12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Şiir Ünitesi Test Soruları PDF İndir Online Çöz
12. Sınıf Edebiyat Şiir Ünitesi Test Soruları, 12.Sınıf Edebiyat Testleri, TESTLER, 12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Şiir Ünitesi Test Soruları,
12-sinif-edebiyat-siir-unitesi-test
derskonum.com'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
doğru konum= derskonum
KAYNAK: ONEDEBİYAT.NET
TEST-2
1. “1928’de bir araya gelen şiire yeni bir
ses, yeni bir felsefi hava, yeni temalar getirmek düşüncesiyle ortaya çıkan,
yeniliği, içtenliği, özgürlüğü ilke edinen topluluktur.”
Yukarıda sözü edilen topluluk aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Toplumsal Gerçekçiler
B) Yedi Meşaleciler
C) İkinci Yeniciler
D) Beş Hececiler
E) Garipçiler
2.Aşağıdakilerden hangisi Fecriati
sanatçıları ile Yedi Meşalecilerin ortak özelliği olabilir?
A) şiirde anlamı ikinci plana atmışlardır.
B) Hece ölçüsüyle şiirlerini yazmışlardır.
C) Fransız edebiyatını örnek almışlardır.
D) Fransız şiirinden alınan nazım biçimlerini kullanmışlardır.
E) Eserlerinde,
toplumsal ve sosyal konuları işlemiş-lerdir.
Uyak, ilkel insanların şiiri akılda tutabilmesi için bir yardımcı
araçtı. Bugünkü insan ilkel olmadığına göre, uyak bırakılmalıdır. Uyakla
birlikte her türlü söz ve anlam sanatları da bırakılmalıdır. Bu sanatların
amacı doğayı değiştirme, nesne ve varlıkları olduğundan başka türlü
göstermedir. Bu yol, bugüne değin çok denenmiş; ama edebiyata hiçbir şey kazandırmamıştır.
Bunun gibi hece ölçüsü de aruz ölçüsü de gereksizdir.
3.Bu parçada dile getirilen görüşler aşağıdaki
edebiyat topluluklarından hangisine aittir?
A) Beş Hececiler B)
Garipçiler
C) İkinci Yeniciler D)
Fecriaticiler
E) Yedi Meşaleciler
Bilmem ki nasıl anlatsam
Nasıl, nasıl size derdimi
Bir dert ki yürekler acısı
Gönül yarası desem
Değil
Ekmek parası desem
Değil
Bir dert ki
Dayanılır şey değil
4.Bu dizeler, biçim ve içerik
özellikleri göz önünde tutulduğunda aşağıdaki sanatçılardan hangisine ait
olabilir?
A) A. Muhip Dıranas B)
Necip Fazıl Kısakürek
C) Cahit Sıtkı Tarancı D)
Orhan Veli Kanık
E) Faruk Nafiz
Çamlıbel
Gitti gelmez bahar yeli
Şarkılar yarıda kaldı
Bütün bahçeler
kilitli
Anahtar Tanrı’da
kaldı
Geldi çattı en
son ölmek
Ne bir yemiş, ne
bir çiçek
Yanıyor güneşte
petek
Bütün bal arıda
kaldı
5.Bu şiir biçim
ve içerik özellikleri göz önünde bulundurulduğunda aşağıdaki sanatçılardan
hangisine ait olabilir?
A) Orhan Veli
Kanık B) Ceyhun
Atıf Kansu
C) İlhan Berk D) Cahit
Sıtkı Tarancı
E) Melih Cevdet
Anday
Derinden derine
ırmaklar ağlar
Uzaktan uzağa
çoban çeşmesi
Ey suyun
sesinden anlayan bağlar
Ne söyler şu
dağa çoban çeşmesi
6-Bu dörtlük
biçim ve içerik özellikleri göz önünde bulundurulduğunda aşağıdaki
sanat-çılardan hangisine ait olabilir?
A) Faruk Nafiz
Çamlıbel B) Oktay Rıfat
Horozcu
C) Orhan Veli
Kanık D) Cemal
Süreya
E) Yahya Kemal
Beyatlı
Biliyor musun az
az yaşıyorsun içimde
Oysaki seninle
güzel olmak var
Örneğin rakı
içiyoruz
İçimizde bir
karanfil düşüyor gibi
Bir ağaç işliyor
tıkır tıkır yanımızda
Midemdi; aklımdı
şu kadarcık kalıyor
Sen o karanfile
eğilimlisin, alıp sana
Veriyorum işte
Sen de bir
başkasına veriyorsun daha güzel
O başkası yok mu
bir yanındakine veriyor
Derken karanfil
elden ele
7-Yukarıdaki
dizeler şekil ve içerik olarak değerlendirildiğinde aşağıdaki sanatçılardan
hangisine ait olabilir?
A) Faruk Nafiz
Çamlıbel B) Mehmet Akif
Ersoy
C) Yaşar Kemal D) Edip Cansever
E) Yavuz Bülent
Bakiler
Sivas yollarında
geceleri
Katar katar
kağnılar gider
Tekerlekleri
meşeden
Ağız dil
vermeyen köylüler
Odun mu, tuz mu,
hasta mı götürürler
Ağır ağır
kağnılar gider
Sivas yollarında
geceleri
8-Bu dizeler
Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin hangi yönüne örnek verilemez?
A)
Memleketçiliğine B)
Dilinin sade oluşuna
C) Toplumla
ilgili olmasına D) Halk
deyişleri içermesine
E) Soyut çizgide
gelişmesine
İşte kara
dutları güneşin
Papatyaların
renkli camları
Başakları
evlerin
Kan rengi kız
çocukları yelesiz
Lokma lokma
ağaçların altında
Tiren yolunda
eğri büğrü
Damları doğrayan
makas
9-Bu dizelere
göre İkinci Yeni şiiri hakkında aşa-ğıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Bazı
sözcükler çağrışım amacıyla kullanıl-mıştır.
B) Anlam ve
anlaşılırlık göz ardı edilmiştir.
C) Mantığa
aykırı tamlamalar ve söz öbekleri kullanılmıştır.
D) Yaşamın
gerçeklerinden uzaklaşma çabası vardır.
E) Süslü,
sanatlı, ağır bir dil kullanılmıştır.
Bir ıssız ev
gibi gezdiğin bu yurt
Yıllarca
döktürür sana gözyaşı
Yavrunun
derdiyle ah eder Bayburt
Turnanın hasreti
yakar Maraş'ı
10-Bu dizeler
aşağıda verilen dönemlerden hangisiyle ilgili olabilir?
A) Ulusal
duyarlıkların işlendiği Milli Edebiyat dönemiyle
B) Duygudan çok
mantık ve düşünceye önem veren Garipçilerle
C) Anadolu'nun
çeşitli görünümlerinin işlendiği Cumhuriyet Dönemi'yle
D) şiirde
soyutluğa yönelişin başladığı İkinci Yeni hareketiyle
E) Milli Edebiyat'ın şiir
anlayışını sürdüren Beş Hececilerle
11. şiirlerinde
Anadolu folklorundan, halk ede-biyatından geniş ölçüde yararlanan sanatçı, ilk
şiirlerini Dergah ve Milli Mecmua’da yayımlamıştır. şiirlerinde hece ölçüsünü
kullanmıştır. Anlaşılır, sade bir dili; içten yönü ağır basan dizeleri ve
memleket şiirleriyle tanınır. Sanatçı şiirin yanı sıra tiyatro alanında da
yapıtlar vermiştir. Köşebaşı, Koçyiğit Köroğlu önemli oyunlarıdır.
Yukarıdaki
parçada hakkında bilgi verilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Necip Fazıl Kısakürek B)
Ahmet Kutsi Tecer
C)
Orhan Asena D) Turan
Oşazoğlu
E)
Haldun Taner
konuyla alakalı çalışma kağıdı için tıklaa
12. Aşk
İki Kişiliktir, Bir Gün Mutlaka şiirlerinin şairi olan ---- gerçek şiir
kimliğini toplumcu, etkin bir edebiyat anlayışının örneklerini verdiği
şiirleriyle oluşturmuştur. Çevirileriyle de dikkat çeken sanatçı, edebiyat ve
kültür üzerine yazdıkları, antoloji ve diğer çalışmalarıyla kuşağının önde
gelen sanatçıları arasına girmiştir.
Bu
parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A)
Ümit Yaşar Oğuzcan B) Özdemir Asaf
C)
Attila İlhan D)
Ahmet Oktay
E) Ataol Behramoğlu
Eserlerinde zaman, rüya, his kavramlarına yoğunlaşan ----, şiirlerinde
musikiye önem vermiştir. ---- akımından etkilenen sanatçının şiirlerinin yanı sıra
düz yazıları da vardır. Huzur, sanatçının en önemli romanıdır.
13-Bu parçada boş bırakılan yerlere
sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Peyami Safa - Realizm
B) Halit Ziya Uşaklıgil - Realizm
C) Ahmet Haşim - Sembolizm
D) Ahmet Hamdi Tanpınar - Sembolizm
E) Yahya Kemal
Beyatlı - Parnasizm
Genellikle hece ölçüsüyle yazan ----, ---- içinde şiirden hiç
kopmayan tek sanatçıdır. Sonraları serbest şiiri deneyen şairin öyküleri de
vardır. Çocukluk özlemi, anılara düşkünlük, küçük mutluluklarla yetinme gibi
konuları işlemiştir. Sebil ve Güvercinler sanatçının en önemli yapıtıdır.
14-Bu parçada boş bırakılan yerlere
sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Sabri Esat Siyavuşgil - Yedi Meşaleciler
B) Ziya Osman Saba - Yedi Meşaleciler
C) Halit Fahri Ozansoy - Beş Hececiler
D) Faruk Nafiz Çamlıbel - Beş Hececiler
E) Orhan Seyfi Orhon
- Beş Hececiler
“1940 sonrası Türk şiirinde halk şiiri geleneğinden yola çıkılarak
yeni bir şiir anlayışına ulaşan sanatçı, günün geçerli akımlarına bağlanmadan
kendisinin olan bir şiiri geliştirmiştir. Yalın, akıcı bir söyleyişe dayanan ve
halk şiirinden beslenen, Anadolu insanının yaşamını, doğayla ilişkilerini dile
getiren bir şiirdir bu. Köy ve köylü gerçek kimliğiyle onun şiirlerinde yer alır.
Sanatçının Atatürk Kurtuluş Savaşı’nda adlı eseri bir oratoryoya da konu olmuştur.”
15-Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Fazıl Hüsnü Dağlarca B)
Cahit Külebi
C) Ceyhun Atıf Kansu D)
Attila İlhan
E) Oktay Rıfat
Horozcu
DEVAMINDA DİĞER TETLER İÇİN TIKLAAA
konuyla alakalı çalışma kağıdı için tıklaa