12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Şiir Ünitesi Test Soruları PDF İndir Online Çöz
12. Sınıf Edebiyat Şiir Ünitesi Test Soruları, 12.Sınıf Edebiyat Testleri, TESTLER, 12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Şiir Ünitesi Test Soruları,
12-sinif-edebiyat-siir-unitesi-test
derskonum.com'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
doğru konum= derskonum
KAYNAK: ONEDEBİYAT.NET
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Şiir Ünitesi Test Soruları PDF İndir Online Çöz
DEVAMINDA DİĞER TETLER İÇİN TIKLAAA
konuyla alakalı çalışma kağıdı için tıklaa
TEST-3
Şairdeki "İkinci kişi" problemini, ikinci kişi ile kendi
arasındaki bağlantıları çeşitli yönlerden derinleştirdiği, yaşayışını dolduran
davranışları soyutlaştırarak bir düşünme planını yükselttliği, 1950 şiirinin
ortak biçim anlayışından ayrı, özel bir dil kullandığı görülür. Çelişkili,
oyunlu bir mantık düzeninde dize sayısını çoğu kez en aza taşıyan şiirleri
Yuvarlağın Köşeleri adlı yapıtında yer alır. Benden Sonra Mutluluk, Yalnızlık
Paylaşılmaz, Dünya Kaçtı Gözüme diğer şiir kitaplarıdır.
1-Bu parçada tanıtılan sanatçı
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bedri Rahmi Eyüboğlu
B) Özdemir Asaf
C) Kemalettin Kamu
D) Asaf Halet Çelebi
E) Behçet Kemal Çağlar
İkinci Yeni içerisinde geleneksel dili tahrip ederek kendine özgü
yeni bir dil kurmaya çalışan kişidir. Şiir dili, okuyucuyu şaşırtma ve sarsma
anlayışı üzerine kuruludur. Sürrealist teknikleri şiirimize en ciddi biçimde
uygulayan şairdir. Şiiri iç, dış ve dil kurgularında her türlü biçim
endişesinden uzaktır. Şiirlerinde özgün imgelere yer vermiştir. Kınar Hanımın
Denizleri, Ortadoksluklar, Yort Savul, Bakışsız Bir Kedi Kara eserlerinden
birkaçıdır.
2-Bu parçada sözü edilen sanatçı,
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sezai Karakoç
B) İlhan Berk
C) Ece Ayhan
D) Cemal Süreya
E) Edip Cansever
----, İkinci Yeni'nin
en sadık üyesidir. Galile Denizi, Çivi Yazısı, Otağ ve Mısırkalyoniğne adlı
şiir kitaplarıyla İkinci Yeni tarzında ciddi şiirler yazmış, şiir dilinde
aşırı ve beklenmedik denemelere girişmiştir. Sürrealist şiir anlayışından
alınan "otomat yazı" anlayışını başarılı bir biçimde uygulayarak
imgeye ve çağrışıma dayalı bir şiir dili kurmuştur.
3-Bu parçada boş bırakılan yere
aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Ece Ayhan
B) İlhan Berk
C) Edip Cansever D)
Turgut Uyar
E) Sezai Karakoç
4-Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı ile ilgili olarak aşağıda
yer alan bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)
Aruz ölçüsü tümüyle terk edilmiş, hece ölçüsü yerleşmiştir.
B)
Dilde sadeleşme hareketi amacına ulaşmıştır.
C)
Anadoluyu konu edinen şiirler yazılmıştır.
D)
Roman ve öykülerde olayların geçtiği mekanlar İstanbul'la sınırlıdır.
E)
Bazı şairler, Halk şiiri geleneğinden geniş ölçüde yararlanmışlardır.
(I) Cumhuriyet Dönemi şairleri
tarihle övünme, ulus sevgisi, kahramanlık gibi temalara yönelmişlerdir. (II)
Bu dönemdeki yapıtlarda, yalın ve anlaşılır bir dil kullanılmıştır. (III)
Romanlarda, Edebiyatıcedide ve Milli Edebiyat Dönemi'nde işlenen konular aynen
sürdürülmüştür. (IV) Yazarlar, gözlemlerinden yararlanarak gerçekçi olmaya
özen göstermişlerdir. (V) Bazı yazarlar betimlemelerde ve psikolojik
çözümlemelerde çok başarılı olmuşlardır.
5-Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden han-gisinde
bir bilgi yanlışı vardır?
A)
I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
6- “Yedi
Meşaleciler”le ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)
Beş Hececilere tepki olarak ortaya çıkmış-lardır.
B)
Fransız edebiyatını örnek almışlardır.
C)
İlkelerini "samimilik, canlılık ve sürekli yenilik" olarak belirlemişlerdir.
D)
şiir dışında öykü ve roman türlerinde önemli çalışmaları olmuştur.
E)
Hedeşerini gerçekleştiremeden kısa sürede dağılmışlardır.
7- Etkinliğinin az sürmesi ve arkasında adı anılan
tek şair bırakması yönünden Fecriati topluluğuna benzetilen grup aşağıdakilerden
hangisidir?
A)
Yedi Meşaleciler B) II.
Yeniciler
C)
I. Yeniciler D) Beş
Hececiler
E)
Milli Edebiyatçılar
–
Toplumu değil bireyi öne çıkarmışlardır.
–
Abdülhak Hamit'in "şiir saygıdeğerdir; üstün sözcüklerle yazılır." düşüncesine
en çok karşı olan şairlerdir.
–
Divan şairlerinin "kalıpçı" şiir anlayışına tam zıt yönde hareket
etmişlerdir.
8-Yukarıda özellikleri verilen ve kimi eleş-tirmenlerce
"şiir ihtilalcileri"
olarak görülen şairler aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Beş Hececiler B)
Fecriaticiler
C)
Yedi Meşaleciler D) II.
Yeniciler
E)
Garipçiler
DEVAMINDA DİĞER TETLER İÇİN TIKLAAA
konuyla alakalı çalışma kağıdı için tıklaa
Peynir
ekmek değil ama
Acı
su bedava
Kelle
fiyatına hürriyet
Esirlik
bedava
Bedava
yaşıyoruz bedava
9-Bu dizeler aşağıdaki şairlerden hangisine ait
olabilir?
A)
Faruk Nafiz Çamlıbel B)
Ahmet Haşim
C)
Orhan Veli Kanık D)
Ziya Gökalp
E)
Yahya Kemal Beyatlı
İstanbul
sevgisi, denizi, balıkları ve manzaraları ile ---- şiirlerini doldurmaktadır.
Ama onun İstanbul'u---- İstanbul'unun tersine tarih, sanat ve kültür İstanbul'u
değildir. Cıvıl cıvıl insanların kaynaştığı, kaldırımlarında her türlü insanın
gezindiği üçüncü sınıf İstanbul'dur.
10-Bu parçada boş bırakılan yerlere aşa-ğıdakilerden
hangisinde verilen isimler sıra-sıyla getirilmelidir?
A)
Orhan Veli'nin - Cahit Sıtkı Tarancı'nın
B)
Orhan Veli'nin - Attila İlhan'ın
C)
Yahya Kemal'in - Tevfik Fikret'in
D)
Yahya Kemal'in - Orhan Veli'nin
E) Orhan Veli'nin - Yahya
Kemal'in
şiirlerinde yaşama sevincini, aşkı, doğa sevgisini işledi. Yazdıklarıyla
halkın sorunlarını duyurmaya çalıştı. Süssüz, mecazsız, iç ve dış gözlemleri
başarıyla yansıtan bir anlatımı vardır. “Kızılçullu Yolu, Acı Tütün, Susuz Yaz”
yapıtlarından bazılarıdır.
11-Bu parçada sözü edilen sanatçı, aşağıdaki-ierden
hangisidir?
A) Cahit Külebi B)
Necati Cumalı
C) Behçet Necatigil D)
Fazıl Hüsnü Dağlarca
E) Melih Cevdet Anday
12. ----, şiirin sözcüklerle yazıldığına
inanmış bir dil ustasıdır. Bu dil günlük konuşmadan, folklardan ve argodan alınmıştır.
Söz oyunculuğuna ve şairaneliğe karşı bir tepkidir. Ona göre teşbih–istiare ve
bütün mecaz sanatları şiir için zararlıdır.
Bu parçanın başına aşağıda verilen
adlardan hangisi getirilmelidir?
A) Orhan Veli Kanık B)
Cahit Sıtkı Tarancı
C) Cemal Süreya D)
İlhan Berk
E) Orhan Seyfi Orhon
13. Aşık Veysel'i keşfederek onun çağdaş
şiirimize halktan bir ses olarak katılmasını sağlayan sanatçımız, aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Ahmet Muhip Dıranas B)
Cahit Sıtkı Tarancı
C) Ahmet Kutsi Tecer D)
Oktay Rıfat Horozcu
E) Cahit Külebi
14. Hem hece ölçüsüyle hem serbest ölçüyle
yazan şairlerdendir. Gösterişe kaçmayan, şiir geleneklerini gözeten bir
çizgisi vardır. şiirlerinde kendi evini, sokağını, mahallesini anlatarak toplum
yaşamımızdan kesitler sunmuştur. İlk şiirleri açık, sonraki şiirleri kapalıdır.
şiirleri dışında incelemeleri ve radyo oyunları önemlidir. “Kapalı Çarşı,
Evler, Eski Toprak, İsimler Sözlüğü” yapıtlarından bazılarıdır.
Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdaki-lerden
hangisidir?
A) Necati Cumalı B)
Cahit Külebi
C) Ziya Osman Saba D)
Sezai Karakoç
E) Behçet Necatigil
Şiirleri önce Büyük Mecmua'da daha sonra "Dergah, Oluş ve
Varlık" dergilerinde yayımlanmıştır. Şiirde Faruk Nafiz'in izinden giden
----, gurbet şairi olarak tanınmıştır. Memleket edebiyatının önde gelen
şairlerindendir. Halk şiiri geleneğinden ustalıkla yararlanmıştır. Şiirlerinde
"aşk, savaş, vatan sevgisi, gurbet" konularını işlemiştir. Bingöl
Çobanları adlı ünlü şiiri Türk edebiyatının en önemli pastoral şiir
örneklerindendir.
15-Bu parçada boş bırakılan yere
aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Kemalettin Kamu
B) Cahit Kulebi
C) Yusuf Ziya Ortaç
D) Ahmet Muhip Dıranas
E) Orhan Veli Kanık
DEVAMINDA DİĞER TETLER İÇİN TIKLAAA
konuyla alakalı çalışma kağıdı için tıklaa
Cevaplar nerede?
YanıtlaSil