derskonum.com değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
Derskonum.com ailesi olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevapları, konu anlatımı, pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..
Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için Modernizmi Esas Alan, Modernist Roman Anlayışı Test üzerine bir paylaşım yapacağız.
Siz de eğer bize ve tüm eğitim camiasına yardımcı olmak adına hazırladığınız yazılıları-notları-soruları-videoları paylaşmak isterseniz mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.
İyi çalışmalar..
doğru konum= derskonum
destek olmak için lütfen LİNK paylaşınız
Modernizmi Esas Alan, Modernist Roman Anlayışı Test
Modernizmi Esas Alan Yazarlar Konu Testi 1
-------------------- Bir Cinayet Romanı’nda
üstkurmacayı, iki kurmaca metni iç içe geçirmek suretiyle örneklendirmiştir.
Akın Erkan adlı bir kadın yazarın, tasarladığı polisiye romanın ön
hazırlıklarını yapışı, bu aşamada farklı kişilerle kurduğu ilişkiler dış metni
oluşturur. Yazılmaya başlanan polisiye iç romanın ilerleyişinde karşılaşılan
kimi durumlar aracılığıyla bu iç metnin başkişisi olan Emin Köklü’nün dış roman
katmanına geçişler yapması her iki metnin birbirine geçişimini sağlar. Kurmaca
(dış roman) ile iç kurmaca (iç roman) bütünüyle kaynaşmıştır artık. Akın
Erkan’ın yarattığı figür, içinde yer aldığı polisiye oluşumu değil de aynı
zamanda iktidar savaşımı verdiği yaratıcısının tutumunu hazırlayan bir olayı
aydınlatır.
Boş bırakılan yere, aşağıdaki sanatçılardan hangisi
getirilmelidir?
- A) Oğuz
Atay
- B) Orhan
Pamuk
- C) Pınar Kür
- D) Leyla
Erbil
- E) Bilge
Karasu
2.
Onaltıncı yüzyılın sonlarında, 1591
kışının on gününü kesit alan roman, padişahın emriyle hazırlanan bir kitabı
resimlemekle görevlendirilen nakkaş ekibinin çalışmalarını, bunun içinde doğulu
nakış üslûbu çevresinde gelişen anlayış farklılıklarının doğurduğu estetik/
kişisel çekişmeler ve seri cinayetler ile bunların çözülüş sürecini anlatır.
Romandaki kurmaca dünyanın estetik yoğunluklu merkezini oluşturan bu konu
yapılanması içinde aşk, evlilik, cinsellik, günlük hayat, polisiye/gerilim gibi
anlatımın estetik sorunları çevresinde oluşan yoğunluğunu dengeleyen,
hafifleten çeşitli içerik öğelerinden yararlanır yazar.
Bu parçada tanıtılan Orhan Pamuk
romanı aşağıdakilerden hangisidir?
- A) Kar
- B) Kara
Kitap
- C) Kafamda
Bir Tuhaflık
- D) Benim
Adım Kırmızı
- E) Cevdet
Bey ve Oğulları
3.
Aşağıdakilerden hangisi Sait Faik
Abasıyanık’ın hikâye kitaplarından biri değildir?
- A) Göçmüş
Kediler Bahçesi
- B) İpekli
Mendil
- C) Âlemdağ’da
Var Bir Yılan
- D) Sarnıç
- E) Az
Şekerli
4.
Aşağıdaki yapıtlardan hangisi tür
bakımından ötekilerden farklıdır?
- A) Hayır
- B) Kılavuz
- C) Cinayet
Fakültesi
- D) Yeni
Hayat
- E) Sessizliğin
İlk Sesi
5.
Köyden göç ederek büyük kent
varoşlarında tutunma mücadelesi veren insanları konu edindiği Sevgili Arsız
Ölüm ve Berci Kristin Çöp Masalları adlı iki romanında sözlü edebiyat
türlerinin üslûba yansıyan pek çok özelliğini kullanmıştır. Destan, halk hikâyesi,
masal gibi geleneksel Türk anlatı türlerine özgü ögelerin egemenliğini
beraberinde getirmiştir
Bu parçada iki romanından ve sanat
anlayışından söz edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
- A) Pınar
Kür
- B) Orhan
Pamuk
- C) Leylâ
Erbil
- D) Bilge
Karasu
- E) Latife
Tekin
6.
Aşağıdakilerin hangisinde eser,
karşısında verilen sanatçıya ait değildir?
- A) Tutunamayanlar
– Oğuz Atay
- B) Aylak
Adam – Abdülhak Şinasi Hisar
- C) Sessiz
Ev – Orhan Pamuk
- D) Birtakım
İnsanlar – Sait Faik Abasıyanık
- E) Hayır
– Adalet Ağaoğlu
7.
Aşağıdakilerin hangisinde yazar,
karşısında belirtilen roman ve hikâye anlayışına uygun eser vermemiştir?
- A) Oğuz
Atay – modernizmi esas alan roman ve hikâye
- B) Sait
Faik Abasıyanık – Durum öykücüsü
- C) Halide
Edip Adıvar – Millî Edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren roman ve hikâye
- D) Bilge
Karasu – bireyin iç dünyasını esas alan roman ve hikâye
- E) Orhan
Pamuk – postmodernizm
8.
Yazarın, “Bence insanın adı onunla en az
ilgili olan yanıdır.” diyerek adını C. koyduğu kahraman, varoluş mücadelesi
verir. Toplumla çatışma hâlindedir, uyumsuzdur, boş gezenin boş kalfasıdır. İki
aşk arasına sıkışıp kalmış, diyaloglarıyla, bilinç akışıyla, mektuplarıyla
insanlara yabancılaşmıştır.
Bu parçada tanıtılan roman kahramanı,
aşağıdakilerin hangisinde yer almaktadır?
- A) Kara
Kitap’ta
- B) Tutunamayanlar’da
- C) Aylak
Adam’da
- D) Kar’da
- E) Ruh
Üşümesi’nde
9.
Kılavuz’da polisiye / gerilim ögesi; Bir
Cinayet Romanı, Anayurt Oteli, Benim Adım Kırmızı gibi romanlarda polisiyenin
daha çok yardımcı bir işlevle konumlandırıldığı söylenebilir.
Bu parçada, aşağıdaki sanatçılardan
hangisine ait bir eser verilmemiştir?
- A) Leylâ
Erbil
- B) Pınar
Kür
- C) Bilge
Karasu
- D) Orhan
Pamuk
- E) Yusuf
Atılgan
10.
I. Ege Kıyılarından
II. Denizin Çağırışı
III. Merhaba Akdeniz
IV. Deniz Sarhoşları
V. Deniz Gurbetçileri
VI. Gülen Ada
Bu parçada numaralanmış eserlerden
hangi ikisi Halikarnas Balıkçısı’na ait değildir?
- A) I.
ve III.
- B) II.
ve IV.
- C) II.
ve VI.
- D) III.
ve V.
- E) V.
ve VI.
Modernizmi Esas Alan Yazarlar Konu Testi 2
A) Olay/olay örgüsü romandaki önceliğini kaybetmiştir.
B) Bilinç akışı, iç monolog, montaj gibi anlatım teknikleri sıkça kullanılmıştır.
C) Estetik ön plana alınarak biçime önem verilmiştir.
D) Toplumsal gerçekleri yansıtmakla kalınmamış onu değiştirmek de amaç edilmiştir.
E) Okuyucudan belli bir bilinç düzeyi ve bilgiye sahip olması beklenir.
2. Aşağıdaki anlatım tekniklerinden hangisi "metinlerarasılık" içermez?
A) Pastiş B) Parodi C) Montaj D) Kolaj E) Geriye Dönüş
3. Aşağıdakilerden hangisi edebiyatımızın ilk postmodern romanı olarak kabul edilmektedir?
A) Anayurt Oteli
B) Kara Kitap
C) Tutunamayanlar
D) Ölmeye Yatmak
E) Safran Sarı
4. Aşağıdakilerden hangisi postmodern romanlar için söylenemez?
A) Eserlerde hayal ile hakikat birbirinden ayrılmaz durumdadır.
B) Yazarlar kendilerini kurguya dahil eder.
C) Eserlerde genelde birden fazla bakış açısı kullanılır.
D) Sebep-sonuç ilişkisine sıkı sıkıya bağlı kalınmıştır.
E) Eserde anlatılanların kurmaca olduğu güçlü vurgularla gösterilir.
Modernist anlayışın biçim ve anlatım olanaklarını — ve — romanlarında deneyen ve kurguyu tamamıyla birey üzerine yerleştiren —, edebiyatımızda o güne kadar üstünkörü ele alınmış olan insanı, bir birey olarak merkeze almakla kalmamış; onun iç dünyasının derinliklerine bilinç akışı, geçmişe dönme, iç konuşma gibi teknikler kullanarak inmeye çalışmıştır.
5. Parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Aylak Adam, Anayurt Oteli, Yusuf Atılgan
B) Fahim Bey ve Biz, Çamlıca'daki Eniştemiz, Abdülhak Şinasi Hisar
C) Göçmüş Kediler Bahçesi, Kısmet Büfesi, Bilge Karasu
D) Semaver, Sarnıç, Sait Faik Abasıyanık
E) Yaban, Kiralık Konak, Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Türk edebiyatının önemli hikâyecilerinden —, eserlerinde sosyal gerçekçiliği esas almış; toplum içindeki eşitsizliği çoğunlukla ironik bir anlatımla eleştirmiştir. — adlı uzun hikâyesinde de burjuvazinin ötekileştirdiği yoksul kesime bakışını eleştirir. Eser, yaşlı ve zengin bir kadının odasında geçirdiği bir pazar gününü anlatır. Serim, düğüm ve çözüm gibi bir sıra takip etmeyen hikaye, Mesaadet Hanım'ın oradan oraya atlayan anılarıyla odasında oyalanması üzerine kuruludur.
6. Parçada bırakılan boşluklara aşağıdakilerden hangisi sırasıyla getirilmelidir?
A) İnci Aral - Yeşil
B) Orhan Pamuk - Kar
C) Füruzan - Gül Mevsimidir
D) Sevinç Çokum - Hilal Görününce
E) Oğuz Atay - Tutunamayanlar
Kısa öykü türünün önemli temsilcilerinden biridir. Yazın hayatına çeviriler ile başlayan yazar sonradan öyküye yönelmiştir. 1980’li yıllara kadar şiirsel ve yalın öykülerinde, hüzün, ironi ve mizah ögelerini iç içe kullanarak gündelik yaşamların ağırlığı altında ezilen şehirli insanların öykülerini anlattı. 1980’li yıllardan itibaren gündelik yaşamın kıstırılmışlığını bu kez postmodern eğilimlerle çağdaş masallar, metinlerarası bağlar, soyutlamalar, belirsizlikler ile ortaya koymaya çalıştı.
7. Aşağıdaki eserlerden hangisi parçada sözü edilen yazara ait değildir?
A) İpek ve Bakır
B) Gecenin Öteki Yüzü
C) Ödeşmeler ve Şahmeran Hikâyesi
D) Dizboyu Papatyalar
E) Yürekte Bukağı
8. 2006'da İsveç Akademisi tarafından verilen Nobel Edebiyat Ödülü'ne layık görülen yazarımız aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yaşar Kemal
B) Adalet Ağaoğlu
C) Orhan Pamuk
D) Leyla Erbil
E) Bilge Karasu
Bir Cinayet Romanı adlı eser, kurgusuyla polisiye roman türünün edebiyatımızdaki önemli örneklerinden biridir. Cinayet romanının kurgusunun sorgulandığı eser, yazılış hikâyesini içinde barındırır. Hem içerik hem de teknik açıdan yazarın diğer romanlarından tamamen farklı olan yapıt, teknik olarak da Türk edebiyatında polisiye roman türüne sıra dışı ve yeni bir kapı aralar.
9. Parçada sözü edilen eser aşağıdakilerden hangisine aittir?
A) Orhan Pamuk
B) Ferit Edgü
C) Nazlı Eray
D) Pınar Kür
E) Sevinç Çokum
Gece adlı romanıyla on yılda bir verilen Pegasus Edebiyat Ödülü'nü kazanan yazar, bu ödülü kazanan tek Türk yazarıdır. Farklı bakış açısı, üslubu ve anlaşılması için emek gerektiren yapıtlarıyla öne çıkmıştır. Eserlerinde hem modernizmin hem de postmodernizmin etkileri görülmektedir.
10. Parçada sözü edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bilge Karasu
B) Sait Faik Abasıyanık
C) Attila İlhan
D) Haldun Taner
E) Füruzan
—, farklı türlerde eser vermiş olsa da her şeyden önce bir öykü yazarıdır. Eserlerinde kadın dünyasını gerçekçi bir gözle ele almıştır. Kimi öykülerinde üstkurmaca ve metinlerarasılık gibi yazım tekniklerini kullanarak postmodernizme yaklaştığı görülür. Yazar, Korsan Çıkmazı adlı eseriyle 1962'de Türk Dil Kurumu Roman Ödülü'nü kazanmıştır.
11. Parçada bırakılan boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Tomris Uyar
B) Nezihe Meriç
C) Latife Tekin
D) Sevinç Çokum
E) Adalet Ağaoğlu
12. Aşağıdaki eserlerden hangisi farklı bir yazarımıza aittir?
A) Cevdet Bey ve Oğulları
B) Tehlikeli Oyunlar
C) Beyaz Kale
D) Kırmızı Saçlı Kadın
E) Yeni Hayat
Uyumasından yararlanıp onun hakkında sessizce bilgi verelim. Özel hayatlarında hareketsiz ve başarısız olan Çehov kahramanları gibi kederliydi hep. Keder konusuna daha sonra çok döneceğiz. Kendisine adının ilk harfleriyle Ka denmesini tercih ettiğini, bu kitapta da öyle yapacağımı hemen söyleyeyim. Şimdi Erzurum garajından ayrıldıktan sonra yolculara iyi seyahatler dileyen şoför gibi ben de ekleyeyim: Yolun açık olsun Ka... Ama sizi kandırmak istemem; Ka'nın eski bir arkadaşıyım ve Kars'ta başına gelecekleri daha bu hikâyeyi anlatmaya başlamadan biliyorum ben.
13. Bu parça aşağıdaki anlatım tekniklerinden hangisiyle ilişkilendirilebilir?
A) Üstkurmaca
B) Bilinç akışı
C) İç monolog
D) İç diyalog
E) Montaj
İslami duyarlılık içeren bir çizgiye sahiptir. İlk hikâyesi, 1957'de Varlık Dergisi’nde yayımlanan yazarın tanınmasında hikâyeleri kadar denemeleri de büyük paya sahiptir. Eserlerinde Batılılaşmayla birey ve toplumda meydana gelen çözülme ve dağılışı ele alır. Sanatçının kaleme aldığı tek romanı “Gül Yetiştiren Adam” ise yazarın en çok okunan, üzerinde en çok durulan eserlerinden biridir.
14. Parçada sözü edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Vüs'at O. Bener
B) Selim İleri
C) Rasim Özdenören
D) Ferit Edgü
E) Oğuz Atay
I. Tuhaf Bir Erkek — Leyla Erbil
II. Muinar — Latife Tekin
III. Yaralı Zaman — Oğuz Atay
IV. Kırmalı Etekler — Sevinç Çokum
V. Arzu Sapağında İnecek Var — Nazlı Eray
15. Numaralandırılmış eser - yazar eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A) I B) II C) III D) IV E) V
Türk yazın tarihinde daha çok romanlarla adını duyurdu. Öykü alanında da eser veren sanatçının ilk öykü kitabı 1960'ta yayımlanan Bodur Minareden Öte'dir. Öykülerinde İkinci Dünya Savaşı’nın doğurduğu karamsarlığı, aynı dönemde yaygınlaşan varoluşçuluk akımının etkisiyle ortaya çıkan intiharı, saçmalığı, yabancılaşmayı ve isyan gibi izlekleri özgünlükten ödün vermeden işlemiştir.
16. Parçada sözü edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Nazlı Eray
B) Ferit Edgü
C) Tomris Uyar
D) Yusuf Atılgan
E) Haldun Taner
17. Aşağıdakilerden hangisi modernizmi esas alan yazarlardan bir değildir?
A) Emine Işınsu
B) İnci Aral
C) Tomris Uyar
D) Leyla Erbil
E) Pınar Kür
Bu tür romanlarda gerçek ile gerçek dışı birlikte ele alınır. Bu durum roman kişileri tarafından da olağan olarak karşılanır. Olaylar gerçek dışı unsurlar içermekle birlikte mekân daima gerçek dünyaya aittir.
18. Aşağıdakilerden hangisi parçada sözü edilen roman anlayışına uygun eserler vermiştir?
A) Latife Tekin
B) Oktay Akbal
C) Bilge Karasu
D) Sait Faik Abasıyanık
E) Yusuf Atılgan
Küçürek öykü ya da diğer adıyla minimal öykü, öykü türünün kimi zaman bir cümleye kadar küçülmüş şeklini ifade etmektedir. Modern zamanda hız kavramının etkisiyle edebiyatta oluşan ihtiyacı karşılayan bu tür; genel olarak yabancılaşma, umutsuzluk ve bunalım vb. temalar üzerine kurulur. —, bu türün Türk edebiyatındaki en önemli temsilcilerinden biridir.
19. Parçada bırakılan boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Sait Faik Abasıyanık
B) Memduh Şevket Esendal
C) Ferit Edgü
D) Tomris Uyar
E) Nazlı Eray
Roman, yazar ve şair olan kahramanın tuttuğu günlükten oluşur. Eserde Bay Muannit’in günlük yaşamı, o dönemdeki toplumsal olaylar ve bunlar karşısında verdiği tepkiler, kendiyle hesaplaşması, yaşadığı gelgitler, değişimler, sıkıntılar, huzursuzluklar, kendi ağzından aktarılır. 1979’dan 1987 yılına kadar geçen sürede tutulan bu notlar okuyucuya Türkiye'nin bir panoramasını da sunar.
20. Parçada sözü edilen romanın yazarı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Rasim Özdenören
B) Selim İleri
C) Füruzan
D) Orhan Pamuk
E) Vüs'at O. Bener
Modernizmi Esas Alan Yazarlar Konu Testi -3-
1-Aşağıdakilerden hangisi modernizmi esas
alan eserlerin belirleyici özelliklerinden biri değildir?
A) Geleneksel anlatım ve yapı reddedilmiştir.
B)
B )
Bireyin hayatı huzursuzluk üzerine kurulmuştur.
C)
C ) Alegorik anlatım kullanılmıştır.
D)
D )
Çağrışıma çok yer verilmiş, şiirsel bir anlatım benimsenmiştir.
E)
E )
Ulusal ve manevi değerlerin yüceltilmesi amaçlanmıştır.
2-Aşağıdaki yazar - eser eşleştirmelerinden
hangisi yanlıştır?
A) Ahmet Hamdi Tanpınar - Yaz Yağmuru
B)
B )
Peyarn i Safa - Bir Tereddütün Romanı
C)
C ) Sabahattin Ali - Kuyucaklı Yusuf
D)
D ) Falih
Rıfkı Atay - Kaybolmuş Makedonya
E)
E ) Sait
Faik Abasıyanık - Mendil Altında
Ben eserlerimde, köy ve kent yaşamını, yalnız
bireylerin günlük hayattaki açmazlarını ve toplumla çatışmalarını, gecekonduda
yaşayan insanların problemlerini özgün bir üslupla yansıtmaya çalışırım .
Çoğunlukla birey bilinciyle kendi "ben"imi öne çıkarırım. Romanımın
içinde dağılmış ayrıntı, gözlem ve çağrışımlar, bütüne egemen olan bilinçli bir
kurgunun ögeleridir. Eserlerim; konusu, konunun işleniş tarzı ve iç monolog,
bilinç akışı gibi yeni anlatım tekniklerini içermesi bakımından dikkati çeker.
3-Aşağıdakilerden
hangisi, düşüncelerini bu şekilde dile getiren bir sanatçının eseri olamaz?
A) Tutunamayanlar
B)
B ) Anayurt Oteli
C)
C ) Yolpalas Cinayeti
D)
D ) Gece
E)
E )
Yazsonu ve Üç Beş Kişi
Torbayı
karıştırdı: Tuvaletle gittiğim ilk baloda giymiştim bunları. Her gece biriyle
dışarı çıkardım, dans etmek için. Aman Allahım! Nasıl yapmışım bunu? Ellerinin
tozunu elbisenin üstüne sildi. Mor ayakkabılarına baktı: Buruşmuşlar,
küflenmişler. Sol ayağına giydi birini: Ölçülerim hiç değişmemiş . Utandı; gene
de çıkaramadı ayağından. Topallayarak bir iki adım attı. Sonra resimlere
yaklaştı, diz çöktü, yan yana getirdi onları. Dirseğiyle tozlarını sildi biraz.
Beni de kendilerini de anlamadılar.
4-Bu parçadan
hareketle, modernizmi esas alan yapıtlarla ilgili olarak aşağıdakilerden
hangisi söylenebilir?
A) Toplusal sorunlar somutlayıcı bir tutum la yansıtılmıştır.
B)
B ) Konu olarak Türk tarihinden yararlanılmıştır
C) C ) Kültürler arası çatışmanın doğurduğu bunalımlar işlenmiştir.
D) D ) Metafizik konular üzerinde durulmuştur.
E) E ) Anlatım sırasında anlatıcı sık sık değişir.
----, bir biyografik roman örneği olan ---- adlı
eserinde, ülkemiz şartlarında bilimin karşılaştığı zorlukları ele almıştır.
Kendisi de bir süre öğretim üyeliği yapmış olan sanatçı, bu eserinde İTÜ'ye
büyük emeği geçen hocası Prof. Dr. Mustafa İnan'ın yetişme şartları,
prensipleri ve yaşam felsefesi üzerinde durarak, bütün zorluklara rağmen
erdeminden hiçbir şey kaybetmeden profesörlüğe kadar yükselme ve uluslararası
tanınan bir bilim adamı olma sürecini anlatıyor.
5-Bu parçada
boş bırakılan yerlere aşağıdakilerin hangisinde verilenler getirilmelidir?
A) Tarık Buğra - Küçük Ağa
B) B ) Vusat O. Bener - Dost
C) C ) Oktay Akbal - İnsan Bir Ormandır
D) D ) Oğuz Atay - Bir Bilim Adamının Romanı
E) E ) Samiha Ayverdi - Bir Dünyadan Bir Dünyaya
----,
birbirini izleyen öyküleriyle yepyeni bir ses, bir insan sıcaklığı getiriyordu
yazın yaşamımıza. ---- öykücülüğünün başı sonu belli, alışılagelmiş olaylar
çerçevesini zorlayan, olay örgüsüne bütün bütün yan çizen öykülerdi bunlar.
---- öykü tekniği doğrultusunda, duygunun duyarlılığın kanatlarında
alabildiğine özgür, insan ruhunun kendi ruhuna yansıyan enginlerinde gezinen,
gezindikçe özgürleşen rahat, sıcak bir anlatımla çıktı karşımıza o. "Son
Kuşlar, Havuz Başı" gibi eserlerinde hep bu sıcak anlatım vardır.
6-Bu parçada
boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir?
A) Ömer Seyfettin - Maupassant -Çehov'un
B) B ) Refik Halit Karay -Balzac - Dostoyevski'nin
C) C ) Peyami Safa - Victor Hugo - Maupassant'nın
D) D ) Peyami Safa - Victor Hugo - Maupassant'nın
E) E ) Sait Faik Abasıyanık - Maupassant -Çehov'un
7- Aşağıdaki
yapıtlardan hangisi ötekilerden farklı bir yazara aittir?
A) Semaver
B) B ) Şahmerdan
C) C ) Sarnıç
D) D ) Bahar ve Kelebekler
E) E ) Mahalle Kahvesi
Son dönem Türk
edebiyatının önemli roman ve hikaye yazarlarındandır. Yapıtları birçok edebiyat
eleştirmeni ve incelemecisi tarafından irdelenen yazar, Türk edebiyatının en
etkili isimlerinden biridir. Eserlerinde toplumla aydının çatışmasını ele
almıştır. Daha ilk romanı Tutunamayanlar ile küçük burjuva düzenini ve Türk
aydınının acıklı güldürüsünü zengin bir roman tekniği ve cesur biçim
denemeleriyle anlatmış, Türk romanında yeni bir açılımın öncüsü olmuştur.
Sanatçı genelde "Tutunamayanlar" romanıyla anılır; fakat
Tutunamayanların bir devamı niteliğinde çıkardığı "Tehlikeli Oyunlar"
hem biçim hem de ele aldığı temalar açısından ondan hiç de aşağı değildir. ,
8-Bu parçada
sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Oğuz Atay
B) B ) Fakir Baykurt
C) C ) Selim ileri
D) D ) Hilmi Yavuz
E) E ) Buket Uzuner
Güçlü bir betimleme ve ayrıntıları yakalama yeteneği olan sanatçı, öykülerinde içinde yaşadığı köyün, kasabanın, şehrin yaşamını dile getirmiştir. Eserlerinde bildiği, gördüğü insanları kahraman olarak seçen sanatçı, onların evrensel yanlarını öne çıkarmaya çalışmıştır. "Çok Sesli Bir Ölüm" ve "Çözülme" adlı hikayeleri filme de aktarılan sanatçı, öykülerinde vermek istediği mesajı öyküyü örselemeden, akışı ve yapıyı bozmadan anlatmayı bilmiştir.
9- Bu parçada sözü edilen sanatçı
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hilmi Yavuz
B)
B ) Selim ileri
C)
C ) Samiha Ayverdi
D)
D ) Sevinç Çokum
E)
E ) Rasim Özdenören
10 Evcilik Oyunu, Çatıdaki Çatlak,
Sınırlarda, Tombala, ve Kendini Yazan Şarkı gibi oyunlarının yazarı
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Füruzan
B)
B ) Latife Tekin
C)
C ) Nezihe Meriç
D)
D )
Adalet Ağaoğlu
E)
E ) Oğuz Atay