiği, yaşayışını dolduran
davranışları soyutlaştırarak bir düşünme planını yükselttliği, 1950 şiirinin
ortak biçim anlayışından ayrı, özel bir dil kullandığı görülür. Çelişkili,
oyunlu bir mantık düzeninde dize sayısını çoğu kez en aza taşıyan şiirleri
Yuvarlağın Köşeleri adlı yapıtında yer alır. Benden Sonra Mutluluk, Yalnızlık
Paylaşılmaz, Dünya Kaçtı Gözüme diğer şiir kitaplarıdır.
1-Bu parçada tanıtılan sanatçı
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bedri Rahmi Eyüboğlu
B) Özdemir Asaf
C) Kemalettin Kamu
D) Asaf Halet Çelebi
E) Behçet Kemal Çağlar
İkinci Yeni içerisinde geleneksel dili tahrip ederek kendine özgü
yeni bir dil kurmaya çalışan kişidir. Şiir dili, okuyucuyu şaşırtma ve sarsma
anlayışı üzerine kuruludur. Sürrealist teknikleri şiirimize en ciddi biçimde
uygulayan şairdir. Şiiri iç, dış ve dil kurgularında her türlü biçim
endişesinden uzaktır. Şiirlerinde özgün imgelere yer vermiştir. Kınar Hanımın
Denizleri, Ortadoksluklar, Yort Savul, Bakışsız Bir Kedi Kara eserlerinden
birkaçıdır.
2-Bu parçada sözü edilen sanatçı,
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sezai Karakoç
B) İlhan Berk
C) Ece Ayhan
D) Cemal Süreya
E) Edip Cansever
----, İkinci Yeni'nin
en sadık üyesidir. Galile Denizi, Çivi Yazısı, Otağ ve Mısırkalyoniğne adlı
şiir kitaplarıyla İkinci Yeni tarzında ciddi şiirler yazmış, şiir dilinde
aşırı ve beklenmedik denemelere girişmiştir. Sürrealist şiir anlayışından
alınan "otomat yazı" anlayışını başarılı bir biçimde uygulayarak
imgeye ve çağrışıma dayalı bir şiir dili kurmuştur.
3-Bu parçada boş bırakılan yere
aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Ece Ayhan
B) İlhan Berk
C) Edip Cansever D)
Turgut Uyar
E) Sezai Karakoç
4-Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı ile ilgili olarak aşağıda
yer alan bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)
Aruz ölçüsü tümüyle terk edilmiş, hece ölçüsü yerleşmiştir.
B)
Dilde sadeleşme hareketi amacına ulaşmıştır.
C)
Anadoluyu konu edinen şiirler yazılmıştır.
D)
Roman ve öykülerde olayların geçtiği mekanlar İstanbul'la sınırlıdır.
E)
Bazı şairler, Halk şiiri geleneğinden geniş ölçüde yararlanmışlardır.
(I) Cumhuriyet Dönemi şairleri
tarihle övünme, ulus sevgisi, kahramanlık gibi temalara yönelmişlerdir. (II)
Bu dönemdeki yapıtlarda, yalın ve anlaşılır bir dil kullanılmıştır. (III)
Romanlarda, Edebiyatıcedide ve Milli Edebiyat Dönemi'nde işlenen konular aynen
sürdürülmüştür. (IV) Yazarlar, gözlemlerinden yararlanarak gerçekçi olmaya
özen göstermişlerdir. (V) Bazı yazarlar betimlemelerde ve psikolojik
çözümlemelerde çok başarılı olmuşlardır.
5-Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden han-gisinde
bir bilgi yanlışı vardır?
A)
I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
6- “Yedi
Meşaleciler”le ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)
Beş Hececilere tepki olarak ortaya çıkmış-lardır.
B)
Fransız edebiyatını örnek almışlardır.
C)
İlkelerini "samimilik, canlılık ve sürekli yenilik" olarak belirlemişlerdir.
D)
şiir dışında öykü ve roman türlerinde önemli çalışmaları olmuştur.
E)
Hedeşerini gerçekleştiremeden kısa sürede dağılmışlardır.
7- Etkinliğinin az sürmesi ve arkasında adı anılan
tek şair bırakması yönünden Fecriati topluluğuna benzetilen grup aşağıdakilerden
hangisidir?
A)
Yedi Meşaleciler B) II.
Yeniciler
C)
I. Yeniciler D) Beş
Hececiler
E)
Milli Edebiyatçılar
–
Toplumu değil bireyi öne çıkarmışlardır.
–
Abdülhak Hamit'in "şiir saygıdeğerdir; üstün sözcüklerle yazılır." düşüncesine
en çok karşı olan şairlerdir.
–
Divan şairlerinin "kalıpçı" şiir anlayışına tam zıt yönde hareket
etmişlerdir.
8-Yukarıda özellikleri verilen ve kimi eleş-tirmenlerce
"şiir ihtilalcileri"
olarak görülen şairler aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Beş Hececiler B)
Fecriaticiler
C)
Yedi Meşaleciler D) II.
Yeniciler
E)
Garipçiler
Peynir
ekmek değil ama
Acı
su bedava
Kelle
fiyatına hürriyet
Esirlik
bedava
Bedava
yaşıyoruz bedava
9-Bu dizeler aşağıdaki şairlerden hangisine ait
olabilir?
A)
Faruk Nafiz Çamlıbel B)
Ahmet Haşim
C)
Orhan Veli Kanık D)
Ziya Gökalp
E)
Yahya Kemal Beyatlı
İstanbul
sevgisi, denizi, balıkları ve manzaraları ile ---- şiirlerini doldurmaktadır.
Ama onun İstanbul'u---- İstanbul'unun tersine tarih, sanat ve kültür İstanbul'u
değildir. Cıvıl cıvıl insanların kaynaştığı, kaldırımlarında her türlü insanın
gezindiği üçüncü sınıf İstanbul'dur.
10-Bu parçada boş bırakılan yerlere aşa-ğıdakilerden
hangisinde verilen isimler sıra-sıyla getirilmelidir?
A)
Orhan Veli'nin - Cahit Sıtkı Tarancı'nın
B)
Orhan Veli'nin - Attila İlhan'ın
C)
Yahya Kemal'in - Tevfik Fikret'in
D)
Yahya Kemal'in - Orhan Veli'nin
E) Orhan Veli'nin - Yahya
Kemal'in
şiirlerinde yaşama sevincini, aşkı, doğa sevgisini işledi. Yazdıklarıyla
halkın sorunlarını duyurmaya çalıştı. Süssüz, mecazsız, iç ve dış gözlemleri
başarıyla yansıtan bir anlatımı vardır. “Kızılçullu Yolu, Acı Tütün, Susuz Yaz”
yapıtlarından bazılarıdır.
11-Bu parçada sözü edilen sanatçı, aşağıdaki-ierden
hangisidir?
A) Cahit Külebi B)
Necati Cumalı
C) Behçet Necatigil D)
Fazıl Hüsnü Dağlarca
E) Melih Cevdet Anday
12. ----, şiirin sözcüklerle yazıldığına
inanmış bir dil ustasıdır. Bu dil günlük konuşmadan, folklardan ve argodan alınmıştır.
Söz oyunculuğuna ve şairaneliğe karşı bir tepkidir. Ona göre teşbih–istiare ve
bütün mecaz sanatları şiir için zararlıdır.
Bu parçanın başına aşağıda verilen
adlardan hangisi getirilmelidir?
A) Orhan Veli Kanık B)
Cahit Sıtkı Tarancı
C) Cemal Süreya D)
İlhan Berk
E) Orhan Seyfi Orhon
13. Aşık Veysel'i keşfederek onun çağdaş
şiirimize halktan bir ses olarak katılmasını sağlayan sanatçımız, aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Ahmet Muhip Dıranas B)
Cahit Sıtkı Tarancı
C) Ahmet Kutsi Tecer D)
Oktay Rıfat Horozcu
E) Cahit Külebi
14. Hem hece ölçüsüyle hem serbest ölçüyle
yazan şairlerdendir. Gösterişe kaçmayan, şiir geleneklerini gözeten bir
çizgisi vardır. şiirlerinde kendi evini, sokağını, mahallesini anlatarak toplum
yaşamımızdan kesitler sunmuştur. İlk şiirleri açık, sonraki şiirleri kapalıdır.
şiirleri dışında incelemeleri ve radyo oyunları önemlidir. “Kapalı Çarşı,
Evler, Eski Toprak, İsimler Sözlüğü” yapıtlarından bazılarıdır.
Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdaki-lerden
hangisidir?
A) Necati Cumalı B)
Cahit Külebi
C) Ziya Osman Saba D)
Sezai Karakoç
E) Behçet Necatigil
Şiirleri önce Büyük Mecmua'da daha sonra "Dergah, Oluş ve
Varlık" dergilerinde yayımlanmıştır. Şiirde Faruk Nafiz'in izinden giden
----, gurbet şairi olarak tanınmıştır. Memleket edebiyatının önde gelen
şairlerindendir. Halk şiiri geleneğinden ustalıkla yararlanmıştır. Şiirlerinde
"aşk, savaş, vatan sevgisi, gurbet" konularını işlemiştir. Bingöl
Çobanları adlı ünlü şiiri Türk edebiyatının en önemli pastoral şiir
örneklerindendir.
15-Bu parçada boş bırakılan yere
aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Kemalettin Kamu
B) Cahit Kulebi
C) Yusuf Ziya Ortaç
D) Ahmet Muhip Dıranas
E) Orhan Veli Kanık
cevap anahtarı nerde
YanıtlaSilCEVAP ANAHTARI?!
YanıtlaSil