sponsorlu reklam Admatic -sponsor

12. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Cevapları 82

 12.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ordinat Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2022 2023,12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları 2022 2023,KİTAP CEVAPLARI, EDEBİYAT KİTAP CEVAPLARI,


12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları 2022-2023, 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları, KİTAP CEVAPLARI, EDEBİYAT KİTAP CEVAPLARI,


12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları, KİTAP CEVAPLARI, EDEBİYAT KİTAP CEVAPLARI,12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları Sayfa 


derskonum.com'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.

Derskonum.com olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevapları, konu anlatımı, pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..



Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için 12.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ordinat Yayınları Ders Kitabı Cevapları  üzerine bir paylaşım yazacağız. 


CEVAPLAR AŞAĞIDA


Sizde eğer bize ve tüm eğitim camiasına yardımcı olmak adına hazırladığınız yazılıları-notları-soruları-videoları paylaşmak isterseniz mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.

destek olmak için lütfen  LİNK paylaşınız


12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları Sayfa 


....
....

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları Sayfa 82

Metin ve Tür ile İlgili Açıklamalar

Türk Edebiyatında Saf Şiir Anlayışı

Türk edebiyatında “saf şiir” (öz şiir) anlayışı Ahmet Haşim’in “Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar” adlı makalesiyle başlamıştır. Paul Valery (Pol Valeri)’nin şiirde dili her şeyin üstünde tutan görüşünden hareketle Türk edebiyatında; Necip Fazıl Kısakürek, Ziya Osman Saba, Ahmet Hamdi Tanpınar, Ahmet Muhip Dıranas, Cahit Sıtkı Tarancı, Asaf Halet Çelebi, Behçet Necatigil, Fazıl Hüsnü Dağlarca, Sedat Umran gibi şairler tarafından bu anlayış benimsenmiştir.

Saf şiir anlayışını benimseyen sanatçılar ideolojik kaygılardan uzak durmuşlardır. Öz şiir anlayışını benimseyen şairlerde estetik ve biçim kaygısı ön plandadır. Öz şiir anlayışında amaç “güzel şiir” yazmaktır. Bu şiirde imge ve söz sanatları ön planda tutulmuştur.

Şairler şiire özgü düşsel bir dünya kurmuşlardır. Hece, aruz veya serbest ölçü arasında ayrım yapılmamış; daha çok serbest şiir tercih edilmiştir. Şairler bireysel duyarlılıkları dile getirmişlerdir. Doğa, yaşama isteği, ölüm, aşk gibi konuları bireyden insanlığa doğru bir anlayışla işlemişlerdir. Şairler “Sanat sanat içindir.” anlayışını benimsemişlerdir. Saf şiiri savunanlar için sanat bir form (şekil) sonucudur. Şiirde mükemmelliği, kusursuzluğu yakalamaya çalışmışlardır. Ahenk; söyleyiş tarzı, ritim, kafiye, iç kafiye ve aliterasyon gibi ses benzerlikleriyle sağlanmıştır.

Saf ( öz ) şiir anlayışını benimseyen şairler “sadece şiir” düşüncesini savunmuşlardır. Ahmet Ha- şim ve Yahya Kemal saf şiir anlayışının ilk temsilcileridir. Bu anlayışa sahip şairler Batı edebiyatındaki sembolizm ve parnasizm akımlarından etkilenmişlerdir. Saf şiirin önemli temsilcilerinden olan Ahmet Muhip Dıranas; Fahriye Abla, Kar, Seranad şiirleriyle tanınmıştır. Şair, Fransız sembolistlerin etkisiyle saf şiire yönelmiştir. Şiirini biçim ve ahenk üzerine kurmuştur. Ölçü ve uyağa önem vermiştir.

“Olvido” şiiri bir günün sonunda unutulan hatıralar üzerine kurgulanmıştır. Şiirde akşamın olması hatıraların canlanmasına sebep olmuştur. Şiirde birçok benzetme ve kişileştirmeden yararlanılmış, unutuş bir insan gibi somutlaştırılmıştır. Ayrıca doğa unsurlarına insan özellikleri verilerek kişileştirme sanatı yapılmıştır.

Metni Anlama ve Çözümleme

1. Şiirden hareketle “hatırlama” ve “unutma” eylemlerini açıklayınız.

  • Cevap: Hatırlama insanın geçmişinde yer edinen olay veya duygu-durumları yeniden anımsaması iken unutma ise etkisinden kurtulmak ve  belki de bastırmak için olayları olmamış gibi silmektir.

2. “Akşamüstüler niçin hoyrattır?” dizesiyle şair ne anlatmak istemiştir? Açıklayınız.

  • Cevap: Çünkü akşamları şairin yalnızlığını sevgisiz kaldığı o ürkütücü geceleri çağrıştırmaktadır. Bundan dolayı öyle bir kullanıma gitmiş olabilir.

3. “Olvido” şiirinde ahengi sağlayan unsurları belirtiniz.

  • Cevap: Ahenk Unsurları:  Ahenk ses tekrarları, kafiye ve rediflerle sağlanmıştır.

Kafiye ve Redifler:

 

Daima/ defa: a’lar yarım kafiye.
Bahçemizden / bohçamızdan: mızdan’lar redif ohça/ehçe’ler : zengin kafiye
Birden / merdiven: en’ler tam kafiye.
Açtığını / uçtuğunu : tuğunu / tığını : redif   ç’ler yarım kafiye
Yazla / kolkola : la’lar tam kafiye
Etekleri / erkekleri : leri’ler redif ek’ler tam kafiye
Bekler / çiçekler : ler’ler redif ek’ler tam kafiye
Kadın / aşkın: ın’lar tam kafiye
Pencereni / beni : en’ler tam kafiye i’ler redif

4. “Olvido” şiirindeki ritim özelliklerini ve ritmin nasıl sağlandığını belirtiniz.

  • Cevap: Bu şiirde ritim ses tekrarları, kafiye ve rediflerle sağlanmıştır. Örneğin daima/def’a, etekleri/erkekleri, bekler/çiçekler gibi seslerin benzer olduğu kelimeler ile müziksel bir ritim yakalanmıştır. “Hoyrattır bu akşamüstüler daima!” nakaratı şiirde en çok tekrar eden dizedir.

5. Şiirdeki hitap cümlelerini belirleyiniz. Bu hitapların kimlere ve nelere yapıldığını açıklayınız.

  • Cevap: Bu şiirde ritim ses tekrarları, kafiye ve rediflerle sağlanmıştır. Örneğin daima/def’a, etekleri/erkekleri, bekler/çiçekler gibi seslerin benzer olduğu kelimeler ile müziksel bir ritim yakalanmıştır. “Hoyrattır bu akşamüstüler daima!” nakaratı şiirde en çok tekrar eden dizedir.

6. Okuduğunuz “Olvido” adlı şiir saf şiir anlayışının hangi özelliklerini yansıtmaktadır? Açıklayınız.

  • Cevap: Öz şiir geleneğine bağlı şiirler yazan Dıranas, Türk şiirinde Milli Zevk ve anlayışını sürdüren şiir ile II. Yeni şiiri arasında bir geçiş dönemi özelliği gösterir. Olvido şiirinde şair, giden yiten aşkların insan üzerinde bıraktığı etkiyi işlemiştir. Şiirin akıcı olması okuyanın temayla şiiri bütünleştirerek daha derinden bir tutkuyla şiiri okumasını sağlamıştır. Bunun yanında kendine özgün benzetmeleri ve kelime oyunları da bu şiirde şairin güçlü kaleminin göstergeleridir. .

7. Şairin şiire yansıyan ruh hâli nasıldır? Şair hangi kelime ve kelime gruplarıyla ruh hâlini ifade etmiştir? Belirtiniz.

  • Cevap: Unutuş anlamına gelen “Olvido” adlı şiir, unutulmaya yüz tutmuş hatıralar üzerine kurulmuştur. Şair, akşam olup karanlık çökmeye başlayınca geçmişinde yaşadığı günleri, acı tatlı anları hatırlamaya başlıyor. Bazısı tatlı bir düş, bazısı acı veren hatıralar, şairi karmaşık duygulara sürüklüyor.

8. Şiirdeki söyleyici ile hitap edilen kişi arasında nasıl bir ilişki vardır? Bu durum şiirin üslubunu nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.

  • Cevap: Şair, gün ağarmaya başlayınca geçmişini hatırlamaya başlar. Bir renk çığlığı ve lavanta kokuları arasından uyanır hatıraları. Yaşadığı aşklar gelir aklına. Belki âşık olduğunu söyleyememiş, belki de âşık olduğu kızın bu durumdan haberi bile olmamıştır. Sevgiliye yazılan şiirler kâğıtlarda yarım bırakılmıştır. Şairin gözlerinin önünde hatıralar uçuşmaya başlar. Bu duyguları elbette ki okurları da etkileyecek cinstendir

9. Şiir, konusuna göre hangi türe örnektir? Belirtiniz.

  • Cevap: Konusuna göre Lirik Şiir türüne örnektir. Çünkü duygular ön plandadır.

10. Şiirde sevgi değeri nasıl ifade edilmiştir? Açıklayınız.

  • Cevap: Şair için o, aşkın aynasında ölümsüzleşmiştir. Şair, ona olan aşkını bir ömür boyu kalbinde taşıyacak, her ne kadar acı verse de hatıraların uyanma vaktinde onu hep hatırlayacaktır.

11. Şiirdeki açık ve örtük iletilere örnekler bulunuz.

  • Cevap:

Örtük ileti: Aşk ve pişmanlık.

Açık İleti: Şairin aşkına olan duyguları ve onsuzluğu

12. Sınıf Ordinat Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 82

...
.
.12.sinif-edebiyat-kitabi-cevaplari-ordinat-yayinlari-sayfa-
12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları Ordinat Yayınları 2022 2023

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

sponsor reklamı

SPONSOR REKLAMI

derskonumesnk