Menevşeler Ölmemeli Tema, Menevşeler Ölmemeli Konu, Menevşeler Ölmemeli Ana Çatışma, Menevşeler Ölmemeli Olay Örgüsü, Menevşeler Ölmemeli Anlatıcı, Menevşeler Ölmemeli Bakış Açısı
doğru konum= derskonum
destek olmak için lütfen LİNK paylaşınız
Menevşeler Ölmemeli Tema, Konu, Ana Çatışma, Olay Örgüsü, Anlatıcı, Bakış Açısı
1-YAZAR: Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU
2-TEMA: Yalnızlık
4-KONU: Yalnızlık ve yabancılık duygusu
4-ANA DÜŞÜNCE: Dünyayı sevmek isteyen genç ile büyük şehrin yabancılığı arasındaki tezata dayanır.
5-HİKAYENİN TÜRÜ: Durum hikâyesi
6-KİŞİLER: Büyük ve kalabalık bir şehirde yalnız bir genç ve çiçek satan adam
7- ZAMAN VE MEKAN: Zaman ve mekân hakkında kesin bir bilgi verilmiyor. Sadece karlı bir akşam vakti hava kararmak üzeredir. Şehir soğuk ve cadde kalabalıktır.
8- ANA ÇATIŞMA:
9- DİL , ÜSLUP: Dili çok sade değildir. Yer yer devrik cümlelere ve söz sanatlarına yer verilerek hikayeye şiir havası veriliyor.Daha ilk cümleden itibaren yazar ,objektif âleme duygular yükleyen bir ifade kullanmaya başlıyor: ‘Kar uyuşuk, isteksiz ve zevksiz yağıyordu’.
Hikâyede tasviri anlatım fazladır. Kişiler ve çevre ayrıntılarıyla tasvir edilmiştir.Yazar, hikâye kahramanının portresini çizer. Bu tasvire göre hikâye kahramanının mizaç ve kaderi âdeta çehresiyle yazılmıştır ”Kaşları gözlerini büsbütün yalnız bırakmıştı”
Bir tabiat hadisesi olan kar ne duyar, ne düşünür, ne de ister. Yazar ”uyuşuk,isteksiz ve zevksiz” kelimeleriyle âdeta onu beşerileştiriyor. Bundan sonra gelen cümlelerde de buna benzer ifadeler var. Sepetçioğlu’nun hikâye ve romanlarında eskilerin ”teşhis” dedikleri bu ifade özelliklerine sık sık rastlanır.
10-ÖZET /
Mustafa Necati Sepetçioğlu bu hikâyesinde insanların birbirini yakından tanıdığı ve sevdiği bir çevreden büyük şehre gelen şair ruhlu bir gencin yalnızlık ve yabancılık duygusunu anlatıyor.Dünyaya onun gözleriyle bakıyor.Bu bakış tarzı, dış alemi şair ruhlu gencin duygularıyla dolduruyor ve hikâyeye bir şiir havası veriyor.
”Menevşeler Ölmemeli”dünyayı sevmek isteyen genç ile büyük şehrin yabancılığı arasındaki tezada dayanır.Menevşeler şair ruhlu gencin sevgisini ifade eder ve sembolik bir anlam taşır.
Mevsim kış ve vakit akşama yakındır.Akşam vakti herkes evine gider.Şehirde insanlar kendi içlerine kapalıdırlar. Hikaye kahramanı bunu bencillik olarak yorumlar,sebebi üzerine düşünmez.içi sevgiyle doludur.Herkesi ve dünyayı kucaklamak ister.Fakat gördüğü her şey ona yabancıdır.Büyük şehirde insanlarla yakından münasebet kuramayış dünyaya bakış tarzları hiç de böyle değildir.İş ve ev hayatı , büyük şehre ilk gelenlerdeki yalnızlık ve yabancılık duygusunu siler.
Bu kaçış sırasında delikanlı menekşe satan bir adama rastlar. Menekşeler şair ruhlu delikanlının duygularını birdenbire değiştirir.
Menekşeler , delikanlıya uzaklardaki sevgilisini, yazı, dostluğu,myakınlığı hatırlatır. Fakat menekşeler,az sonra delikanlının elinde solmaya başlar.Delikanlı satıcının arkasında koşar.Çiçekleri ona verir.Menekşeler satıcının elinde yeniden dirilir.Delikanlı satıcı ile konuşurken bu dirilişin sebebini anlar.Satıcı yalnız değildir,evde bir bekleyeni vardır.Büyük şehirde, yalnız insanın elinde çiçekler de ölür.
derskonum.com'un değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
Derskonum.com ailesi olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevapları, konu anlatımı, pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..
Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için Menevşeler Ölmemeli Tema, Konu, Ana Çatışma, Olay Örgüsü, Anlatıcı, Bakış Açısı üzerine bir paylaşım yapacağız.
İyi çalışmalar..
Derskonum.com ailesi olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevapları, konu anlatımı, pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..
Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için Menevşeler Ölmemeli Tema, Konu, Ana Çatışma, Olay Örgüsü, Anlatıcı, Bakış Açısı üzerine bir paylaşım yapacağız.
İyi çalışmalar..
doğru konum= derskonum
destek olmak için lütfen LİNK paylaşınız
Hazırlayan: Mustafa ŞAHİN
Menevşeler Ölmemeli Tema, Konu, Ana Çatışma, Olay Örgüsü, Anlatıcı, Bakış Açısı
2-TEMA: Yalnızlık
4-KONU: Yalnızlık ve yabancılık duygusu
4-ANA DÜŞÜNCE: Dünyayı sevmek isteyen genç ile büyük şehrin yabancılığı arasındaki tezata dayanır.
5-HİKAYENİN TÜRÜ: Durum hikâyesi
6-KİŞİLER: Büyük ve kalabalık bir şehirde yalnız bir genç ve çiçek satan adam
7- ZAMAN VE MEKAN: Zaman ve mekân hakkında kesin bir bilgi verilmiyor. Sadece karlı bir akşam vakti hava kararmak üzeredir. Şehir soğuk ve cadde kalabalıktır.
8- ANA ÇATIŞMA:
9- DİL , ÜSLUP: Dili çok sade değildir. Yer yer devrik cümlelere ve söz sanatlarına yer verilerek hikayeye şiir havası veriliyor.Daha ilk cümleden itibaren yazar ,objektif âleme duygular yükleyen bir ifade kullanmaya başlıyor: ‘Kar uyuşuk, isteksiz ve zevksiz yağıyordu’.
Hikâyede tasviri anlatım fazladır. Kişiler ve çevre ayrıntılarıyla tasvir edilmiştir.Yazar, hikâye kahramanının portresini çizer. Bu tasvire göre hikâye kahramanının mizaç ve kaderi âdeta çehresiyle yazılmıştır ”Kaşları gözlerini büsbütün yalnız bırakmıştı”
Bir tabiat hadisesi olan kar ne duyar, ne düşünür, ne de ister. Yazar ”uyuşuk,isteksiz ve zevksiz” kelimeleriyle âdeta onu beşerileştiriyor. Bundan sonra gelen cümlelerde de buna benzer ifadeler var. Sepetçioğlu’nun hikâye ve romanlarında eskilerin ”teşhis” dedikleri bu ifade özelliklerine sık sık rastlanır.
10-ÖZET /
Mustafa Necati Sepetçioğlu bu hikâyesinde insanların birbirini yakından tanıdığı ve sevdiği bir çevreden büyük şehre gelen şair ruhlu bir gencin yalnızlık ve yabancılık duygusunu anlatıyor.Dünyaya onun gözleriyle bakıyor.Bu bakış tarzı, dış alemi şair ruhlu gencin duygularıyla dolduruyor ve hikâyeye bir şiir havası veriyor.
”Menevşeler Ölmemeli”dünyayı sevmek isteyen genç ile büyük şehrin yabancılığı arasındaki tezada dayanır.Menevşeler şair ruhlu gencin sevgisini ifade eder ve sembolik bir anlam taşır.
Mevsim kış ve vakit akşama yakındır.Akşam vakti herkes evine gider.Şehirde insanlar kendi içlerine kapalıdırlar. Hikaye kahramanı bunu bencillik olarak yorumlar,sebebi üzerine düşünmez.içi sevgiyle doludur.Herkesi ve dünyayı kucaklamak ister.Fakat gördüğü her şey ona yabancıdır.Büyük şehirde insanlarla yakından münasebet kuramayış dünyaya bakış tarzları hiç de böyle değildir.İş ve ev hayatı , büyük şehre ilk gelenlerdeki yalnızlık ve yabancılık duygusunu siler.
Bu kaçış sırasında delikanlı menekşe satan bir adama rastlar. Menekşeler şair ruhlu delikanlının duygularını birdenbire değiştirir.
Menekşeler , delikanlıya uzaklardaki sevgilisini, yazı, dostluğu,myakınlığı hatırlatır. Fakat menekşeler,az sonra delikanlının elinde solmaya başlar.Delikanlı satıcının arkasında koşar.Çiçekleri ona verir.Menekşeler satıcının elinde yeniden dirilir.Delikanlı satıcı ile konuşurken bu dirilişin sebebini anlar.Satıcı yalnız değildir,evde bir bekleyeni vardır.Büyük şehirde, yalnız insanın elinde çiçekler de ölür.
11-OLAY ÖRGÜSÜ:
Hazırlanıyor.
Menevşeler Ölmemeli Tema, Menevşeler Ölmemeli Konu, Menevşeler Ölmemeli Ana Çatışma, Menevşeler Ölmemeli Olay Örgüsü,HİKAYE TAHLİL, |