Milli dini duyarlılık özellikleri, Milli dini DUYARLILIĞI YANSITAN hikayeler 11. Sınıf, Milli dini duyarlılık Temsilcileri, Milli dini duyarlılık Nedir, Milli dini duyarlılık hikaye özellikleri, Millî Edebiyat zevk ve Anlayışını Sürdüren Roman Test, TESTLER, MİLLİ DİNİ DUYARLILIKLAR YAZILAN ROMANLAR TEST, Milli dini duyarlılık Temsilcileri Test,
derskonum.com değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
doğru konum= derskonum
I. Peyami Safa
II. Sadri Ertem
III. Sabahattin Ali
IV. Refik Halit Karay
V. Tarık Buğra
1- Yukarıda numaralanmış yazarlar,
roman anlayışlarına göre eşleştirilirse hangi yazar dışarıda kalır?
A-I.
Peyami Safa
B-II.
Sadri Ertem
C-III.
Sabahattin Ali
D-IV.
Refik Halit Karay
E-V.
Tarık Buğra
2- Aşağıdakilerden hangisi Millî
Edebiyat zevk ve Anlayışını Sürdüren Roman içerisindeki temsilcilerden biri
değildir?
A-Hüseyin
Nihal Atsız
B-Emine
Işınsı
C-Fakir
Baykurt
D-Sevinç
Çokum
E-Mustafa
Kutlu
3. Aşağıdaki yapıtlardan hangisi, Yakup
Kadri Karaosmanoğlu’na ait bir roman değildir?
A) Sodom
ve Gomore
B) Nur
Baba
C) Yaban
D) Bir
Sürgün
E) Nilgün
4. Aşağıdaki sanatçı – yapıt
eşleştirmelerinden hangisi doğru değildir?
A) Emine
Işınsu – Cumhuriyet Türküsü
B) Halide
Edip Adıvar – Azap Toprakları
C) Refik
Halit Karay – Sürgün
D) Mithat
Cemal Kuntay – Üç İstanbul
E) Memduh
Şevket Esendal – Otlakçı
5. Aşağıdaki yapıtlardan hangisi Halide
Edip Adıvar’a ait değildir?
A) Dört
Yapraklı Yonca
B) Handan
C) Kalp
Ağrısı
D) Yeni
Turan
E) Sevda
Sokağı Komedyası
6.
•
Eserlerinin merkezinde Anadolu insanı ve coğrafyasına ilişkin görünümler
vardır.
• Ziya Gökalp’in Türkçülük ve Yeni Lisan hareketinden
etkilenmişlerdir.
• Millî Mücadele yılları ve Atatürk döneminde geçen olaylar
üzerine eserler verdiler.
• Anadolu insanın yaşamı, eski – yeni çatışması, toplumdaki
ahlakî bozulma gibi belli başlı konuları realizmin etkisiyle işlediler.
6-Aşağıdakilerden hangisi, bu parçada
yazınsal özellikleri verilen sanatçılardan biri değildir?
A) Yakup
Kadri Karaosmanoğlu
B) Refik
Halit Karay
C) Halide
Edip Adıvar
D) Orhan
Kemal
E) Reşat
Nuri Güntekin
7-Aşağıdaki yapıtlardan hangisi, Reşat
Nuri Güntekin’e ait değildir?
A) Son
Sığınak
B) Yaprak
Dökümü
C) Anahtar
D) Anadolu
Notları
E) Balıkesir
Muhasebecisi
I.
Peyami Safa
II. Sadri Ertem
III. Sabahattin Ali
IV. Refik Halit Karay
V. Tarık Buğra
8-Yukarıdaki isimler 1950-1980 arası
anlayışlar gözetilerek düşünüldüğünde hangisi Millî Edebiyat zevk ve Anlayışını Sürdüren Roman anlayışı içerisinde yer alır ?
A-I. Peyami Safa
B-II. Sadri Ertem
C-III. Sabahattin Ali
D-IV. Refik Halit Karay
E-V. Tarık Buğra
9-“Deli Kurt, Bozkurtlar Diriliyor, Bozkurtların Ölümü”
gibi eserlerin sahibi aşağıdakilerden hangisidir?
A-Hüseyin
Nihal Atsız
B-Emine
Işınsı
C-Yakup
Kadri Karaosmanoğlu
D-Bahaeddin
Özkişi
E-Münevver
Ayaşlı
10-Aşağıdakilerden hangisi Millî
Edebiyat zevk ve Anlayışını Sürdüren Roman için yanlıştır?
A-Milli kaynaklarından,Türk mitolojisinden,destanlarından
etkilenmiştir.
B-
Milli mücadele savaşları,Cumhuriyetin kazanımları ve devrimleri Türk
tarihinin milli değerleri ve isimleri anlatılmıştır.
C-
Anadolu ve Anadolu insanı işlenmiştir.
D-
Batıcılık akımın etkisi büyüktür.
E-.Milli
ve dini olgular önemsenir hatta eserlerde bu unsurlar yüceltilir.
11-Aşağıdakilerden hangisi Millî
Edebiyat zevk ve Anlayışını Sürdüren Roman için yanlıştır?
A-
Din olgusunda iç huzur,dinin [islamın] birey üzerindeki olumlu etkileri ele
alınmıştır.
B Genelde kapalı ve sanatlı bir dille yazılmıştır.
C- Türkçe cümle yapısına uygun ifadelere yer verilmiş ayrıca Türkçenin edebi
yeterliliği vurgulanmıştır.
D- Realist bir çizgi vardır.
E- Gerçekçi gözlemlere yer verilir. Sanat toplum için anlayışı hakimdir.
Romancılığında iki ayrı çizgi etkindir -------------. Yurt dışına
gitmeden önce yazdığı İstanbul’un İç Yüzü en yetkin romanı sayılır. 1920’de
yayımlanan bu romanda, roman tekniğinin dışında birbirinden kopuk parçaları
mozaikler halinde birleştirerek İttihat ve Terakki’nin işbaşına gelişinden
Birinci Dünya Savaşı günlerine kadar olan İstanbul’u bütün renk ve çizgileriyle
yansıttı. Türkiye’ye dönüşünden sonra yazdığı romanlarda, daha çok kişiye
seslenme daha fazla satma ve okunma kaygısıyla romanlar kaleme aldı.
12-Bu parçada boş bırakılan yere
aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Refik Halit Karay’ın
B) Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun
C) Halide Edip Adıvar’ın
D) Reşat Nuri Güntekin’in
E) Mithat Cemal Kuntay’ın
Millî Edebiyat zevk ve Anlayışını Sürdüren Roman Test |